Jäljestystä

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
JeReD
Viestit: 25
Liittynyt: 30 Touko 2005, 18:00
Paikkakunta: ROVANIEMI

Jäljestystä

Viesti Kirjoittaja JeReD » 30 Touko 2005, 18:08

Oletteko harrastaneet karhukoiranne kanssa jäljestysä? Miten on sujunut? Oletteko kokeissa käyneet?

MInä aloitin viime kesänä ja harjoituksissa meni todella hyvin mutta kokeeseen kun mentiin oli jäljen päältä kävellyt hirvi ja arvatkaa kumpi oli kiinnostavampi veri maassa vai tuoreet hirven jäljet. :lol:

Hurjuli
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Maalis 2005, 20:16
Paikkakunta: Oulu

Jäljestystä

Viesti Kirjoittaja Hurjuli » 30 Touko 2005, 21:00

Aloitimme harjoittelun viikko sitten. teimme aluksi 25X25 jäljen ja ajoimme sen parin tunnin päästä. Teimme 50X50 jäljen ja annoimme
maatua vuorokauden, siinä välissä satoi paljon. Koirat ajoivat jäljen tosi hyvin. Vaikka edellisestä verijälki harjoituksesta oli kulunut jo vuosi.
Viime syksynä meidän onneksi, (ei hirven) saimme harjoitella ihan oikeata jäljestystä, hirven vasaa oli ammuttu mahaan.
Jäljitys tuotti tuloksen, saimme ammuttua lopulta vasan haukkuun.
Koira oli silloin 1v 2kk.
Toinen koiristani ajaa jäljen tarkasti jälkeä mukaillen ja toinen ajaa nokka pystyssä ilmavainulla. Välillä tuntuu, että olen itse aivan pihalla missä mennään, mutta kulma ja paljinto jälen päässä on vielä ainakin löytynyt.

Jospas sitä loppu kesästä uskaltaisi mejä kokeeseen..

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 31 Touko 2005, 08:37

Oma kkn menee kuin juna kiskoja. Olen tehnyt sille jälkeä heti luovutusikäisestä saakka, aina sillon tällön. Kokeissa en ole käynyt, vaikka mieli on tehnyt. Koiraharrastus muotona ihan mielenkiintoinen laji. Edellinen koira oli Lbn, jonka kanssa tuli harrastettua jälkeä tosi paljon. Sitä en tiedä onko jälestyksestä hirvestystä ajatellen kovinkaan paljon hyötyä. Mutta se on yksi aktiviteetti isännälle ja kiralle touhuta yhdessä.

Pyssymies

Viesti Kirjoittaja Pyssymies » 18 Kesä 2005, 14:59

Kojamo kirjoitti:Sitä en tiedä onko jälestyksestä hirvestystä ajatellen kovinkaan paljon hyötyä.
Haavakon etsinnässä hyvästä jäljittäjästä on korvaamaton apu. Oman koirani aion koulia verijäljelle.

Vastaa Viestiin