Haukusta ohi

Tämän otsikon alla keskustellaan suomenpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
recon
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Syys 2006, 00:07

Haukusta ohi

Viesti Kirjoittaja recon » 22 Huhti 2009, 22:21

Kertokaa kokemuksia. Eli meneekö koira pilalle jos ampuu koiran haukusta ohi? Olen pudottanut koiralle 3 mehtoa yhteensä 2 syksynä ja nyt sitten viime syksynä tuli pelkkiä ohi laukauksia. Mitä mieltä olette olenko pilannut koiran?
Markus Huuki

Pystykoira
Viestit: 247
Liittynyt: 24 Touko 2008, 08:23
Paikkakunta: Karhumailla

Re: Haukusta ohi

Viesti Kirjoittaja Pystykoira » 22 Huhti 2009, 22:51

Lyhyesti sanottuna; et. Tai en sitten tiedä mitä muuta olet sen kanssa puuhastellut, mikä olisi sen voinut pilata. Kaikille noita karkaavia lintuja tulee, kun paljon metättää.
Tuomo Turunen

Kuvia kotimaasta, kotimaisista koirista ja metsästyksestä:
www.pystykoira.kuvat.fi

recon
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Syys 2006, 00:07

Re: Haukusta ohi

Viesti Kirjoittaja recon » 22 Huhti 2009, 22:55

En ole puuhastellut muuten mitään väärää omasta mielestäni. Ammun lintuja vain tarkasta haukusta. Mutta huti laukaukset on tullut kiväärillä.
Markus Huuki

jock
Viestit: 38
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 19:32

Re: Haukusta ohi

Viesti Kirjoittaja jock » 23 Huhti 2009, 18:47

Minulle on kaksi kertaa sattunut että olen ampunut yli ja teeri on jäänyt vielä istumaan. Koira on molemmilla kerroilla jatkanut haukkua kun on huomannut ettei lintu pudonnutkaan eikä lähtenyt lentoonkaan. Toisella paukulla ne on sitten pudonnut. Minä en usko että sillä on mitään merkitystä koiralle vaikka välillä pummaakin, pitäähän sillä linnullakin olla joskus tuuria.

Avatar
enp
Viestit: 997
Liittynyt: 02 Elo 2004, 18:47
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Haukusta ohi

Viesti Kirjoittaja enp » 23 Huhti 2009, 19:58

recon kirjoitti:... Olen pudottanut koiralle 3 mehtoa yhteensä 2 syksynä ja nyt sitten viime syksynä tuli pelkkiä ohi laukauksia. ...Ammun lintuja vain tarkasta haukusta. ...Mutta huti laukaukset on tullut kiväärillä.
Kun puhut monikossa tulee minulla ennemminkin mieleen mikä on vialla jos tarkasta merkinnästä käy jatkuvasti noin? Toistuvat epäonnistumiset ainakin syövät miestä ja voivat heijastua myös koiran käytökseen haukuilla.
Lopulta kyse on kuitenkin aina vain valinnoista. Niistä joita me teemme tai jätämme tekemättä.
Eero Niku-Paavo
http://www.rovapystis.net/

abc

Re: Haukusta ohi

Viesti Kirjoittaja abc » 24 Huhti 2009, 08:23

recon kirjoitti:Kertokaa kokemuksia. Eli meneekö koira pilalle jos ampuu koiran haukusta ohi? Olen pudottanut koiralle 3 mehtoa yhteensä 2 syksynä ja nyt sitten viime syksynä tuli pelkkiä ohi laukauksia. Mitä mieltä olette olenko pilannut koiran?
Ei mene pilalle. Koirasi on jo pudotuksensa saanut, ja loppu on kiinni siitä itsestään. Jos työt jatkossa heikkenee pudotuksen puutteessa niin koiralla on laimeat "metsäveret". Silloin ei auta kuin ampua sille säännöllisesti lintuja (tai fasaaneja).

Vastaa Viestiin