Mitäpä sitä ei tekisi pystiksen hyväksi

Tämän otsikon alla keskustellaan suomenpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
sepedeus
Viestit: 370
Liittynyt: 05 Heinä 2006, 21:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Mitäpä sitä ei tekisi pystiksen hyväksi

Viesti Kirjoittaja sepedeus » 25 Touko 2010, 10:27

Olin aamulla matkalla töihin, kun kuulin Lapin radiosta, että kaksi pystykorvaa matkaa 4-tietä napapiiriltä pohjoiseen, ja toinen ontuu.
Muutin heti matkasuunnitelmaa ja käänsin auton 4-tielle kohti pohjoista.
Liikennettä oli paljon. Olisikohan ollut pari kilometriä napapiiriltä eteenpäin kun jo näin koirat kulkemassa peräkkäin tien oikeaa laitaa, takimmainen ontui.
Panin hätävilkut päälle ja ajoin auton pientareelle, näkyvyyttä oli onneksi siinä kohtaa riittävästi.
Saman tien taakse saapui toinen auto, joka pysähtyi myös, kyseessä olikikin koirien omistaja. Hän sai koirat autoonsa, joten kaikki meni ihan hyvin.
Eikäpä koirat varmaankaan olisi minulle antautuneetkaan.

Jotta sellainen parinkymmenen kilometrin mutka työmatkaan tänäaamuna, hyvässä tarkoituksessa.
Toivottavasti ontuvan koiran jalassa ei ollut mitään pahempaa.
"Hurtta martta sopuli kopuli pystykorva jyskyleuka..."

mk
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Tammi 2008, 14:21
Paikkakunta: orivesi
Viesti:

Re: Mitäpä sitä ei tekisi pystiksen hyväksi

Viesti Kirjoittaja mk » 25 Touko 2010, 19:39

Hyvä, että edellinen tapaus päättyi sikäli onnekkaasti, että koirien omistajakin osui paikalle! Ja laitetaanpa tämän saman otsikon alle, kun itsekin tänään ajattelin tuota samaa, että mitäpä sitä ei tekisi karvaistensa hyväksi ja siinä samalla helpottaa omaakin elämää. Asentelin tuossa sellaista ötökkä-verkkoa koirien piha-aitaukseen;odotettavissahan on oikea kyy-kesä...no vasta niitä 3 liiskattu onneksi koiran hyvästä toiminnosta, mutta kerta se ensimmäinen, kun silläkin hermo pettää ja menee yrittään pyöräyttään ja sehän tiedetään kuinka siinä useimmiten käy! Jos jollakulla kiinnostaa niin tuolla mun kotisivulla aiheesta enemmän kuvan kera!
http://www.katajahaan.vuodatus.net

Vastaa Viestiin