Puuhunhaukkuvan harrastus

SPJ:n yleiseen toimintaan liittyvät keskustelut käydään täällä !

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
vuonne
Viestit: 212
Liittynyt: 23 Elo 2014, 19:37

Puuhunhaukkuvan harrastus

Viesti Kirjoittaja vuonne » 21 Maalis 2016, 16:02

Pitäisikö avata oikein kunnolla suu. Eräät ihmeelliset "pellet" hallitsevat tätä harrastustamme. He eivät oikein tiedä käytännön asioista harrastuksestamme
juuri mitään, mutta ovat suuna päänä pyrkimässä vähän kaikkeen. Halutaan sotkea asioita esiintymällä ja puhumalla kuin päättömät kanat. Tätäkö me tar-
vitsemme, jotka pienellä äänellä töitä teemme. T-paita päällä mellastetaan ja paidoista vielä napit auki. Kyllä me tarvitsemme kunnioitusta tässä vaikeassa
harrastuksessamme. Koira- ja lintukantamme eivät tarvitse näitä mellastajia vaan viksuja ihmisiä. Tämä touhuhan vie osaavat ihmiset pois ainakin johtopai-
koilta. Toivotaan nyt, että nämä henkiklöt, jotka on valittu niin saavat vuoden päästä kiitosta. Olen sitä mieltä, että kokeneet puuhunhaukkuvan lintukoiri-
en harrastajat kokoonnutaan yhteiseen tilaisuuteen selvittämään harrastuksemme asioita. Se on vähintä, mitä me voidaan koirillemme ja kanalinnuille teh-
dä. Minä ainakin rakastan tätä harrastusta, mutta pahamieli valtaa jatkuvasti mielialaa. Kokouksista on lähdettävä useinmiten mielimaassa, koska ei puhu-
ta kuin hirvistä tms:sta. Tätä harrastusta ei paljon kokouksissa mainita kuin ohimennen. Meidän palkitsimisista pitää pitää itse huoli, sitä ei juurikaan tee
hallituksissa olijat, koska siellä ei yksinkertaisesti meitä ole. Minä korostan, että nyt on oikea aika ottaa ohjakset omiinkäsiin oikeitten ihmisten kautta.
Miten me voidaan luottaa enää mihinkään...................................................................................................................................
Matti Tarkiainen

0295410
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Heinä 2011, 13:56

Re: Puuhunhaukkuvan harrastus

Viesti Kirjoittaja 0295410 » 21 Maalis 2016, 19:15

Ei tässä auta paitoja repiä kuten kuuluisa kiekonheittäjä.
Tähän tilanteeseen on tultu ja sillä siisti.
Toki moni muukin on ihmetellyt tilannetta että punaisen koiran omistaja on ns. alakynnessä ollut jo pitemmän aikaa. Ei ainoastaan SPJ puoleen katsoen mutta aivan yleisesti. Yksi syy ilmiöön lienee se, että punaisen mies/nainen on jonkun sortin erakko ja liikuskelee mieluiten yksin eikä kuten mustan porukka joka seurustelee isoisssa kinkereissä. Siellä kinkereissä päätetään yhteisistä asioista ja tulos on nähtävissä.
Tämä punaisen "pystis"ilmiö aihettaa myös jonkin sortin kateutta koiran omistajien välillä. Se on ymmärtämätöntä käyttäytymistä. Meidän kaikkien pitäisi olla ylpeitä siitä jos kaverinkin koira menestyy eikä jurista nurkan takana joutavia.
Ryhdistäytymistä tarvitaan!
Pekka Puurunen

Vastaa Viestiin