Pystykorvan ruokinta

Tämän otsikon alla keskustellaan suomenpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

TAH
Viestit: 56
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 16:01
Paikkakunta: Kaavi

Viesti Kirjoittaja TAH » 24 Huhti 2008, 19:59

Tähän asti olen ruokkinut koirani j&v:n tuotteilla. Metsästyskaudella tuntui, että vähän puhti loppuu kesken. Olenkin ajatellut vaihtaa "laadukkaampaan" ruokaan. Ruokavaihtoehtoja on monia, mutta olen ajatellut kokeilla bento kronen tuotteita. Onko tämä tarpeeksi laadukas ruokamerkki vai olisiko joku muu parempi? Kaipaisin myös perusteluja!

Artsi
Viestit: 509
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 19:56
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Artsi » 24 Huhti 2008, 21:00

TAH kirjoitti: Ruokavaihtoehtoja on monia, mutta olen ajatellut kokeilla bento kronen tuotteita. Onko tämä tarpeeksi laadukas ruokamerkki vai olisiko joku muu parempi? Kaipaisin myös perusteluja!
On varmasti hyvä. Reilun vuoden olen nyt syöttänyt Acanan tuotteita, tarvinneeko tuota muuten perustella kuin että maistuvat koiralle, koira voi hyvin ja jaksaa juosta. Syksyllä oli tuo Sport -versio, rankimpaan aikaan "terästin" illan nappula-annosta vielä lorauksella ruokaöljyä.

Emma
Viestit: 92
Liittynyt: 18 Helmi 2008, 15:05
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Emma » 28 Huhti 2008, 15:07

Meille tulee pystäri vasta kesällä mutta vastaanpa silti näin neljän koiran omistajana.
Meillä on ongelmana, että kaksi koirista syövät ihan hirveästi ja ovat välillä sen näköisiäkin kun taas kaksi koirista nirsoilee. Siirryin jossain vaiheessa siihen, että ruoka tulee kerran päivässä ja sen jälkeen kupit pois ja se on itse asiassa sopinut kaikille koirille. Jopa nirsotkin on alkaneet syödä paremmin.
Rodusta riippumatta olen syöttänyt koirilleni kuivamuonan lisäksi raakaa jauhelihaa, raakoja broilerinsiipiä ja rustoluita. Metsästyskautena saavat vielä rasvaa jatkeeksi. Masut ja turkit ovat olleet hyvässä kunnossa, ei mitään ongelmaa. Kuivamuonamerkkiä olen vähän vaihdellut sillä tuntuu, että nuo kyllästyvät jos aina on samaa.

Kukkoaho
Viestit: 751
Liittynyt: 11 Marras 2007, 19:02

Viesti Kirjoittaja Kukkoaho » 29 Huhti 2008, 08:27

Tuossa kuulin "huhun", että Royal Canin sapuskalla koirat helposti kasvavat liikaa, onko tässä mitään perää? En sis tarkoita lihavaksi, vaan isoiksi.

Remullahan alkaa tuota kokoa kohta olla hirvittävästi ja kyseinen sapuska on meillä käytössä.

Erämiihkali
Viestit: 2
Liittynyt: 26 Maalis 2008, 12:57
Paikkakunta: 05

Viesti Kirjoittaja Erämiihkali » 06 Touko 2008, 16:53

Meitin Aino syö kanssa Royal Caninia, kun ohjeistuksista pitää kiinni niin ei se varmaan ylitte kasva. :lol: Ainolla ikää 9 vko.
"Mene sinä edeltä käsin, minä tulen jaloilla perästä."

viketti
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Marras 2005, 21:09

Re: Pystykorvan ruokinta

Viesti Kirjoittaja viketti » 29 Kesä 2009, 11:48

Kysäsempä tässä, että mitä olette syöttäneet pennuille ? Täällä ois tarjottimella jauhellihaa,napuja,puuroa,naudan lihaisia luita + lisikkeenä öljyä, vaan kun ei meinaa kelevata tälle pikkumiehelle ruoka.. nappuloita syö muutaman ja tuota lehmän luuta jäystää, vaan pittäishän sen enemmän syödä. Hyviä reseptejä ottasin vastaan !

petäjävaara
Viestit: 52
Liittynyt: 21 Tammi 2008, 17:28
Paikkakunta: laukaa

Re: Pystykorvan ruokinta

Viesti Kirjoittaja petäjävaara » 29 Kesä 2009, 19:37

Jauha tehosekoittimella pentunappuloita ,lisää kulhoon hiukan ab piimää,öljyä,sikanauta jauhelihaa,ja keittetyä kanamunaa niin jo vain alkaa maistuu. Tuota vaikka alkuun ja sitten hiukan liikuntaa ,kyllä se syö kun nälkä tulee pelkkiä nappuloitakin. :D :D

Vastaa Viestiin