KKK ja supit

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja1, Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7

Vastaa Viestiin
Lakelander
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Loka 2008, 09:45

KKK ja supit

Viesti Kirjoittaja Lakelander » 21 Loka 2008, 10:04

Hei!

Mites olette opettaneet ettei koira jäisi haukkumaan supia hirvimettällä? Jääkö oma koiranne haukkumaan vai listiikö supin ja lähtee sitten jatkamaan hirvenhakua?

Oma narttuni (2,5 v) jää rähisemään supin kanssa mutta ei käy kiinni. Unohtaa kyllä sen kun otan naruun ja vien kauemmas. Nuori uros (1 v 3 kk) alkaa tappelemaan ja käy kyllä kiinnikin ja kun vie kauemmas jatkaa kyllä hommia. En ole tappanut niille supeja etteivät alkaisi vain supin metsästäjiksi kuten seuramme harmaa koira.

HV
Viestit: 444
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 13:57

Re: KKK ja supit

Viesti Kirjoittaja HV » 21 Loka 2008, 12:14

Omani haukkui kerran, hain pois. Eikä onneksi ole osoittanut mitään mielenkiintoa supikoiraan sen jälkeen.
Tämä tapahtui 1,5 vuoden ikäisenä.

jps
Viestit: 56
Liittynyt: 25 Elo 2004, 09:14
Paikkakunta: etelä-savo

Re: KKK ja supit

Viesti Kirjoittaja jps » 24 Loka 2008, 11:55

Opettamisen onnistuminen taitaa riippua paljon koiran luonteesta. Omani 4v kku sattuu olemaan aikamoinen luupää, joten välittämättä jättäminen on alkanut toimia vasta tänä syksynä. Jos supin tuoreet jäljet tulee vastaan, niin aika varmasti tarttuu niihin. Sitten jää haukkumaan. Jos menen itse haukulle, niin tappaa supin ennenkuin saan koiran kiinni ja vie pois minun luota. Kun kävelen pois, niin tulee pois 5-10min sisällä. Jos menen perässä, niin kantaa kauemmas. Viime syksynä tappoi supit kymmenen minuutin haukun jälkeen vaikka en itse mennytkään haukulle. Tänä syksynä haukkunut paria supia tunnin verran. Tämän syksyn saldo on viisi supia. Viime syksynä oli 11kpl.

Vastaa Viestiin