Karhukoirien lintutulokset/karhukoira moniriistakoirana

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Haba
Viestit: 43
Liittynyt: 24 Loka 2006, 15:04

Karhukoirien lintutulokset/karhukoira moniriistakoirana

Viesti Kirjoittaja Haba » 25 Joulu 2006, 15:53

Tuossa lintukoesääntöjä selatessani huomasin , että karjalankarhukoirallahan on oikeus osallistua myös lintukokeeseen.
Kuinkapaljon on karhukoirissa lintutuloksen omaavia? , käyttääkö kukaan tällä foorumilla karhukoiraa ns.moniriistakoirana , vai onko jalostus mennyt 100% suurriistaverien jalostamiseen?

karhu_koira

Viesti Kirjoittaja karhu_koira » 25 Joulu 2006, 16:47

Ao. linkistä löytyy Karhukoirat joita käytetty LINT kokeissa.

Mikspähän se ei lintua rupeaisi haukkumaan jos isäntä haluaisi.. :)

http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKoir ... &LINT=AVO-

karhu_koira

Viesti Kirjoittaja karhu_koira » 25 Joulu 2006, 16:50

Tosin noissa tuloksissa on jotain outua kun koira päässyt Voi-luokkaan ilman Avo-tulosta.. :roll: Tai sitten kyseessä on vain kirjausvirhe!

erik
Viestit: 134
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 11:45
Paikkakunta: Kairat

Viesti Kirjoittaja erik » 25 Joulu 2006, 17:05

Eipä noilla minun koirilla ainakaan ole minkäänlaista halua haukkua linta, kyllä perässä näin pentuna vielä käyvät juoksemassa, mutta eivät anna ääntä ollenkaan. Linnulle niitä en kyllä opetakkaan yhtään.
Karjalankarhukoira..

kiemsa-3
Viestit: 88
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 11:54

Viesti Kirjoittaja kiemsa-3 » 26 Joulu 2006, 07:48

Kyllä minunkin koiruus yritteli lintuja haukahella eka vuonna, mun ku en välittäny koko linnuista niin koiruuskin on heittäny haukkumasta. Ei ole ollu uskallusta riskeerata ja pyytää sekä että. Paljon olen kuullu et jos molempia pyytää niin koiruus jotenki aavistaa mistä saaliista on milloinki kyse. Olis hienoa. Onko kokemusta kellään että toimis moitteettomasti linnulle ja hirvelle?

JiiPee
Viestit: 75
Liittynyt: 13 Joulu 2005, 22:08
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee » 26 Joulu 2006, 18:51

Oma koira kunnostautui tänä syksynä haukkumaan metsoja kymmenkunta kertaa. Pisimpään tosin metto kiinnosti vain noin 5 min. Hirvelle sit haukutaankin jo kiitettävästi. En oo mitenkään linnuille usuttanut, enkä huomioinut koiraa koko tilanteissa, mut jostain syystä metot vaan kiinnostaa. Haukun tunnistaa kyllä heti harvaa ja katkonaista. Teerelle ei avaa kitaansa. Koiralla ikää 1v 8kk.

valtsu98
Viestit: 58
Liittynyt: 29 Joulu 2006, 18:35
Paikkakunta: Pirkanmaa,Kihniö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja valtsu98 » 29 Joulu 2006, 18:50

itsellä 8.5v karhu-uros. koira on ollut tosimonitoimikone. nuorempana innokas lintujen perään mutta en ampunut sille. 3vuotiaana koira rehvas ekan supin ja siitä sytty kova veto supille,ketulle ja mäyrälle. nyt on sille saatu 45 supia,2kettua kolosta,mäyrä.myös 2lintua oon ampunut haukusta,sorsia olen ampunut kymmenkunta,osan koira on hakenut.eikä hirviveret oo kovin pienentyneet,muhvihuulia kaadettu tähän mennessä 29kpl.jos vois pitää vain yhtä koiraa niin ei ois paljon vaihtoehtoja.

Vastaa Viestiin