Idänlohkon hallituspaikka (kkk)

SPJ:n yleiseen toimintaan liittyvät keskustelut käydään täällä !

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Annukka P
Viestit: 50
Liittynyt: 12 Huhti 2011, 13:35

Idänlohkon hallituspaikka (kkk)

Viesti Kirjoittaja Annukka P » 11 Helmi 2014, 16:12

Hei,
toisessa keskustelussa viitattiin idänlohkon hallituspaikkaan (kkk), joten ajattelin että ehdokkaat voisivat esitellä itsensä ja ajatuksensa mahdollisesta panoksestaan SPJn hallituksessa täällä. Pidetäänhän yllä asiallista keskustelua :)
Annukka Pirinen

Ketale
Viestit: 41
Liittynyt: 22 Loka 2012, 20:30
Paikkakunta: Kyröskoski

Re: Idänlohkon hallituspaikka (kkk)

Viesti Kirjoittaja Ketale » 11 Helmi 2014, 21:22

Jummijammi, nythän tämä alkaa toimia :-)
Esittelyjä esiin, Sta osaksi lienee omansa jo tehnyt urallaan ja teoillaan jos tulkitsen oikein kaikkia järjestön systeemejä, nettisivu-uudistukset jne. Päästään asioiden ytimeen myös me joutavat rivijäsenet joita selkeästi tuntuu jotkut ehdokkaat aliarvioivan. Kun eivät halua julkisesti esittää kantaansa asioista. Hiiret hyppii pöydille.
Pekka Niemelä
Ketun vitale niinkuin jo koulussa opettaja sanoi ennenkuin löi karttakepillä sormille..

jymsry
Viestit: 25
Liittynyt: 30 Maalis 2012, 22:13

Re: Idänlohkon hallituspaikka (kkk)

Viesti Kirjoittaja jymsry » 11 Helmi 2014, 23:37

Tervehdys pystykorvaväki !

Olen Jarno Heikkinen ja tulen Pohjois-Savon kennelpiiristä Juankoskelta. Olen 41-vuotias ja ammatiltani olen ravintolaesimies, saman työnantajan palveluksessa olen työskennellyt jo 21 vuotta.

Kipinän metsästyskoiraharrastukseen olen saanut kotoani, jossa oli aina metsästyskoiria ajokoirista pystykorvaisiin sekä myös sekarotuisia, mutta kaikille niile oli yhteistä käyttö riistanpyyntiin. Ensimmäisen koirani hankin 14-vuotiaana, joka oli Matti Kuivilalta haettu suomenpystykorvanarttu. Tämän jälkeen meni melkein 10 vuotta pelkästään ajokoirien kanssa harrastaessa, mutta mielessäni oli pystykorvaiset koirat. 10 vuotta sitten hankin ensimmäisen karhukoirani Huhtian Aapon ja sen jälkeen ei ole enää paluuta ollut, karhukoirat ovat vieneet mennessään ja tällä hetkellä häkissä asustaa Aapon lisäksi 2 nuorempaa karhukoiraa.

Toimin Pohjois-Savon Pystykorvakerhon aktiivisena jäsenenä. Olen ollut mukana muunmuassa Hirvenhaukut ottelussa Kaavilla 2012 toimien maastomestarina ja järjestänyt oheisohjelmana kutsuvierasjahdin samaisessa ottelussa. Olen ollut mukana näyttetoimikunnissa ja hirvikoetuomarina olen toiminut 10 vuotta. Koetoimitsijapätevyyden saatuani olen järjestänyt hirvikokeita vuosittain ja minulla on vahva käytännön kokemus hirvikoiraharrastuksesta.

Tämän hetken kuumin puheenaihe järjestössämme lienee organisaatio muutos. On totta että muutosta tarvitaan, mutta mielestäni muutoksen kanssa on edettävä rauhallisesti ja harkiten tarkkaan vaihtoehtoja. Jaostoissa on rotujemme tietotaito sekä alueelliset toimijat joten sieltä kautta tulee parhaiten kentän ääni kuuluviin, mikä on tärkeintä ajatellen koko järjestön toimintaa. Järjestötoiminnan on oltava avointa, yhteistyökykyistä yli roturajojen sekä rehellistä hallituksen suunnalta kentälle päin.

Olen käytettävissänne idänlohkon (kkk) hallituspaikkaa täytettäessä.

Juankoskella 11.2.2014

Jarno Heikkinen
jarno heikkinen

KKK/K-S
Viestit: 27
Liittynyt: 26 Marras 2008, 18:46
Paikkakunta: Pihtipudas

Re: Idänlohkon hallituspaikka (kkk)

Viesti Kirjoittaja KKK/K-S » 12 Helmi 2014, 12:28

:thumbsup: Täältä lähtee Jarnolle ääni sekä kannatus :!:
Markus Kinnunen

STa
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Elo 2004, 09:19

Re: Idänlohkon hallituspaikka (kkk)

Viesti Kirjoittaja STa » 12 Helmi 2014, 16:28

Hei Pystykorvajärjestön jäsenet,
Seuraavassa järjestöä koskevia näkemyksiä keskusteltavaksi ja vähän valoa omaa taustaakin.

Hallituksella itsellään on poikkeuksellisen suuret haasteet tulevaisuudessa. Yksityiskohtaisten rutiiniasioiden käsittelystä pitäisi päästä rotujen kannalta keskeisten kehityshankkeiden arviointiin ja valmisteluun. Nykyisellään hallituksen työtapa on tehotonta ja aikaa kuluu paljon rutiinijuttujen käsittelyyn ja joskus vähän mausteeksi vielä muotoseikkojen kanssa nahisteluun. Seuraavassa tärkeitä asioita, jotka toivon mukaan nousevat tulevan hallituksen pohdittavaksi.

Kuten jo tuolla toisella palstalla toin julki, on jalostustietokanta pahasti kesken karhukoiran osalta. SPJ jalostustietokanta pitää saada myös karhukoiran osalta viipymättä käyttöön. Jalostusindeksien suunnitteluun ja kehittämiseen pitää löytää hyvä osaava ja tulevaisuuteen näkevä tiimi. Tätä perustyötä kannattaa tehdä samanaikaisesti kaikille roduille. Tämä on todella haasteellinen ja rotujemme kannalta tärkeä tulevaisuuden hanke.

Tiedotuksen kehittäminen. Pystykorvalehti on hyvä ja arvostettu mutta erittäin kallis ja se syö leijonan osan järjestön jäsenmaksutuloista. Sen kustannukset nousevat jatkuvasti lehden sivumäärän paisumisen ja jakelukustannusten nousun myötä. Tämä kehityssuunta on pystyttävä kääntämään. Tiedottamisen koordinointia pystykorvalehden ja www sivujen välillä kannattaisi harkita nykyistä paljon tarkemmin. Myös verkkolehden mahdollisuutta osalle jäsenistöä kannattaisi pohtia. Pienen jäsenmaksuporkkanan kanssa verkkolehti olisi järjestölle vielä varsin tuottoisa.

Talouden kanssa pitää olla hyvin ajan hermolla. Rekisteröintien lasku tulee kyllä väistämättä heijastumaan myös jäsenmäärän kehitykseen ja sitä kautta myös jäsenmaksutuloon.

Suomenpystykorvan, pohjanpystykorvan ja karjalankarhukoiran jalostusvastaavien kannattaisi tehdä hyvää ja läheistä yhteistyötä jalostusstrategioiden ja jalostusindeksien suunnittelussa. Heidän avuksi pitäisi saada vahvaa genetiikan ja lääketieteen osaamista. Kolmea, vain painotuksiltaan erillistä ”pyörää” ei kannata keksiä erikseen. Rotukohtainen osaaminen pitää säilyttää vahvana ja aktiiviset asiasta kiinnostuneet tulee olla toiminnan puikoissa. Toimivan ja aktiivisen yhteisön tulee organisoitua joustavasti tavoitteiden mukaan. Tästä ja henkilöiden valinnoista päättäminen on hallituksen tärkeimpiä tehtäviä. Liikaa edustuksellista toimintamallia kyllä henkilökohtaisesti vierastan, eikä järjestön organisaatiomallia kannata kiveen hakata. Tietotekniikka on jo nyt muuttanut pysyvästi järjestön tapaa toimia.

Yrittäjänä tulee aina mieleen asioiden yksinkertaistaminen, että toiminta pysyisi hyvin kuosissa. Tähän voisi vähän leikkimielisesti sanoa, että kun yrityksen tehtävänä on kerätä porukka yhteen ja viedä niiltä rahat, niin järjestön tehtävänä on kerätä yhteen pystykorvaharrastajat ja tuottaa heille oikeaa ja käyttökelpoista tietoa koirien kasvatukseen ja heidän harrastustoimintaan.

Taustoista ja historiasta voisin tuoda esille, että olen 62v eläkkeellä oleva elektroniikka-alan yrittäjä. Harrastan hirven metsästystä kahden karjalankarhukoiran ja suomenpystykorvan kanssa. Olen kasvattanut joitain suomenpystykorvan pentueita tavoitteena rodun hirvenhaukkutaipumuksen edistäminen Seponniemen kennelnimellä. Nyttemmin vielä olen vähän hurahtanut taljajousimetsästykseen. Olen ollut pitkään Keski-Suomen kennelpiirin hirvikoirajaoston jäsen, kolme kautta Pystykorvajärjetön hallituksessa, useita vuosia SPJ:n pystykorvajaoston jäsen, Keski-Suomen Hirvihaukut ry:n hallituksen jäsen, Keski-Suomen Puna-Mustat Pystykorvayhdistys ry:n jäsen sekä HIRV/KARH/HIRV-J palkintotuomari ja koetoimitsija.

Työ hallituksessa ei ole mitään rakettitiedettä eikä edustamista vaan aktiivista tekemistä ja se sitoo paljon aikaa, jos haluaa olla oikeasti mukana. Hallituksen jäsenenä olen saanut osallistua eri hankkeisiin. Mukavia ja aktiivisia hommia on riittänyt. Kaikki ei tietysti ole natsannnut täysin odotusten mukaisesti, mutta kaikkien ratkaisujen kanssa on kuitenkin pärjätty. Seuraavassa lista tärkeimmistä hankkeista joihin olen saanut osallistua:
• Hirvi- ja Metso- viinihanke, http://www.spj.fi/fi/kauppa/verkkokaupp ... rvaviinit/
• Jäsenrekisterin hankinta ja käyttöönotto
• Verkkokaupan valinta ja käyttöönotto, http://www.haukku.net/
• Pystykorvajärjestön sivujen http://www.spj.fi käyttöönotto, tällä hetkellä olen toinen sivujen pääkäyttäjä ja järjestöä koskevien tietojen ylläpitäjä.
• Suomenpystykorvan, pohjanpystykorvan ja karjalankarhukoiran esittelyvideot, jotka julkaistaan maaliskuussa.

Näiden ajatusten kanssa olen lupautunut pystykorvajärjestön hallitukseen idän lohkon kkk ehdokkaaksi.
Seppo Tahvonen

virve
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Helmi 2008, 16:19

Re: Idänlohkon hallituspaikka (kkk)

Viesti Kirjoittaja virve » 13 Helmi 2014, 11:34

Olisin varmasti ensimmäisiä sähköisen jäsenlehden tilaajia, jos sellaisen vain saisi :thumbsup:

Terveisn Virve
Virve Keravuori

Avatar
heidi
Viestit: 410
Liittynyt: 06 Elo 2004, 10:07
Paikkakunta: Eno
Viesti:

Re: Idänlohkon hallituspaikka (kkk)

Viesti Kirjoittaja heidi » 13 Helmi 2014, 14:11

Kun keskusteluun nostettiin Pystykorva-lehti, niin sanonpa sanasen minäkin.
STa kirjoitti:Pystykorvalehti on hyvä ja arvostettu mutta erittäin kallis ja se syö leijonan osan järjestön jäsenmaksutuloista. Sen kustannukset nousevat jatkuvasti lehden sivumäärän paisumisen ja jakelukustannusten nousun myötä. Tämä kehityssuunta on pystyttävä kääntämään.
Monelle perusharrastajalle Pystykorva-lehti on varmasti tärkein (ja ainoa) jäsenetu, minkä vuoksi järjestöön kuulutaan. Tiedän meillä olevan sellaisiakin jäseniä, jotka ovat mukana vain lehden vuoksi, vaikkeivät ole edes rotujemme harrastajia. Siksi lienee luonnollista, että se on huomattava kuluerä suhteessa muihin.
STa on huolissaan paisuvasta sivumäärästä ja kasvavista kuluista. Paisuva sivumäärä huolettaa toimittajaakin - tunnustan. Olen saanut melko vapaat kädet lehden tekoon, kiitos siitä hallitukselle. Tavoitteeni on tehdä lehteä, joka kiinnostaisi muitakin kuin esimerkiksi vain aktiivisia koeharrastajia. Paljon asiaa mutta sekaan sopivasti hupiakin. Keskustelupalstalla kirjoittamista hedelmällisempi tapa puuttua paisuvaan sivumäärään olisi varmasti ottaa asia puheeksi toimittajan kanssa. Keskustelun pohjalta hallitus voi päättää esimerkiksi vuosittaisen maksimisivumäärän - ei ole sen vaikeampaa.
STa kirjoitti:Pienen jäsenmaksuporkkanan kanssa verkkolehti olisi järjestölle vielä varsin tuottoisa.
Olen samaa mieltä siinä, että verkkolehteen siirtyminen/osittainen siirtyminen tulisi aloittaa porkkanoita tarjoillen. Totta lienee, että edelleen suuri osa jäsenkunnastamme on sellaista, jolla ei ole nettiyhteyksiä saati edes tietokonetta, joten aktiivinen tällä palstalla tai nettisivuilla vieraileva joukko ei edusta koko jäsenkuntaa. Esimerkiksi näin: painetun lehden saisi vanhalla jäsenmaksulla ja pelkän verkkolehden hieman edullisemmalla. Jos jäsenistöstä valtaosa valitsee verkkolehden niin siirtymiselle alkaa olla perusteita. STa ja muutkin asiasta innostuneet varmasti huomaavat sen, että vuoden 2015 jäsenmaksuista päätetään Rovaniemellä, joten jos muutos halutaan nopeasti, niin verkkolehti-jäsenmaksustakin pitäisi tehdä päätös jo siellä. Jos taas hallitus haluaa muuttaa painetun lehden verkkoversioksi jäsenmaksua muuttamatta, niin senhän se voi tehdä milloin vain - eri asia onkin, onko se viisasta.

Pakko vielä kommentoida viimeisiä sanoja "olisi järjestölle vielä varsin tuottoisa". Järjestö ei ole yritys, jonka tulisi tuottaa vuosi toisensa jälkeen voittoa. Jos tutustuu huhtikuun Pystykorvissa julkaistuihin tuloslaskelmiin vaikkapa kymmenen vuoden ajalta huomaa, ettei järjestön talous ole missään nimessä kuralla vaikka muutakin on väitetty. Uuden hallituksen tärkeä tehtävä olisi (yhdessä asiantuntevien toimihenkilöiden, kuten rotujaostot/jalostusneuvonta/nuorisotyöryhmä jne) pohtia ja tehdä päätöksiä siitä, mihin varoja käytetään. Puskuria toki on oltava pahan päivän varalle, mutta jos rahaa on, sitä on myös uskallettava käyttää rotujemme hyväksi.
Heidi Lahtinen, Höyheneukon kennel

Avatar
enp
Viestit: 999
Liittynyt: 02 Elo 2004, 18:47
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Idänlohkon hallituspaikka (kkk)

Viesti Kirjoittaja enp » 13 Helmi 2014, 14:24

Jarno Heikkinen kirjoitti:... Tämän hetken kuumin puheenaihe järjestössämme lienee organisaatio muutos. On totta että muutosta tarvitaan, mutta mielestäni muutoksen kanssa on edettävä rauhallisesti ja harkiten tarkkaan vaihtoehtoja. Jaostoissa on rotujemme tietotaito sekä alueelliset toimijat joten sieltä kautta tulee parhaiten kentän ääni kuuluviin, mikä on tärkeintä ajatellen koko järjestön toimintaa. Järjestötoiminnan on oltava avointa, yhteistyökykyistä yli roturajojen sekä rehellistä hallituksen suunnalta kentälle päin. ...
Seppo Tahvonen kirjoitti:... Suomenpystykorvan, pohjanpystykorvan ja karjalankarhukoiran jalostusvastaavien kannattaisi tehdä hyvää ja läheistä yhteistyötä jalostusstrategioiden ja jalostusindeksien suunnittelussa . Heidän avuksi pitäisi saada vahvaa genetiikan ja lääketieteen osaamista. Kolmea, vain painotuksiltaan erillistä ”pyörää” ei kannata keksiä erikseen. Rotukohtainen osaaminen pitää säilyttää vahvana ja aktiiviset asiasta kiinnostuneet tulee olla toiminnan puikoissa. Toimivan ja aktiivisen yhteisön tulee organisoitua joustavasti tavoitteiden mukaan. Tästä ja henkilöiden valinnoista päättäminen on hallituksen tärkeimpiä tehtäviä. Liikaa edustuksellista toimintamallia kyllä henkilökohtaisesti vierastan, eikä järjestön organisaatiomallia kannata kiveen hakata. Tietotekniikka on jo nyt muuttanut pysyvästi järjestön tapaa toimia. ...
SPK rotujaoston pitkäaikaisena jäsenenä ja kahden jalostuksen tavoiteohjelman valmistelu prosessiin sitoutuneena on minullakin selkeä käsitys suomenpystykorva rodun tavoitteista. Samalla on kyllä tullut myös selväksi välistä voimakkaatkin pyrkimykset vaikuttaa kulisseissa tähän toimintaan. Vaikka en tässä ota kantaa ehdokkaiden paremmuuteen niin ensimmäinen lainaus on henkilökohtaisesti sellaista puhetta mitä ehdokkaalta tänä päivänä odottaisin.

Jälkimmäisestä lainauksesta tulee jotenkin sellainen tunne, ettei asioita jaostoissa olisi hoidettu kunnolla tai riittävällä asiantuntemuksella. Rotukohtaisissa jaostoissa on tähän asti ollut juuri siitä rodusta eniten jalostuksellisesti perehtyneimmät ja kiinnostuneimmat henkilöt ja näin se tulisi mielestäni jatkossakin säilyttää. Olen havainnut, että hallitus muodostuu rotujen yleisosaajista, jotka kuitenkin haluaisivat nyt muokata jalostusorganisaatiota mieleisekseen. Toivoisin, että rotukohtaiset jaostot ja niiden erityisosaaminen jatkossakin säilytettäisiin. Monirotuisessa jaostossa jäsenet joutuisivat ottamaan kantaa asioihin, joita he eivät itseasiassa tunne.
Lopulta kyse on kuitenkin aina vain valinnoista. Niistä joita me teemme tai jätämme tekemättä.
Eero Niku-Paavo
http://www.rovapystis.net/

marko.härkönen
Viestit: 207
Liittynyt: 28 Marras 2006, 12:19
Paikkakunta: Nurmes

Re: Idänlohkon hallituspaikka (kkk)

Viesti Kirjoittaja marko.härkönen » 13 Helmi 2014, 17:13

Muutama kysymys ehdokkaille!

Aloitetaan Seposta. Elikkäs kerroit osallistuneesi SPJ:n hallituksessa muutamaan hankkeeseen. Pari kysymystä näistä, Jarnokin voisit kertoa mielipiteesi näihin vaikka et ole hallituksessa ollutkaan. Ensinnäkin olet ollut järjestön nettisivujen pääkäyttäjänä pitkään, käsittääkseni ihan viime aikoihin saakka. Miten mielestäsi nettisivut ovat ovat palvelleet käyttäjien tarpeita tiedottamisen välineenä, jalostusneuvonnasta, jaostoista, ja hallituksen asioista? Toinen asia joka minua askarrutti oli vihjaus pystykorvalehden alasajosta, ainakin osittain ja korvata se sähköisellä lehdellä. Tarkoitatko todella että olisi kaksi päällekkäistä kanavaa? Sitten vielä kerroit olevasi paikallisesti ahkerasti toimiva koetoimitsija/tuomari, olet toisena pääkäyttäjänä sivustolla jne. millainen koet olevasi tiimin jäsenenä, toimijana tiimissä? Hallituksen työskentely tapa mielestäsi tehoton, miten muuttaisit työskentely mallia jotta tiedotus jäsenistölle, jäsenten toiveiden kuuleminen, ja yksituumaisuus asioiden eteenpäin viemisesi paranisi?

Sitten Jarno kerropas omanäkemyksessi noihin asioihin ja lisäksi yksi kysymys kerroit omasta toiminnastasi paikallistasolla varsin vähän tahtoisin kuulla lisää mitä puuhailet ja millainen olet tiimin jäsenenä ja toimijana tiimissä?

Marko

STa
Viestit: 30
Liittynyt: 10 Elo 2004, 09:19

Re: Idänlohkon hallituspaikka (kkk)

Viesti Kirjoittaja STa » 13 Helmi 2014, 20:36

marko.härkönen kirjoitti:Muutama kysymys ehdokkaille!

Aloitetaan Seposta.....
Marko
Nettisivujen keskeisin haaste on ollut aina sisällön tuottaminen. Rotujen osalta sivujen aineiston tuottaminen ja niiden päivitykset ovat vastuutuetettu rotujaostoille, kisasivut kisojen järjestäjille, juniorisivut nuorisoryhmälle, astutus- ja pentupörssit jalostusryhmien pentuneuvojille, jäsenten kasvattajasivut kasvattajille, järjestön toimihenkilöiden yhteystiedot järjestön sihteerille ja tätä rataa on ylläpidon työtaakka jaettu hallinnon eri henkilöille. Käyttäjätunnuksia sivuille on 114, jossa on mukana myös omien kasvattajasivujen käyttäjät.

Hallituksen päätösten tiedotusvastuu on ollut puheenjohtajalla ja ne julkaistaan hänen linjauksen mukaisesti pääkäyttäjien ja sihteerin toimesta. Tiedottamisen välineenä sivut toimivat niin hyvin kuin vastuuhenkilöt päivittävät niiden sisältöä. Osa kokee päivittämisen teknisesti vaikeaksi, kun taas toiset taas pärjäävät niiden kanssa hyvin. Eniten sivut ovat saaneet kritiikkiä nopeudesta ja niiden laajasta rakenteesta. Teknisessä mielessä löytyisi varmaan parempiakin vaihtoehtoja.

Ei ollut mitään vihjausta pystykorvalehden alasajosta, vaan jäsenelle mahdollisuudesta ottaa lehti myös paperiversion sijaan pelkästään sähköisenä.

Hallituksen tehokkuuden avain on hallituksella itsellään. Hallituksen pitäisi käyttää aikaa myös oman työn kehittämiseen. Sitä kannattasi pohtia hallituksen jäsenten kesken tiimityönä. Omaa tiimityösaamista olen jäävi arvioimaan.
Seppo Tahvonen

jymsry
Viestit: 25
Liittynyt: 30 Maalis 2012, 22:13

Re: Idänlohkon hallituspaikka (kkk)

Viesti Kirjoittaja jymsry » 14 Helmi 2014, 00:50

Vastaukseni Marko Härkösen kysymyksiin.

Meidän nettisivumme ovat jäykät ja toimivat huonosti mobiiliversiossa. Sen mitä julkisesta keskustelusta ja kirjoituksista
voi päätellä on se,että juuri toiminnallinen puoli ja tietojen löytäminen on enemmäkin ongelma kuin varsinainen sisältö
ja tähän pitäisi kiinnittää huomio. Tästähän on päätetty käynnistää selvitystyö ja nyt jäsenistön ja jaostojen on syytä ottaa
huomioon ettei vastaavia virheitä tehtäisi jatkossa. Myös rotujen erilaisuus pitäisi pystyä huomioimaan sivustoa
suunniteltaessa.

Sähköisen- ja paperiversiolehden väliseen keskusteluun on vaikea ottaa kantaa ulkopuolisen, koska näiden
kulurakenteita ei ole julkisesti nähtävillä. On kuitenkin kyse jäsenistölle merkittävästä julkaisusta ja siihen liittyy myös
vahva tunneside, jolloin vakavaa harkintaa täytyy käyttää ja miettiä myös sitä voidaanko syntyviä kulueriä kattaa jotenkin
muutoin.

Hallituksen työtavasta sen verran etten ota kantaa hallituksen varsinaiseen työskentelyyn, mutta itse haluan olla
sitoutunut tehtäviini, valmis tarttumaan erilaisiin toimiin, haluan olla myös avoin ja rehellinen kenttään päin.

Ryhmätyöskentelytaidoistani ja itsestäni vielä sen verran, että olen kahden metsästysseuran hallituksen jäsen, toisessa
seurassa olen ollut sihteerinä vuodesta 2006 alkaen. Molemmissa seuroissa olen myös kennelvastaavana. Hirviporukan
metsästyksenjohtajana olen ollut 4 vuotta ja SRVA -toiminnassa olen ollut vuodesta 2006. Juankosken
riistanhoitoyhdistyksen hallituksen varajäsenenä olen ollut samoin vuodesta 2006 lähtien. Työni luonne ja harrastukseni
ovat luoneet pohjan ryhmätyökentelytaidoilleni, välillä joudutaan neuvottelemaan ja keskustelemaan pitkäänkin.
Riita ja järkähtämättömyys omissa mielipiteissä eivät rakenna siltoja minnekään.

Hirv/Hirv-j/Karh -tuomarikortti minulla on ollut tosiaan vuodesta 2004 ja koekäyntejä on ollut noin 5 kertaa/syksy, riippuen
omasta työtilanteestani. Sen lisäksi omien koirien koestartteja on ollut noin 40 ja näyttelykertoja noin 25. Yksi koiristani
on kaksoisvalio ja toinen yhtä hirv1 vaille kaksoisvalio. Huhtian Aapon olen ollut Hirvenhaukut -ottelussa kaksi
kertaa, Aapo oli 3.vuonna 2010 ja 7. vuonna 2013. olen käynyt Aapon kanssa näyttelyssä vielä tänä vuonnakin,
palkinnoksi saimme jalostuspäivien näyttelyssä VETBIS3, samoin kuin edellisvuonnakin. Harrastan ja vietän koirieni
kanssa aikaa niin paljon kuin mahdollista, läpi niiden elämän.

Jarno Heikkinen
jarno heikkinen

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Idänlohkon hallituspaikka (kkk)

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 15 Helmi 2014, 10:34

virve kirjoitti:Olisin varmasti ensimmäisiä sähköisen jäsenlehden tilaajia, jos sellaisen vain saisi :thumbsup:

Terveisn Virve
Ja minä toinen :thumbsup:
Enkä olisi vaatimassa pienempää jäsen maksua, varsinkaan jos säästyneet varat ohjautuisivat rotujemme kehittämiseen.

Heidille ehdotus: Voisiko pystykorva lehteen laittaa kyselyn, missä kysyttäisiin haluaako jäsen edelleen painetun lehden vai lehden netti version.
Uskoisin että hallitus antaisi luvan kyselyn tekemiseen. Kuten edellä peukutin Virveä, minulle ainakin kelpaisi pelkkä nettilehti.
Simo Sova

Avatar
heidi
Viestit: 410
Liittynyt: 06 Elo 2004, 10:07
Paikkakunta: Eno
Viesti:

Re: Idänlohkon hallituspaikka (kkk)

Viesti Kirjoittaja heidi » 16 Helmi 2014, 18:27

Hallitus on tämänpäiväisessä kokouksessaan keskustellut asiasta. Asian selvittely siirtyy seuraavalle hallitukselle - ymmärrettävästi. Soitellen ei tähänkään sotaan kannata lähteä, jotta lopputulos olisi hyvä. Parempi on miettiä käytäntö ja selvittää tekniset vaihtoehdot (onko esim kännykällä luettavissa jne) etukäteen kuin ihmetellä sitten jälkikäteen :?

Itse en oikein usko noihin tekISItkö sitä tai valitsISItko tätä. Vrt tilastot, joissa ihmisiltä kysytään että ostaisitko luomua, jos sitä olisi paremmin tarjolla. Hurskaasti moni lupaa (varmaan uskoen ostointoonsa itsekin) ostaa, mutta tosipaikassa hyllyn äärellä valitaan kuitenkin se halvin. Parasta on tehdä mielipidekysely sitten, kun valmiudet ovat olemassa. Rehellisen vastauksen saa kun kysyy, kumman valitset tälle vuodelle - rasti ruutuun. Ja sitä sitten saa mitä tilaa 8)
Heidi Lahtinen, Höyheneukon kennel

virve
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Helmi 2008, 16:19

Re: Idänlohkon hallituspaikka (kkk)

Viesti Kirjoittaja virve » 16 Helmi 2014, 22:54

Minä kaipaisin nimenomaan tabletti versiota. Voisi tietysti olla känykälläkin luettavissa.
Näin vanhan akan on vaan helpompi lukea tablettia. Teksti vähän isompaa ikänäön omaavalle :lol:

Eikä sen minustakaan tarvitse olla halvempi.
Olisi vaan helpompi kuljettaa mukana, kun tabletin kuljetan Hesarin takia jokatapauksessa. Muutenkin olisi helpompaa jos saisi Metsästäjä ja Jahtilehdetkin sähköisenä versiona. Sähköinen lehti on ainakin Hesarina helpompi viedä roskikseen, kuin se paperi versio :roll:

Hienoa, että otitte asian heti työn alle, vaikka saattaa siinä aikaa vierähtää ennekuin se sähköinen lehti todellisuutta. :thumbsup:

Terveisin Virve
Virve Keravuori

Vastaa Viestiin