Astutus/pentuvälitys

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja1, Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7

Vastaa Viestiin
Pentti Koskelo

Astutus/pentuvälitys

Viesti Kirjoittaja Pentti Koskelo » 30 Tammi 2011, 15:04

Tällä puolen on tällä hetkellä sellainen ongelma että on useita yhdistelmiä tulossa mutta narttujen omistajat eivät uskalla laittaa niitä ko. palstalle koska heti joku on arvostelemassa toisten kasvattajien tekemää työtä.Mielestäni arvosteluun ei ole aihetta koska jokaisella kasvattajalla on oikeus tehdä pevisan puitteissa sellaisia yhdistemiä mitä haluaa ja emmehän me tiedä mihin muut kasvattajat pyrkivät.Kaikilla varmaan on tavoitteita mihin ei päästä yhdellä kertaa vaan pikkuhiljaa rakentaen ja varovasti edeten.Olen sitä mieltä että kaikkia yhdistelmiä tarvitaan.Yhdistemät vaan rohkeasti astutuspalstalle ja pentuvälitykseen.

juhaA
Viestit: 84
Liittynyt: 08 Syys 2009, 21:15

Re: Astutus/pentuvälitys

Viesti Kirjoittaja juhaA » 30 Tammi 2011, 15:40

joo pelkkä avo tulos ja kauniit puheet riittää nykyään hyvin turhaa se on kva:ksi koiraa haukuttaa ei siinä mene ku rahaa hukkaan :lol:
Juha Ahola

Hukkapätkä

Re: Astutus/pentuvälitys

Viesti Kirjoittaja Hukkapätkä » 02 Helmi 2011, 17:59

Tällä puolen on tällä hetkellä sellainen ongelma että on useita yhdistelmiä tulossa mutta narttujen omistajat eivät uskalla laittaa niitä ko. palstalle koska heti joku on arvostelemassa toisten kasvattajien tekemää työtä.Mielestäni arvosteluun ei ole aihetta koska jokaisella kasvattajalla on oikeus tehdä pevisan puitteissa sellaisia yhdistemiä mitä haluaa ja emmehän me tiedä mihin muut kasvattajat pyrkivät.Kaikilla varmaan on tavoitteita mihin ei päästä yhdellä kertaa vaan pikkuhiljaa rakentaen ja varovasti edeten.Olen sitä mieltä että kaikkia yhdistelmiä tarvitaan.Yhdistemät vaan rohkeasti astutuspalstalle ja pentuvälitykseen.
Lienee peiliin katsomisen paikka, jos pelkää oman yhdistelmän aiheuttavan arvostelua.

mustanpuhuva
Viestit: 14
Liittynyt: 22 Huhti 2009, 16:06

Re: Astutus/pentuvälitys

Viesti Kirjoittaja mustanpuhuva » 02 Helmi 2011, 20:26

Eikä arvosteluista kannata välittää.Juuri nämä kiivaimmat arvostelijat eivät ymmärrä hirvikoira asiosta yhtikäs mitään

jounikarki
Viestit: 196
Liittynyt: 13 Kesä 2008, 15:51
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Astutus/pentuvälitys

Viesti Kirjoittaja jounikarki » 08 Helmi 2011, 21:02

Hukkapätkä kirjoitti:
Tällä puolen on tällä hetkellä sellainen ongelma että on useita yhdistelmiä tulossa mutta narttujen omistajat eivät uskalla laittaa niitä ko. palstalle koska heti joku on arvostelemassa toisten kasvattajien tekemää työtä.Mielestäni arvosteluun ei ole aihetta koska jokaisella kasvattajalla on oikeus tehdä pevisan puitteissa sellaisia yhdistemiä mitä haluaa ja emmehän me tiedä mihin muut kasvattajat pyrkivät.Kaikilla varmaan on tavoitteita mihin ei päästä yhdellä kertaa vaan pikkuhiljaa rakentaen ja varovasti edeten.Olen sitä mieltä että kaikkia yhdistelmiä tarvitaan.Yhdistemät vaan rohkeasti astutuspalstalle ja pentuvälitykseen.
Lienee peiliin katsomisen paikka, jos pelkää oman yhdistelmän aiheuttavan arvostelua.
Saattaa joskus olla niinkin, mutta et varmaan halua väittää (Hukkapätkä) etteikö täällä olisi joskus suorastaan jaskapuhetta (saattaa tosin joskus olla perääkin, mutta juttu haisee...).

Eikös se narttu pitäisi vähintään kerran pennuttaa jo sen oman terveyden takia?
Jouni Kärki

- Ursus "Piki" FI32026/19
- Taikakairan Laku 28451/15
- Kortenivan Rakka 38105/11
- Kalotti Piku 50688/08

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Astutus/pentuvälitys

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 08 Helmi 2011, 21:29

Pennuttaminen terveyden vuoksi on kyllä kukkua. Ei taida olla pitäviä totisteita sen hyötystä.
Pentti Koskelo kirjoitti:Tällä puolen on tällä hetkellä sellainen ongelma että on useita yhdistelmiä tulossa mutta narttujen omistajat eivät uskalla laittaa niitä ko. palstalle koska heti joku on arvostelemassa toisten kasvattajien tekemää työtä.Mielestäni arvosteluun ei ole aihetta koska jokaisella kasvattajalla on oikeus tehdä pevisan puitteissa sellaisia yhdistemiä mitä haluaa ja emmehän me tiedä mihin muut kasvattajat pyrkivät.Kaikilla varmaan on tavoitteita mihin ei päästä yhdellä kertaa vaan pikkuhiljaa rakentaen ja varovasti edeten.Olen sitä mieltä että kaikkia yhdistelmiä tarvitaan.Yhdistemät vaan rohkeasti astutuspalstalle ja pentuvälitykseen.
Pitää olla heikko itsetunto jos mokoman takia yö unet menettää. Tosi puheessa, olisi helekutin hyvä jos kaikki astutukset ja myymättömät pentueet olisi palstalla, kas kun sitä varten tää palsta on.

jamppe
Viestit: 176
Liittynyt: 19 Tammi 2009, 20:33

Re: Astutus/pentuvälitys

Viesti Kirjoittaja jamppe » 25 Helmi 2011, 20:58

Monasti noita sukutauluja tutkiessa olen törmännyt eräseen kovaan pentueseen joka tulee fin 15589/03 fin 35139/00 yhdistelmästä ,että miksei näitä uroksia käytetä jalostukseen vaikka monella mittarilla katsoo pitää siitä sanoa kovaksi pahanuveeksi. Missähän linee vika? Itse kyllä omia narttuja veisin kylään ,mutta tulee vähän liian lähelle sukuun.
Jarmo Helander

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Astutus/pentuvälitys

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 25 Helmi 2011, 21:40

Jampen kuviosta. Totta puhut.
Minä passaan omieni kanssa myös, muuten näytti ihan mukavalta. Siellä on samoja alkutekijöitä kuin minun omissakin.

Seppo Toivonen
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Touko 2008, 17:26
Paikkakunta: Lieksa

Re: Astutus/pentuvälitys

Viesti Kirjoittaja Seppo Toivonen » 26 Helmi 2011, 00:51

Pentti Koskelo kirjoitti:Tällä puolen on tällä hetkellä sellainen ongelma että on useita yhdistelmiä tulossa mutta narttujen omistajat eivät uskalla laittaa niitä ko. palstalle koska heti joku on arvostelemassa toisten kasvattajien tekemää työtä.Mielestäni arvosteluun ei ole aihetta koska jokaisella kasvattajalla on oikeus tehdä pevisan puitteissa sellaisia yhdistemiä mitä haluaa ja emmehän me tiedä mihin muut kasvattajat pyrkivät.Kaikilla varmaan on tavoitteita mihin ei päästä yhdellä kertaa vaan pikkuhiljaa rakentaen ja varovasti edeten.Olen sitä mieltä että kaikkia yhdistelmiä tarvitaan.Yhdistemät vaan rohkeasti astutuspalstalle ja pentuvälitykseen.
On täälläkin pentti nyt ongelma. Pysykorvalehti on ilmestynyt ja mulle ei tullut. Et kai jättänyt lupaamaasi jäsenmaksuani maksamatta?? Tais mennä ostettaviin Sotahuuto- lehti. :roll:

heppu
Viestit: 88
Liittynyt: 24 Marras 2010, 13:32

Re: Astutus/pentuvälitys

Viesti Kirjoittaja heppu » 26 Helmi 2011, 19:05

- Missähän linee vika? Itse kyllä omia narttuja veisin kylään ,mutta tulee vähän liian lähelle sukuun.-

Monelle nartulle varmaan tuosta samasta syystä ei paras mahdollinen urosvalinta. Kille tuosta pentueesta näkyy olevan Ruotsissa ja myös "planerade parningar" osiossa yhden nartun valittukin.
M.Vuopio

Vastaa Viestiin