KKK v. 2014-2015 syntyneiden työskentelyjä

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: KKK v. 2014-2015 syntyneiden työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja eskoh » 04 Marras 2015, 23:10

Yhden narttu pennun äänen avaus Fi 46887 / 15. Karkaa hakemaan eräkämpän pihasta 7.40 haku suuntaa kohti pohjoista, 8.34 kaartaa itään mittarissa
6.5 kilometriä. haukku alkaa 8.50 mittarissa 8.0 kilometriä lähtö paikalta. Elukat rauhattomia kun kuuluu Mettänpeikkojen huutoja etäältä, siirtyilevät pysyen
kuitenkin muutamia minuutteja paikallaankin, haukkutiheys välillä 60 x min. Karkkojen välillä mentiin 12 - 14 km/h. Työskentelyn aikana puolenkymmentä
uusinta haukkua, työskentely matka 9,3 kilometriä koiran kulkema matka kämpältä 17.3 km.

Ps: aivan selvää pakki puuttuu ainesta 5.5 kk vanhalta pennulta vaikka karkasikin vanhemman koiruuven mukaan.
Esko Halme

Itäraja
Viestit: 611
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 12:16
Paikkakunta: Kainuu

Re: KKK v. 2014-2015 syntyneiden työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja Itäraja » 20 Marras 2015, 15:52

FI14892/15 täyden erän työskentelyjä ja pitkiä karkkoja kiinni vaikkei yhtään kaatoa. Samoin veljellä FI14893/15 hyviä töitä jo puolivuosikkaasta lähtien ilman kaatoa. Miten saisi miehet ja ennenkaikkea koirat kokeeseen..?? :?
Kari Malinen

hannutii
Viestit: 599
Liittynyt: 08 Tammi 2007, 13:59
Paikkakunta: Ylikiiminki

Re: KKK v. 2014-2015 syntyneiden työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja hannutii » 20 Marras 2015, 17:11

:thumbsup: Koitahan itärajan mies puhua kuin ruuneperi. Siis nuille nuorten koirien omistajille. Taipuu se paksumpiki kataja kun taivuttaa. se on aina voitto rodulle kun uusi mies saadaan koetouhuun mukaan!
Hannu Tiirola
Kuva

Itäraja
Viestit: 611
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 12:16
Paikkakunta: Kainuu

Re: KKK v. 2014-2015 syntyneiden työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja Itäraja » 20 Marras 2015, 22:24

Yritetään "potkia" eteenpäin. Se on vaan täällä periferiassa tämä koekulttuuri aika vaatimattomalla tasolla (katson itse myös peiliin!) edelleen. Harmi myös sen takia, että ei palvele tasapuolisesti koiran kasvattajia. Helposti sanotaan kun pelkkiä tilastoja katsotaan että eipä sieltä tule (kasvattajilta, joilta koirat menee pääosin Itä- ja Pohjois-Suomeen) pelikoiria kun ei näy tilastoissa. Tässä(kin) tapauksessa nämä EP:n kasvatit voisi olla aika kova sana paremmilla hirvialueilla ja pienemmillä susialueilla kun tuntuu olevan täälläkin kelpo kamppeita. Mutta jospa ne miesten ja naisten pyyntiveret täälläkin laimenee ja koekulttuuri lisääntyy, susien seassa :twisted:
Kari Malinen

kummisetä
Viestit: 266
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 21:06

Re: KKK v. 2014-2015 syntyneiden työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja kummisetä » 21 Marras 2015, 19:31

Itäraja kirjoitti:Yritetään "potkia" eteenpäin. Se on vaan täällä periferiassa tämä koekulttuuri aika vaatimattomalla tasolla (katson itse myös peiliin!) edelleen. Harmi myös sen takia, että ei palvele tasapuolisesti koiran kasvattajia. Helposti sanotaan kun pelkkiä tilastoja katsotaan että eipä sieltä tule (kasvattajilta, joilta koirat menee pääosin Itä- ja Pohjois-Suomeen) pelikoiria kun ei näy tilastoissa. Tässä(kin) tapauksessa nämä EP:n kasvatit voisi olla aika kova sana paremmilla hirvialueilla ja pienemmillä susialueilla kun tuntuu olevan täälläkin kelpo kamppeita. Mutta jospa ne miesten ja naisten pyyntiveret täälläkin laimenee ja koekulttuuri lisääntyy, susien seassa :twisted:
terve kari- ei kuhmo ole kuin ajo matkan päässä, kyllä ennen kuhmosta karhukoira miehet kävivät viivalla,silloin oli pelaavia koiria ,mm.jämäkän eetu, rantasuon naku,tänäkin päivänä nuori kuhmolainen jämy haukkui ristijärvellä ykkösen.ei kuhmosta ole kuin 100 km. ristijärvelle, ajetaanhan keskus paikalta lähes sama matka koe maastoon,jopa enempikin.jos tiedät sellaisen ep,n koiran joka haukkuu hirveä, minä takaan maaston missä on varmasti hirviä, ja löytyy tuomarit,esim , pitkään kokeeseen.terve tuloa
Risto Karjalainen

korpiritari
Viestit: 929
Liittynyt: 19 Loka 2013, 13:17

Re: KKK v. 2014-2015 syntyneiden työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja korpiritari » 21 Marras 2015, 20:52

Nuo Ristujärven miehet ovat Höölimmästä päästä järjestään maastoja (kts. edellinen viesti) Ei pitäisi tällä/näillä taktikoilla olla vaikeeta viedä koiruudet kokeisiin susurajoiltakin. Minäkin voisin jeesata kun s--salmella on juoksu-sonnit jo tapettu. Vain haukutettavat lehmät täällä jäljellä koetrreeneihin,,, Tervetulemaxxx Kuhmo
Rauno Juntunen

Itäraja
Viestit: 611
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 12:16
Paikkakunta: Kainuu

Re: KKK v. 2014-2015 syntyneiden työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja Itäraja » 21 Marras 2015, 23:23

kummisetä kirjoitti:
Itäraja kirjoitti:Yritetään "potkia" eteenpäin. Se on vaan täällä periferiassa tämä koekulttuuri aika vaatimattomalla tasolla (katson itse myös peiliin!) edelleen. Harmi myös sen takia, että ei palvele tasapuolisesti koiran kasvattajia. Helposti sanotaan kun pelkkiä tilastoja katsotaan että eipä sieltä tule (kasvattajilta, joilta koirat menee pääosin Itä- ja Pohjois-Suomeen) pelikoiria kun ei näy tilastoissa. Tässä(kin) tapauksessa nämä EP:n kasvatit voisi olla aika kova sana paremmilla hirvialueilla ja pienemmillä susialueilla kun tuntuu olevan täälläkin kelpo kamppeita. Mutta jospa ne miesten ja naisten pyyntiveret täälläkin laimenee ja koekulttuuri lisääntyy, susien seassa :twisted:
terve kari- ei kuhmo ole kuin ajo matkan päässä, kyllä ennen kuhmosta karhukoira miehet kävivät viivalla,silloin oli pelaavia koiria ,mm.jämäkän eetu, rantasuon naku,tänäkin päivänä nuori kuhmolainen jämy haukkui ristijärvellä ykkösen.ei kuhmosta ole kuin 100 km. ristijärvelle, ajetaanhan keskus paikalta lähes sama matka koe maastoon,jopa enempikin.jos tiedät sellaisen ep,n koiran joka haukkuu hirveä, minä takaan maaston missä on varmasti hirviä, ja löytyy tuomarit,esim , pitkään kokeeseen.terve tuloa
Eikö se kumisedän kaalin mennyt, minä yritän saada nämä miehet ja koirat kokeeseen. Kuitenkin se on viimekädessä omistajasta kiinni, viekö se sen vai ei. Toiseksi, täällä on nyt varmaan enemmän pelaavia mustia kuin eetun aikoihin. Mutta jos tajuat, ei ne ilman isäntää mene kokeisiin..vaikka sitkaita ja liikkuvia onkin.
Hyvä että tuomaritalkoolaisia tarvittaessa löytyy, niitä on tarjottu muualtakin. Se on hyvä. Kasvattajiin kantaa ottamatta, täällä on nuoria, pelaavia EP:n koiria ainakin samassa suhteessa kuin muidenkin kasvattajien. Jos sinua ahdistaa se asia että EP:n koirat täällä haukkuu, älä rupea siitä minulle kupolia aukomaan. Minulla toistaiseksi järjenjuoksu pelaa sen verran että arvostan kaikkia täyspäisiä kasvattajia ja niiden kasvatteja niiden (koirien) kykyjen verran.
Eli hyvä jos/kun tuomaritalkoohenkeä löytyy mutta tyhjän pa--skan veivaamiseen kasvattajien välillä en lähde. Jos siitä on enemmän asiaa, pitää tulla nokatusten keskustelemaan. Mutta toivottavasti tässä on viattomasti kyse uusien koirien esilletuonnista, ilman tuota kasvattajaan liittyvää vääntämistä. Ihan siltä se ei kuitenkaan tuntunut.
Kari Malinen

Itäraja
Viestit: 611
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 12:16
Paikkakunta: Kainuu

Re: KKK v. 2014-2015 syntyneiden työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja Itäraja » 21 Marras 2015, 23:29

Vielä sen verran äskeiseen että luulin, että tämä on kanava jossa voi tuoda kasvattajaan katsomatta toimivia koiria esille. Mutta jos sattuu olemaan tietyn/tiettyjen kasvattajien koirat, alkaa veivaaminen. Voisi siellä kumisedät ja tädit ynnä muut osoittaa kiinnostusta ja talkooapua myös palstalle tulevien muiden kasvateille. Niin ei tulisi tätä väännön makua tähänkin hommaan. Siitä talkooavusta olen kyllä tosi otettu. Apu otetaan mielellään vastaan kun koiramiehet on "ylipuhuttu"!
Kari Malinen

kummisetä
Viestit: 266
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 21:06

Re: KKK v. 2014-2015 syntyneiden työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja kummisetä » 28 Marras 2015, 07:05

Itäraja kirjoitti:
kummisetä kirjoitti:
Itäraja kirjoitti:Yritetään "potkia" eteenpäin. Se on vaan täällä periferiassa tämä koekulttuuri aika vaatimattomalla tasolla (katson itse myös peiliin!) edelleen. Harmi myös sen takia, että ei palvele tasapuolisesti koiran kasvattajia. Helposti sanotaan kun pelkkiä tilastoja katsotaan että eipä sieltä tule (kasvattajilta, joilta koirat menee pääosin Itä- ja Pohjois-Suomeen) pelikoiria kun ei näy tilastoissa. Tässä(kin) tapauksessa nämä EP:n kasvatit voisi olla aika kova sana paremmilla hirvialueilla ja pienemmillä susialueilla kun tuntuu olevan täälläkin kelpo kamppeita. Mutta jospa ne miesten ja naisten pyyntiveret täälläkin laimenee ja koekulttuuri lisääntyy, susien seassa :twisted:
terve kari- ei kuhmo ole kuin ajo matkan päässä, kyllä ennen kuhmosta karhukoira miehet kävivät viivalla,silloin oli pelaavia koiria ,mm.jämäkän eetu, rantasuon naku,tänäkin päivänä nuori kuhmolainen jämy haukkui ristijärvellä ykkösen.ei kuhmosta ole kuin 100 km. ristijärvelle, ajetaanhan keskus paikalta lähes sama matka koe maastoon,jopa enempikin.jos tiedät sellaisen ep,n koiran joka haukkuu hirveä, minä takaan maaston missä on varmasti hirviä, ja löytyy tuomarit,esim , pitkään kokeeseen.terve tuloa
Eikö se kumisedän kaalin mennyt, minä yritän saada nämä miehet ja koirat kokeeseen. Kuitenkin se on viimekädessä omistajasta kiinni, viekö se sen vai ei. Toiseksi, täällä on nyt varmaan enemmän pelaavia mustia kuin eetun aikoihin. Mutta jos tajuat, ei ne ilman isäntää mene kokeisiin..vaikka sitkaita ja liikkuvia onkin.
Hyvä että tuomaritalkoolaisia tarvittaessa löytyy, niitä on tarjottu muualtakin. Se on hyvä. Kasvattajiin kantaa ottamatta, täällä on nuoria, pelaavia EP:n koiria ainakin samassa suhteessa kuin muidenkin kasvattajien. Jos sinua ahdistaa se asia että EP:n koirat täällä haukkuu, älä rupea siitä minulle kupolia aukomaan. Minulla toistaiseksi järjenjuoksu pelaa sen verran että arvostan kaikkia täyspäisiä kasvattajia ja niiden kasvatteja niiden (koirien) kykyjen verran.
Eli hyvä jos/kun tuomaritalkoohenkeä löytyy mutta tyhjän pa--skan veivaamiseen kasvattajien välillä en lähde. Jos siitä on enemmän asiaa, pitää tulla nokatusten keskustelemaan. Mutta toivottavasti tässä on viattomasti kyse uusien koirien esilletuonnista, ilman tuota kasvattajaan liittyvää vääntämistä. Ihan siltä se ei kuitenkaan tuntunut.
Kyllä meni kaaliin ,milloin on viimeksi kuhmolainen karhukoira on ollut viimeksi esim. piiri tasolla?ei minua haittaa jos ep:n koirat haukkuu, mutta ellen väärin muista viime vuona kolme ykköstä haukkui ep: koirat.sillä minä tarjosin maasto ja tuomari apua, jos kuhmossa on hyviä ep:n koiria ja muitakin ,mutta eihän se kaikki kelpaa,jos nyt on paremmat karhukoirat kuhmossa kuin eetu ja kumppanit niin on hyviä.itse olen järjestännyt eräätkin arvo kisat niin harmaillekin kuin mustille ja muutaman kerran käynyt viivalla niin tuomarina kuin omilla koirilla,jos haluat nokat vastakkain puhua niin se kyllä sopii, näkis vaan teidätkin siellä järjestely puolella, eikä vaan kirjoittelu puolella.jos ei kuhmoon kelpaa tuomari ja maasto apu niin minulle se on ihan sama.tuomari ja maasto avun voit unhoittaa, minun puolesta asia on loppuun käsitelty, tällä viikolla haukkui ainakin kolme koiraa ykkösen ristijärvellä, ja koirat oli muualta.ps. koirat tulevat esiin kokeissa eikä kirjoittelulla, se menee varmasti teidänkin kupoliin.joka tapauksessa oiken hyvää alkavaa talvea..........ps. tulevana syksynä on kainuussa mustien lohko saa nähdä mistä löytyy kainuun koirat kisaan, joko olis aika kuhmon???????????ja sen jälkeen kuninkuus haukut seuraavana vuona ellen väärin muista ja se asettaa omat haasteet.
Risto Karjalainen

pentti koskelo
Viestit: 982
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 11:47

Re: KKK v. 2014-2015 syntyneiden työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja pentti koskelo » 28 Marras 2015, 20:32

FI38136/14 Kkn Usvanniityn Tähti tänään TA 300min.HA 240min.HT 90-100krt/min :lol: :thumbsup: :thumbsup: .Taitaa tulla hyvä pyyntikoira??

Itäraja
Viestit: 611
Liittynyt: 30 Heinä 2007, 12:16
Paikkakunta: Kainuu

Re: KKK v. 2014-2015 syntyneiden työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja Itäraja » 29 Marras 2015, 13:33

kummisetä kirjoitti:
Itäraja kirjoitti:Yritetään "potkia" eteenpäin. Se on vaan täällä periferiassa tämä koekulttuuri aika vaatimattomalla tasolla (katson itse myös peiliin!) edelleen. Harmi myös sen takia, että ei palvele tasapuolisesti koiran kasvattajia. Helposti sanotaan kun pelkkiä tilastoja katsotaan että eipä sieltä tule (kasvattajilta, joilta koirat menee pääosin Itä- ja Pohjois-Suomeen) pelikoiria kun ei näy tilastoissa. Tässä(kin) tapauksessa nämä EP:n kasvatit voisi olla aika kova sana paremmilla hirvialueilla ja pienemmillä susialueilla kun tuntuu olevan täälläkin kelpo kamppeita. Mutta jospa ne miesten ja naisten pyyntiveret täälläkin laimenee ja koekulttuuri lisääntyy, susien seassa :twisted:
terve kari- ei kuhmo ole kuin ajo matkan päässä, kyllä ennen kuhmosta karhukoira miehet kävivät viivalla,silloin oli pelaavia koiria ,mm.jämäkän eetu, rantasuon naku,tänäkin päivänä nuori kuhmolainen jämy haukkui ristijärvellä ykkösen.ei kuhmosta ole kuin 100 km. ristijärvelle, ajetaanhan keskus paikalta lähes sama matka koe maastoon,jopa enempikin.jos tiedät sellaisen ep,n koiran joka haukkuu hirveä, minä takaan maaston missä on varmasti hirviä, ja löytyy tuomarit,esim , pitkään kokeeseen.terve tuloa
Kyllä meni kaaliin ,milloin on viimeksi kuhmolainen karhukoira on ollut viimeksi esim. piiri tasolla?ei minua haittaa jos ep:n koirat haukkuu, mutta ellen väärin muista viime vuona kolme ykköstä haukkui ep: koirat.sillä minä tarjosin maasto ja tuomari apua, jos kuhmossa on hyviä ep:n koiria ja muitakin ,mutta eihän se kaikki kelpaa,jos nyt on paremmat karhukoirat kuhmossa kuin eetu ja kumppanit niin on hyviä.itse olen järjestännyt eräätkin arvo kisat niin harmaillekin kuin mustille ja muutaman kerran käynyt viivalla niin tuomarina kuin omilla koirilla,jos haluat nokat vastakkain puhua niin se kyllä sopii, näkis vaan teidätkin siellä järjestely puolella, eikä vaan kirjoittelu puolella.jos ei kuhmoon kelpaa tuomari ja maasto apu niin minulle se on ihan sama.tuomari ja maasto avun voit unhoittaa, minun puolesta asia on loppuun käsitelty, tällä viikolla haukkui ainakin kolme koiraa ykkösen ristijärvellä, ja koirat oli muualta.ps. koirat tulevat esiin kokeissa eikä kirjoittelulla, se menee varmasti teidänkin kupoliin.joka tapauksessa oiken hyvää alkavaa talvea..........ps. tulevana syksynä on kainuussa mustien lohko saa nähdä mistä löytyy kainuun koirat kisaan, joko olis aika kuhmon???????????ja sen jälkeen kuninkuus haukut seuraavana vuona ellen väärin muista ja se asettaa omat haasteet.[/quote]
Yritä lukea ennen kuin alat vääntämään asioita. Jankkaaminen taitaa olla liikaa verissä.
1. Sanoin, että nyt on varmaan enemmän (hyvin) pelaavia karhukoiria kuin eetun aikoihin. En sanonut että parempia! Siksi en sanonut kun niitä miehiä ja koiria ei ole saanut kokeisiin. Mutta pelaavia koiria ja hyviä on.
2. Ei liene minun vika jos (näitäkään) pelaavia ep:n koiria ei olla viety kokeeseen. Samoin kuin muiden kasvattajien! Ne koirat ei ole minulla. Vaikka osaltani olen yrittänyt kannustaa. Ja yritän jatkossakin. Samoin kuin muitakin tiedossani olevia mustia, kasvattajaan katsomatta!
3. Jos osasit lukea, kiittelin mahdollisesta tuomari ja maastoavusta. Jos saisi nämä miehet ja koirat kokeeseen, apu olisi tarpeen. Ja taitaa vielä ainakin tiedossani olevalla kahdella olla pyyntikin kesken. Täällä on aika ilo vasaa pyytää kun susien keskellä koitat lumijäljellä saada ensin susien sijainti tietoon. Ja jostakin syystä vasatiheys ei ole kovin runsas..?
4. -piip- laillako ne koirat olisi piirin tasolla kun ei saa niitä kokeisiinkaan, Vielä ainakaan? Itse en ole mitenkään järjestössä mukana ja siten kokeita tai muitakaan järjestämässä. Hyvä että jotkut jaksaa ja aikaa löytyy.
5. Kai se sedän kaaliin piti mennä että tämän otsikon alla olisi kirjoitettu myös niistä tiedossa olevista mustista koirista, jotka tiedetään pelaavan ja jotka (vielä ainakaan) ei ole ollut kokeissa. Minusta sekin tieto on kiinnostava, ehkä monille myös jalostusmielessä. Jos se setää ahdistaa tuloksettomat koirat niin pitää keskittyä lukemaan vaan koetulospalstoja.
Tulen edelleen kannustamaan näitä kaikkia tuloksettomia mustia kokeisiin, se ei siitä ole kiinni. Mutta tuohon P a s k a n väkytykseen en lähde, varsinkaan kun lukutaito tai tekstin ymmärtämisvaikeus tökkii.
Kari Malinen

korpiritari
Viestit: 929
Liittynyt: 19 Loka 2013, 13:17

Re: KKK v. 2014-2015 syntyneiden työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja korpiritari » 29 Marras 2015, 15:17

näin se pitää mennä (ilman turhia puheita tekemiset vaan toimivista junioreista listoille), hienoja äänenavauksia paperilla -14 syntyneiltä :thumbsup:

23.11. 48/1 LEIRITULEN SISU FI47250/14, HIRV1 79p
10.11. 48/1 LEIRITULEN UKKI FI47251/14, HIRV1 77p
22.10. 48/1 KORPIRITARIN JAGER FI19581/14, HIRV1 77p
Rauno Juntunen

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: KKK v. 2014-2015 syntyneiden työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja eskoh » 30 Marras 2015, 08:55

eskoh kirjoitti:Erauspojan Retu Fi 10299/15. Nuori omistaja 16v ampui ensimmäisen hirensä omistamansa koiran haukkuun.
Päivitetään ajantasalle,Retun omistajan ikä pitää olla 14v.kun ampui ensimmäisensä nuorelle koiralleen iskän mukana,on kuulemma tullut pari lisää.

Erauspojan Wilbertille Fi 10290/15 myös eka kaato.
, ja myös kaatoja lisää.

E P Otolle Fi 11037/15 jo 6. kaatoa, kannattaisi jo kokeilla koettakin?.
Esko Halme

jätkä2
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 21:59

Re: KKK v. 2014-2015 syntyneiden työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja jätkä2 » 01 Joulu 2015, 03:09

Punkkikorven Naava FI20402/14,Kva hakemukseen vaadittavat 4kpl hirv1 haukuttuna. Onnittelut kasvattajalle ja omistajalle :thumbsup:

jätkä2
Viestit: 92
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 21:59

Re: KKK v. 2014-2015 syntyneiden työskentelyjä

Viesti Kirjoittaja jätkä2 » 02 Joulu 2015, 00:46

Punkkikorven Nestori FI20404/14 hirv1 88p täyellä erällä. Erän päälle liki saman verran ylitöitä :thumbsup:

Vastaa Viestiin