Löytääkö kukaan

SPJ:n yleiseen toimintaan liittyvät keskustelut käydään täällä !

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
erjan
Viestit: 251
Liittynyt: 07 Touko 2006, 08:01

Löytääkö kukaan

Viesti Kirjoittaja erjan » 28 Tammi 2014, 20:53

Nyt, kun globalisaatio on iskenyt minuunkin ja minulla on enemmän aikaa somelle, olen "metsästellyt" noita löytyneitä "pystykorvia" ja ilmoitellut tänne. Olisi mielenkiintoista tietää onko kukaan löytänyt tätä kautta koiraansa, eli siis, turhaanko niitä metsästelen?
Erja Niemi

Uimonen
Viestit: 191
Liittynyt: 09 Tammi 2009, 22:29

Re: Löytääkö kukaan

Viesti Kirjoittaja Uimonen » 28 Tammi 2014, 21:36

Ymmärrän palautteen tarpeesi, mutta älä missään nimessä ainakaan vähennä näitä viestejäsi kadoksissa olevista koirista!

En itse käytä tämän sivuston lisäksi lainkaan muuta sosiaalista mediaa, mutta lähipiirin käytännön kokemukset ovat osoittaneet, että tämä kanava todella toimii silloin kun koiraihmisten hätä on konkreettinen ja suuri. Jatka vain, teet hyvää työtä!
Sami Havia
Hieno Koira, hieno Harrastus!

virve
Viestit: 310
Liittynyt: 03 Helmi 2008, 16:19

Re: Löytääkö kukaan

Viesti Kirjoittaja virve » 29 Tammi 2014, 11:56

Karkurit palstan ilmoittajatkin pakkaa unohtamaan ilmoittaa, kun koira on löytynyt.

Se valitettavasti on kovin inhimillistä, kun olet kaikkialle ilmoitellut hädissäsi kadonneesta koirastasi ja sitten se suuri helpotus, kun koira vihdoin löytyy. Et enää muista minne kaikkialle olet siittä ilmoitellut. Siinä vaiheessa myös suurin huoli on sen koiran voinnista, eikä ilmoitusten perumisesta.
Sosiaallinen media on tuonut yhden kanavan lisää.
Me aina kadonneiden koirien omistajia kehoitettiin jakaamaan tietoa mahdollisimman paljon ja mahdollisimman laajasti. Mielellään vielä päivittämään tietoa, jos aikaa kuluu.
Sitten on vielä se minkä itsekin olen huomannut. Kun omistat itse pystykorvan niin niitä nimenomaan bongaa maisemasta. Uskoakseni se on kaikilla roduilla sama juttu. Siksi mielestäni rotujen keskustelupalstat on varma hyviä paikkoja ilmoittaa kadonneista koirista.

Aikoinaan, kun etsin kadonneita koiria, niin meidän tilastojen mukaan noin 80% koirista löytyi ennemmin tai myöhemmin. Se 20% oli pääasiassa auton alle jääneet tai jäihin pudonneet. Joitain vei pedot, mutta se oli todella pieni prosentti. En usko tuon tilaston kovin paljoa muuttuneen. Pitänee kysellä, kavereilta jahka heitä tapaan.

Terveisin Virve
Virve Keravuori

Vastaa Viestiin