Uusi suomenpystykorvan omistaja

Tämän otsikon alla keskustellaan suomenpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Kukkoaho
Viestit: 751
Liittynyt: 11 Marras 2007, 19:02

Re: Uusi suomenpystykorvan omistaja

Viesti Kirjoittaja Kukkoaho » 29 Syys 2019, 18:44

Niin se elämä kiertää ympyrää ja uusi pystykorvan omistaja ei ole enää uusi.

Remun ehkä parhain saavutus on kuitenkin se, että nykyään tyttärelläni (sillä pienellä piltillä joka hyppi oksan päällä jossain kohtaa tarinaa) on oma pentu. Remu alkaa jo parin kuukauden jälkeen sietää pentua.

Tämä syksy ainakin mettästellään vanhan Remunkin kanssa ja jokaisesta hetkestä metsässä sen kanssa aion nauttia kaikilla soluillani, sillä tiedän niiden hetkien olevan kovin vähissä. Paljon olemme kulkeneet, paljon olemme saaneet ja niin paljosta saan olla teille kaikille jotka meitä ovat matkalla opastaneet kiitollinen.

Tässä kait kaikesta kuvin ja äänin kertova video palstan lukijoille ihmeteltäväksi.

https://www.facebook.com/eero.honka1/vi ... 846026130/
Eero Honka
Helsinki

Kukkoaho
Viestit: 751
Liittynyt: 11 Marras 2007, 19:02

Re: Uusi suomenpystykorvan omistaja

Viesti Kirjoittaja Kukkoaho » 17 Elo 2020, 14:37

Ikäväkseni joudun kertomaan, että Remun tarina on tullut päätökseen.

Remu nukkui pois 14.8. 2020 omassa kodissaan, rauhallisesti syliini. Suru on valtava vaikka kyseessä on onnellisen tarinan loppu.

Tarina oli mitä onnellisin ja teillä kaikilla täällä oli siinä suunnaton osa. Remu oli pystykorva isolla P:llä. Se antoi minulle elämäni ensimmäisen koppelon, ensimmäisen metson. Se opetti minulle metsästämisestä enemmän kuin yksikään ihminen.

Kiitos kaikille meidän tarinan seuraamisesta ja matkamme alussa opastuksesta sekä kannustuksesta, vielä kerran, ilman teitä matka ei ehkä olisi ollut yhtä antoisa.
Eero Honka
Helsinki

tk
Viestit: 194
Liittynyt: 25 Loka 2004, 14:09

Re: Uusi suomenpystykorvan omistaja

Viesti Kirjoittaja tk » 22 Elo 2020, 19:28

Kiitoksia Eerolle tarinan kertomisesta!
Tapio Keskinen

Kukkoaho
Viestit: 751
Liittynyt: 11 Marras 2007, 19:02

Re: Uusi suomenpystykorvan omistaja

Viesti Kirjoittaja Kukkoaho » 30 Kesä 2023, 11:02

Joskus kertyy positiivista velkaa, minulle kävi näin Remun kanssa vietettyjen hetkien ansiosta. Velka muodostui siitä tuesta jonka pystykorvien kanssa puuhasteleva yhteisö minulle ja Remulleni pyyteettä antoi. Tyttärelleni Ainolle kertyi tämmöistä velkaa, kun hän sai itselleen unelmiensa koiran.

Me haluamme maksaa tuota velkaa pois ja mahdollistaa jollekin toiselle ne tarinat jotka me olemme saaneet elää. Tätä velkaa kanssamme maksaa myös kolmas henkilö, joka on ollut esimerkkinä ja tukena kaikissa hetkissä Nevan kanssa, mutta myös Remuni kanssa.

Lahjoitetaan suomenpystykorvan pentu nuorelle uudelle harrastajalle (pennun sukupuoli selviää myöhemmin) yhdistelmästä:

Sorronmäen Tarmo ja Korpikujan Neva
https://jalostus.kennelliitto.fi/frmSuk ... FI34758/19

Pennut syntyivät 27.6. joten luovutus on viikolla 34.

Yhdistelmä on varsin riistaverinen ja molemmat koirat ovat osoittaneet kykyä myös hirvityöskentelyyn. Molemmat vanhemmista ovat myös kunnostautuneet pienpetojen kanssa.
Koirilla on kuitenkin metsästetty etupäässä lintuja. Pentu on tietenkin rekisteröity, rokotettu ja sirutettu jne kuten kuuluukin luovutettaessa.

Pennun saadaksesi sinun tulee olla 15–23-vuotias. Jos olet alle 18-vuotias täytyy sinulla olla vanhemmiltasi lupa pennun ottamiseen. Lisäksi sinulla tulisi olla metsästyskortti.

Luovutuksen yhteydessä pennusta joudut maksamaan 250 € jonka saat takaisin seuraavasti:

100 € käyttökoe tuloksesta (Hirv, Lint, ehkä jokin muu?).
100 € näyttelytuloksesta.
50 € pevisa tarkastuksesta.

Kaikissa näissä sinulla on täysi tuki etsiä tuomaria, maastoa jne. Tarvittaessa teen eväätkin metsään ja näyttelyyn tullaan avuksi (jos et ihan Lapissa asti asu?).

Mikäli haluat vain metsästellä koirasi kanssa, on se tietenkin ihan ok! Tämä on vain porkkana.

Lahjoituksessa ovat mukana minä, nartun omistaja sekä uroksenomistaja.

Pennusta voit kysellä ja kertoa itsestäsi soittamalla minulle numeroon 0504106865, mikäli vastaan tekstiviestillä vastaa siihen ja kerro asiasi niin soitan takaisin.
Eero Honka
Helsinki

Vastaa Viestiin