Eränkävijän vaatetus

Tämän otsikon alla keskustellaan metsästyspystykorviin liittyvästä tekniikasta sekä aseista ja varusteista

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Jokamies
Viestit: 27
Liittynyt: 28 Heinä 2008, 10:23
Paikkakunta: Kittilä

Re: Eränkävijän vaatetus

Viesti Kirjoittaja Jokamies » 31 Elo 2008, 00:08

Vilperi kirjoitti:Pitänee varmaan joskus "talvella" laittaa foto tuosta lumicamostakin kantajansa päällä luonnossa, niin porukka näkee pikkasen sen camon etuja. Tosin se ei kyllä ainakaan näissä nykyisten lintuaikojen puitteissa anna paljonkaan etuja lintujahdeissa, mutta sorsa ja kaurisjahdeissa siitä on jotain hyötyäkin jos joskus olisi lunta maassa! :twisted:
Jahtijaktin lumicamoa tuli käytettyä jonnin verran talvella. Ihan käyttökelponenhan tuo on, etenkin kun ottaa huomioon hinnan=0€ :).

Lämmittelytaskut eivät mielestäni toimi kovinkaan kiitettävästi, (tuossa "normipuvussa" on paremmat) taskuissa oli yleensä lunta eikä ne oikein lämmittäny käsiä... :roll:

Aika raskashan tuo on, mutta ei se nyt niin hirveästi haittaa talvisin.

Kuva
Siinon kuva viime vuodelta alkutalvesta. Huomatkaa juuri oikean väriset kynsikkäät sekä "lumicamo-karvalakki"
Ajaisi se Suomenpystykorva autoakin, vaan ei vallesmanni anna korttia.

Vilperi

Re: Eränkävijän vaatetus

Viesti Kirjoittaja Vilperi » 31 Elo 2008, 02:29

Tuo on hyvä kuva puvusta; hiukan risukkoa väliin, niin immeinen siellä puvun sisällä on melkein näkymätön!! Jokaisesta vaatteesta löytyy aina moitittavaa ja noista perätukun puvuista ehkä vähän enemmänkin, mutta pitää muistaa myös tuo hinta/laatusuhde ja ainakin mulle kelpaa hyvin omaan käyttööni! :lol:

Tessu
Viestit: 11
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:37
Paikkakunta: Kaavin seutu

Re: Eränkävijän vaatetus

Viesti Kirjoittaja Tessu » 07 Joulu 2008, 21:42

Kyllähän tuo Perätukun air-Tex on ollu ihan välttävä hintaansa nähden...jollain kelillä se tuntuu sisältä hiostavan mutta sateella kyllä on vetensä pitänyt ulkona. tosin olen pessyt puvun sillä omalla Peräkylän *nauraa erä * kylläste-aineella mitä kauppasivat. Taskuja on omastamielestä ihan hyvin :lol: Ei valitamista Mielestäni ne vanhemman mallin housut oli paremmat kuin nämä uudet reisitaskut niin onnettomat vanhoissa oli jännä laskos pohja..uusissa ei oo sitäkään vaan suoraan ommeltu huosuun taskut. :wink:
Omistan pystykorvan jolla on paperit muuten on rotumääritelmän oloinen koira.

sepedeus
Viestit: 370
Liittynyt: 05 Heinä 2006, 21:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Eränkävijän vaatetus

Viesti Kirjoittaja sepedeus » 08 Joulu 2008, 09:58

Tessu kirjoitti:..mutta sateella kyllä on vetensä pitänyt ulkona
Ilmeisesti samaa pukua olen viimeiset 5 vuotta käyttänyt. Se on siitä kiinni, miten paljon sinne alle erehtyy laittamaan ja mitä.
Mutta ulkoisesti tuo puku on ollut hyvä, monesti on ollut päältä märkä mutta sisältä ei koskaan, paitsi paita hiestä kun on marssinut ojitetun hakkuuaukion yli.

Camon voin kyllä seuraavaksi laittaa kun tuo nykyinen loppuu. Olen miettinyt, kumpi on turvallisuuden kannalta parempi, näkyä vai olla näkymättä. Tulee mieleen, jos ei näy, niin ehkä ei tule ammutuksi, ainakaan hirvenä, jos tulee ammutuksi, niin huonolla tuurilla, jos sattuu tulilinjalle.
Olen joskus kääntänyt lakista oranssin pintaan kun olen kuusikossa hiippaillesani huomannut muitakin olevan liikkeellä.

Jos ei tarvitsisi ollenkaan ajatella turvallisuusjuttuja, pukeutuisin mahdollisimman maastoon sulautuvaksi.
"Hurtta martta sopuli kopuli pystykorva jyskyleuka..."

viketti
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Marras 2005, 21:09

Re: Eränkävijän vaatetus

Viesti Kirjoittaja viketti » 09 Joulu 2008, 22:00

Mie olen todennu hyväksi varustukseksi (nainen, 170 mittoja) : Craftin aluskerrasto, ja pinkee tietennii. Haltin kilpa-sukat, löysä fleece paita, Erätukun viimevuoden hikimalli ja Salomonin vaelluskengät. Tosin vaikka tuo hikipuku onkin S koko, on se silti aika teltta, joutuu käyttämään buffia kaulassa, mutta kun kiristelee nauhat, niin kehtaa mehtään mennä. ;) Salomonin kengät tukee hirmu hyvin nilkkaa, ollut jo 3 vuotta eikä kertaakaan pyörähtänyt, kestää veden samalla tavalla kun kumpparit eikä ole ollut ikääntymisen merkkejä. Ainut miinus on lyhyt varsi, mutta mikäs siinä suot kierrellessä. Buffi on tosi näppärä. Jos tuntuu että naama jäätyy, sen voi vetästä naamaan, tai jos hattu hiostaa niin siitä saa kevyt hatun.. niin, ja EI SE LÄMPÖ LUITA RIKO. 8)

Vastaa Viestiin