Työskentelyaika pois hirvikokeen arvostelusta

Tämän otsikon alla keskustellaan hirvenhaukkukokeisiin (HIRV) ja niiden sääntöihin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Rigby.416

Re: Työskentelyaika pois hirvikokeen arvostelusta

Viesti Kirjoittaja Rigby.416 » 11 Tammi 2016, 18:18

Mikä on viemistä hirville? Suoraanko jäljille? Omilla jos hajun saa niin irtoo kyllä sitten sen mukaan että haukku alkaa tai jos karkko tulee sitä seuraamista..itse tutkin vauhteja niin tietää kyllä heti milloin saa hajut verrokkina normi hakulenkki.

Marko L
Viestit: 287
Liittynyt: 22 Marras 2010, 13:11

Re: Työskentelyaika pois hirvikokeen arvostelusta

Viesti Kirjoittaja Marko L » 11 Tammi 2016, 18:40

Rigby.416 kirjoitti:Mikä on viemistä hirville? Suoraanko jäljille? Omilla jos hajun saa niin irtoo kyllä sitten sen mukaan että haukku alkaa tai jos karkko tulee sitä seuraamista..itse tutkin vauhteja niin tietää kyllä heti milloin saa hajut verrokkina normi hakulenkki.
Kyllä nuot on kokeissa pitäny kävelyttää hirville!
Marko Lukkarinen

Rigby.416

Re: Työskentelyaika pois hirvikokeen arvostelusta

Viesti Kirjoittaja Rigby.416 » 11 Tammi 2016, 19:43

Marko L kirjoitti:
Rigby.416 kirjoitti:Mikä on viemistä hirville? Suoraanko jäljille? Omilla jos hajun saa niin irtoo kyllä sitten sen mukaan että haukku alkaa tai jos karkko tulee sitä seuraamista..itse tutkin vauhteja niin tietää kyllä heti milloin saa hajut verrokkina normi hakulenkki.
Kyllä nuot on kokeissa pitäny kävelyttää hirville!
Kyllä varmaan jos jämpteihin vertaa näin on mutta sehän onkinmaku asia lajista minkä tyylin koiruuksilla harrastaa. Mutta hyvin ne kaatuu noinkin..huono hakemaan hyvä löytämään.

Marko L
Viestit: 287
Liittynyt: 22 Marras 2010, 13:11

Re: Työskentelyaika pois hirvikokeen arvostelusta

Viesti Kirjoittaja Marko L » 11 Tammi 2016, 20:48

Rigby.416 kirjoitti:
Marko L kirjoitti:
Rigby.416 kirjoitti:Mikä on viemistä hirville? Suoraanko jäljille? Omilla jos hajun saa niin irtoo kyllä sitten sen mukaan että haukku alkaa tai jos karkko tulee sitä seuraamista..itse tutkin vauhteja niin tietää kyllä heti milloin saa hajut verrokkina normi hakulenkki.
Kyllä nuot on kokeissa pitäny kävelyttää hirville!
Kyllä varmaan jos jämpteihin vertaa näin on mutta sehän onkinmaku asia lajista minkä tyylin koiruuksilla harrastaa. Mutta hyvin ne kaatuu noinkin..huono hakemaan hyvä löytämään.
Oli noissa kaikkia valta rotuja syksyn mittaan jotka haki huonosti. Yleensä sillä huono hakusella ne karkaa kun läheltä löytyy.
Marko Lukkarinen

Rigby.416

Re: Työskentelyaika pois hirvikokeen arvostelusta

Viesti Kirjoittaja Rigby.416 » 11 Tammi 2016, 21:32

[/quote] Oli noissa kaikkia valta rotuja syksyn mittaan jotka haki huonosti. Yleensä sillä huono hakusella ne karkaa kun läheltä löytyy.[/quote]

Se on varmaan totta tuokin että elikko on silloin niin lähellä että ukonkin pitää olla hiljaa,yksin se onnistuu aina helpoiten niin ei ole juttu seuraa .

Vastaa Viestiin