KKK sisäkoirana

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
ville
Viestit: 231
Liittynyt: 23 Elo 2004, 18:25
Paikkakunta: Kainuu

KKK sisäkoirana

Viesti Kirjoittaja ville » 18 Tammi 2007, 22:09

Pitääkö moni Karjalankarhukoiraa sisäkoirana?
Itsellä ei ole ollut ikinä sisällä, lähinnä kiinnostaa miten ne pärjää sisällä?

SPEDE
Viestit: 133
Liittynyt: 09 Loka 2005, 19:53

Viesti Kirjoittaja SPEDE » 18 Tammi 2007, 22:31

:D toi meitin pysyy hetken rauhallisena,sittens se on päästettävä ulos:Pentunakin nukkui talon kylmimmässä paikkaa.
Yhdellä tutulla on kkkn kerrostalossa ja hyvin kuulemma pärjää :shock:

valtsu98
Viestit: 58
Liittynyt: 29 Joulu 2006, 18:35
Paikkakunta: Pirkanmaa,Kihniö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valtsu98 » 19 Tammi 2007, 01:55

itellä käy koirat pirtissä joka päivä. muutama tunti sitten oli kk narttu ja jämtinarttu sisällä useamman tunnin. nyt lattialla makoilee kk uros ja sp narttu,ja ovat aamuun asti.ovat tottuneet lämpimään.samalla voi tutkia koirien jalat ym.paikat. ja ruokkia myös :wink:

HV
Viestit: 444
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 13:57

Viesti Kirjoittaja HV » 19 Tammi 2007, 09:08

Minulla on karhukoira ihan puhtaasti sisäkoira.
Ei mitään ongelmia. Sehän on mihin koira tottuu.
On sillä häkki ja lämmitetty koppikin, mutta siellä se on vain satunnaisesti.
Töiden jälkeen pidän sitä ulkona jonkin verran lenkin jälkeen narussa pihalla. Mutta muuten se on todellakin aivan puhtaasti sisäkoira.
Eikä se sen käyttöä huononna.
Uskon sen myös olevan tiimityön kannalta parempi että isäntä ja koira on paljon yhdessä myös ihan vaan vapaasti kotosallakin.

kiemsa-3
Viestit: 88
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 11:54

Viesti Kirjoittaja kiemsa-3 » 19 Tammi 2007, 11:51

Minun kkn on yöt sisällä, ettei innostus kylän koirien kans konserttia pitämään ja naapuritki sais nukkua. Päivät enimmäkseen juoksunarussa. Ei mitään ongelmia. Ruokinta pääasiassa sisällä, muuten tulis ruokittua kaikki harakatki. Ihan kiva seuralainen ku on sisällä sopii minulle.

tl

Viesti Kirjoittaja tl » 19 Tammi 2007, 12:26

kkn 2005 syntynyt on illat ja yöt sisällä ja päivät ulkona. avo1, voi 1 ja serti on tuloksina kokeista. hyvin viihtyy ja ei mitään ongelmia, joten ei minun mielestä vaikuta millaan tavalla heikentävästi itse käyttöä ajatellen vaikka joillakin saattaa tiukasti olla sellainen käsitys (luultavasti ne ei ole vain kokeilleet sellaista).

HV
Viestit: 444
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 13:57

Viesti Kirjoittaja HV » 22 Tammi 2007, 10:45

Typerimpiä perusteita mitä minä olen kuullut miksi koiraa ei voisi pitää sisällä on se, että siltä menee hajuaisti.

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: KKK sisäkoirana

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 22 Tammi 2007, 15:47

ville kirjoitti:Pitääkö moni Karjalankarhukoiraa sisäkoirana?
Itsellä ei ole ollut ikinä sisällä, lähinnä kiinnostaa miten ne pärjää sisällä?
Minulla kkn yöt sisällä ja päivät häkissä. Pitää sitten päivällä konserttia naapurin koirien kanssa. Tuskimpa koira olisi sen kummempi, vaikka se olisi jatkuvasti ulkona. Kokeissa käyty ja hirviä sille jokunen ammuttu. Seuraava koira tulee elämään samoilla säännöillä.

Olikohan tällä jotain tekemistä tottelevaisuuden ja yhteyden pidon kannalta :?:

Hinaaja1
Viestit: 61
Liittynyt: 05 Maalis 2006, 14:14

Viesti Kirjoittaja Hinaaja1 » 22 Tammi 2007, 18:54

Minulla on narttu päivisin juoksulangassa ja yöt tarhassa jossa koppi
kopissa lattialämmitys, kopin lämpö noin +8 C. Ensimäisen vuoden
oli sisällä,pohjavilla oli ohut,näyttelyssä mainittiin.Nyt on kaksi nuorta
kk koiraa edellisen pentuja.Samanlainen tarha ja kopit,koirilla
hyvä pohjavilla. Johtuneeko olosuhteita tuo pohjavillan laatu.
Kyllä pentu minun mielestä kannatta ensimäinen vuosi kasvattaa
sisätiloissa.Koiran ja isännän välinen luottamus vahvistuu.

kiemsa-3
Viestit: 88
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 11:54

Viesti Kirjoittaja kiemsa-3 » 23 Tammi 2007, 11:17

Minulle kyllä eläinlääkäri sanoi aikoinaan että pohjavillan määrä riippuu geeneistä. Tiedä sitten. Onkohan kellään varmaa tietoa.

ristoreipas
Viestit: 129
Liittynyt: 28 Helmi 2005, 09:13

Viesti Kirjoittaja ristoreipas » 23 Tammi 2007, 16:03

Omalla ekalla kku:lla oli alkuun tuuhea pohjavilla ja näyttävä karva. Asusti silloin mökissä, jossa oli pelkät riiveet lämmikkeinä/kuivikkeina. Sitten rakensin "paremmat" asumukset sähkölämmityksellä. Pohjavillan määrä väheni selvästi ja karvaa vaihtoi tosi kauan. Nyt pidän lämpöä vain sen verran, että nippa nappa on plussan puolella ja vesikupit eivät jäädy. Karvan laatu on taas parempi. Samalla koiralla on ainakin tässä tapauksessa pohjavillan määrä ja karvan laatu vaihdellut. Toki talvetkin ovat olleet erilaisia, joten tiedä sitten loppu pelissä mistä johtunee. Ruokinta pysynyt jokseenkin saman laisena. Toinen koira ei taas suostu menemään asumukseensa kuin syömään ja sateen suojaan toisinaan. Välillä oikein hirvittää, kun pakkasta on reilun laisesti ja koira nukkuu kerällä ulkosalla. Mutta tälläpä onkin komea turkki ja kun "ajaa" karvan uusiksi, niin ei mene kauan.

tara4632
Viestit: 727
Liittynyt: 29 Tammi 2005, 15:13

Re: KKK sisäkoirana

Viesti Kirjoittaja tara4632 » 28 Tammi 2007, 16:44

ville kirjoitti:Pitääkö moni Karjalankarhukoiraa sisäkoirana?
Itsellä ei ole ollut ikinä sisällä, lähinnä kiinnostaa miten ne pärjää sisällä?
Kuva
Kuva

Vastaa Viestiin