Tarua vai totta?

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Musta13
Viestit: 452
Liittynyt: 10 Maalis 2013, 09:10

Re: Tarua vai totta?

Viesti Kirjoittaja Musta13 » 14 Elo 2015, 10:09

Sama Pellosta oleva mies toisena reissupäivänä. Tulee kotiin myöhään kännissä, yltypäätään huulipunan ja naisen parfyymille lemuten, läpsäyttää vaimoa takamukselle ja sanoo, sinä olet sitten seuraava jonossa.
Pertti Kemppainen
AJAN Kennel vuodesta 1989

pentti koskelo
Viestit: 982
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 11:47

Re: Tarua vai totta?

Viesti Kirjoittaja pentti koskelo » 14 Elo 2015, 13:51

Tämä on totta.Karhukoiramiehelle sattuu ja tapahtuu monenlaista.olin kerran myymässä asuntovaunua "eläkeläis"pariskunnalle.Istuin vaunu perällä ja pariskunta seisoo vaunun etuosassa.Lähtivät kävelemään taaksepäin sillä seurauksella etä asuntovaunun keula nousi pysrtyy.muori huudon saattelemana minuun syliin.oli täys työ päästä pois sieltä pitkän mustan samettihameen seasta.Ukkokin siinä kohta hermostuu.Tuo pois sieltä kauppiaan sylistä.

korpiritari
Viestit: 929
Liittynyt: 19 Loka 2013, 13:17

Re: Tarua vai totta?

Viesti Kirjoittaja korpiritari » 14 Elo 2015, 14:40

On siinä penalla kädet käynnä :wink:
Ennen vanhaan,,, (ennen lintua haukkuvaa karhukoiria) ollunna sellainen teerenpyytömuoto ainakin Kainuussa, aikaa jolloin mummot käyttivät pitkiä hameita. Mummot nousivat teerialueella mäkien päälle suksilla oottamaan kunnes teeret menöö hyyvökseen aamuruokailulta mäenrintaan. Mummot sitten laskea hujotti mäenharjalta hyyvöspaikalle. Teeriä nousi suksien molemminpuolin lentoon, mutta hameenallekin aina teeri jäi pemuamaan. Kädet kävi tässäkin tapauksess mummoilla, teeriltä kaulapoikki ja iltapalaksi teerisoppa perheelle
Rauno Juntunen

pentti koskelo
Viestit: 982
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 11:47

Re: Tarua vai totta?

Viesti Kirjoittaja pentti koskelo » 14 Elo 2015, 14:59

Pakko ollut olla pitkä painava sametista valmistettu hame.Muutenhan ne teeret ois karanneet.Monenlaisistä pyyntimuodoista olen kuullut.Tämä aivan uutta.

pentti koskelo
Viestit: 982
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 11:47

Re: Tarua vai totta?

Viesti Kirjoittaja pentti koskelo » 14 Elo 2015, 15:04

Koto puolessa vaari vaenaa kertoi että illalla kevättalvella joskus 40 luvulla teeret kaivautuneet lumen alle.Yöllä oli pakastunut ja hanki tullut lumen pintaan.Ei olleet teeret päässet pois.Päitä oli vain vilissyt hangen yläpuolella.Heinän haku reissulla hangolla kolistelleet hengen pois ja pataan.

korpiritari
Viestit: 929
Liittynyt: 19 Loka 2013, 13:17

Re: Tarua vai totta?

Viesti Kirjoittaja korpiritari » 14 Elo 2015, 15:38

Ett taida pent pohojaisia,,, tapauksesta minulle poholainen kerran kerto "viikatteella niitettiin, heinähäkillinen oli kaulojakin reess"
Rauno Juntunen

pentti koskelo
Viestit: 982
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 11:47

Re: Tarua vai totta?

Viesti Kirjoittaja pentti koskelo » 15 Elo 2015, 13:51

Pojilla oli ollut luokkakokous Pulkkilassa.Reino ei ollut kuitenkaan saapunut sinne .Myöhemmin näkivät Reinon äitiä kylällä ja kyselemään mitä Reinolle kuuluu.Reinohan kävi ammattikoulun Oulussa ja valmistui muurariksi.Pitkään oli alalla ja viina vei miehen.Kuoli neljä vuotta sitten.Oliko Reinolla velipoikia.No onhan se Martti.Ammattikoulun jälkeen valmistuttuaan muurariksi oli pitkään Volvon tehtaalla Ruotsissa.15 vuotta sitten tuli Suomeen ja ollut muuraushommissa ympäri Suomea.Nyttemmin työkyvytön alkoholin vuoksi.Oliko niitä muita poikia.Onhan se nuorimmainen Veikko nimeltään.Mitä hänelle kuuluu.No muurarihan se on Veikkokin.

pentti koskelo
Viestit: 982
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 11:47

Re: Tarua vai totta?

Viesti Kirjoittaja pentti koskelo » 15 Elo 2015, 13:59

Sitten vielä toinen tositapaus.Linkreenin perheessen oli kohta syntymässä lapsi.Seurakunnan diakonia toimikunta tai vastaava tullut vierailulle ja esittäneet että he voisivat ottaa osaa kasvatustyöhön ettei käy niin kuin aikaisemmin ovat kuulleet että pojat varastelee kaupasta karkkia ja energiajuomia.Että tämä syntyvä lapsi saatais kasvatettua rehelliseksi kansalaiseksi.Se on myöhäistä,sano muori.Toissapäivänä kun kävin suihkussa niin jo saippuan varasti.

Musta13
Viestit: 452
Liittynyt: 10 Maalis 2013, 09:10

Re: Tarua vai totta?

Viesti Kirjoittaja Musta13 » 15 Elo 2015, 19:10

Kerran Lapinreissulla tapasin oikein kunnon vanhanajan lappalaisen. Minulla ei ollut viinan lisäksi mitään muta tarjota suun makeaksi kuin sokeripala. Ojensin sen mättään päällä, polvillaan istuvalle Lapinmiehelle. Oliko Hyvää, kysyin Lapinmieheltä toiverikkaana. Lapinmies vastaten oikein hyvää, myhäillen tyytyväisyyttään. Outoa, minä tarjosin sitä samaa sokeripalaa kolme kertaa, Tessulleni ja joka kerta se sylkäisi sen suustaan.
Pertti Kemppainen
AJAN Kennel vuodesta 1989

Musta13
Viestit: 452
Liittynyt: 10 Maalis 2013, 09:10

Re: Tarua vai totta?

Viesti Kirjoittaja Musta13 » 15 Elo 2015, 19:10

Joutui kerran etelänmies käräjille, lieneekö ollut vanha tapaus, karhun salakaato ja vielä haaskaa hyväksi käyttäen. Tuomari kysyy Etelänmieheltä, myöntääkö hän syyllisyytensä. Oletko salaa metsästänyt aikaisemmin. En ikinä, vastasi etelänmies. Tämä oli ihan ensimmäinen kerta. ….. niin ensimmäinen kerta kun moisesta asiasta käräjille jouduin.
Pertti Kemppainen
AJAN Kennel vuodesta 1989

Musta13
Viestit: 452
Liittynyt: 10 Maalis 2013, 09:10

Re: Tarua vai totta?

Viesti Kirjoittaja Musta13 » 15 Elo 2015, 19:18

Se on tuo karhun metsästäminen kuin loton pelaamista. Nyt herää heti kysymys kuinka niin? No minäpä anna teille vastauksen. Se on melkein saman tapaista puuhaa kuin viikolla euron vesilasiin laittaisi ja lauantaina puhtaana käteen ottaisi.
Pertti Kemppainen
AJAN Kennel vuodesta 1989

pentti koskelo
Viestit: 982
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 11:47

Re: Tarua vai totta?

Viesti Kirjoittaja pentti koskelo » 15 Elo 2015, 23:45

Rehellinen koiramies loppujen lopuksi.Rotua ja paikkakuntaa en uskalla ymmärettävistä syistä kertoa.Pojoissuomessa eräällä paikkakunnalla oli ja on edelleen kova hirvikoiramies.Koirien kanssa pelailee muttei perusta koehommista.Liekö hän sitten niitä maankuuluja ja paljon puhuttuja reppumiehiä.Haukutteli hirviä etupäässä syksyllä ja täytti joka kerta maastokortin koiran työskentelystä.Kertomansa mukaan pisteet jatkuvasti siinä 90ja 100 välillä.Kokeisiin ei kuitenkaan ole uskaltaunut.Toinen koiramies kyselee että miten on osannut koirat kouluttaa ja niitä jalostaa kun tuommoisia töitä työntää jatkuvasti.Eihän se oo konsti eikä mikään.Voin vähän valottaa..Maastokorttia kun täytät niin hakua kannattaa katsoa parhaimman päivän mukaan ja koiralle pitää tehdä oikeutta.Löytömatka kannattaa kertoa kahdella tarvittaessa kolmella.Löythaukku samoten.Mutakin osa-alueita kannattaa myös täyttää mielialan mukaan.Suurin puute koiralla on haukkutiheys ja pakenevan hirven seuraaminen niinpä ne on joutunut joskus kertomaan neljällä että on päästy hyville pisteille.Liekö totta mutta kertoja elää joka tämän minulle on totena kertonut. :lol: :thumbsup: :thumbsdown:

teekoo
Viestit: 225
Liittynyt: 22 Helmi 2006, 00:21

Re: Tarua vai totta?

Viesti Kirjoittaja teekoo » 16 Elo 2015, 00:00

Edelliseen juttuun viitaten. Mie ymmärrän hyvin kun koiraansa turhankin vuolaasti muille kehuu, ehkä tarinat menee jopa keksittyjen puolelle. Vaarallista tai ainakin ongelmallista, se on silloin kun alkaa niihin omiin tarinoihin itekin uskoa.
Tommi Kontunen

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: Tarua vai totta?

Viesti Kirjoittaja eskoh » 16 Elo 2015, 12:57

Hieno homma että tälläkin osiolla heitetään herjaa kohta enempi hirvikoira rotuisista, kuin Karjalan Karhukoiralla harrastavista, vieläpä tuontikoiruuksia
harrastavirn säestyksellä.

Soitteli minullekkin vuosi pari sitten joku entinen kovanluokan kasvattaja / koiramies reilusti Napapirin eteläpuolelta, oli mieltä painamassa kuulemma
aikoinaan antamansa Katteettomat lupaukset, johon annoin lohtua että elä hyvä veli semmoisilla mieltäsi pitkään pahoita.
Olen kuullut että nykyisillä liikemiehillä joillakin on oikein kansiokaupalla kateettomia lupauksia.

Sitten vielä repuista ja reppumies reppanoista, kannatta ottaa vakavasti annetut varoitukset ja lopettaa siitä herjan heitto hyvänsään aikana, nyt olisi
sellainen? muutoin saattaa joutua itse herjanheittäjät kantamaan todellista saamamiehen reppuaja vieläpä pohja ylöspäin päärepussa sisällä ja repunsuu
nyörit kireällä kaulan ympärille kiedottuna, siinä hajussa jää Alliinan suljun hajut Nopen osalle??.
Esko Halme

pentti koskelo
Viestit: 982
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 11:47

Re: Tarua vai totta?

Viesti Kirjoittaja pentti koskelo » 16 Elo 2015, 13:44

Voi Esko poloinen .En sinua missään nimessä tarkoittanut. Itse olen pitänyt sinua rehellisenä oikeana karhukoira miehenä.En ole koskaan pitänyt enkä tule pitämään vihjalevaan sävyyn kirjoittelusta ja varsinkaan uhkailusta.Se saattaa tulla kalliiksi.Jos minua tarkoitat katteettomilla lupauslila niin kiväärikisaa myöten kaikki lupamaani palkinnot on toimitettu voittajille ja maksettu omasta pussista.. Jos olen jollekin velkaa lähettäkää yvnä tietoa niin maksetaan velat pois :lol: Kansiollisen katteettomista lupausista voi lähettää postin välityksellä.

Vastaa Viestiin