Terveiset Pirkanmaalta!

Tämän otsikon alla keskustellaan pohjanpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Tuutikki

Re: Terveiset Pirkanmaalta!

Viesti Kirjoittaja Tuutikki » 09 Tammi 2012, 21:50

sepedeus kirjoitti:
Tuutikki kirjoitti:Tottahan toki koiralle pitää osoittaa oma paikkansa ja normi kiellot ja käskyt. Valitettavan usein pienissä roduissa tämä asia jätetään hoitamatta ja seurauksena mitä pienempi koira sen pahempi tyranni ja mamman mussukka. Tuutikille riittää, kun sanon että " minä suutun" niin venkuilut loppuu.
Minun pitää joskus koiraa pelotella vaimolla..
Juu, kyllä hyvä jollakin on pelotella. :D Mutta henkilökohtaisesti olen koirien kanssa sellaisen " puoli vapaan kasvatuksen " kannalla. Normi kuri pitää olla mutta luontoa ei pidä ottaa koiralta koskaan pois tyyliin minä määrään ja koirana sinä teet mitä minä lupaan tai annan sinun tehdä.

Tuutikilla oli pienenä ikävä tapa esim. mennä kukkapenkiin ja napsia kukat pois. Lenkillä se kohdistui tuommoisiin n. 10-15 cm männyntaimiin, jotka vaan naps meni poikki sen hampaissa. ( Omassa metsässä kuitenkin :D ). Sillä oli pienenä oma pehkolintu ( rastas joka asusti viinimarja pensaassa). Sen se kävi aina nostamassa siivilleen ja seurasi rastasta naapuri kesämökin tontille ja otti siellä haukkuun. :D

riksrakspoks
Viestit: 8
Liittynyt: 17 Kesä 2010, 07:53

Re: Terveiset Pirkanmaalta!

Viesti Kirjoittaja riksrakspoks » 12 Tammi 2012, 17:10

sepedeus kirjoitti:

Kieltämättä, olen enempi pehmeä.
Mutta enpähän mitään kovaa ja karskia rotua ole laittanutkaan.

Olen tyytyväinen, erittäinkin.
Joskus vaan ottaa pattiin kun päästän koiruuden häkistä ulos, odottaen että se juoksee pissalle ja sitten ovelle, ja kun se ei ihan aina teekään noin.
Pari-kolme (ainaski viis) kertaa on luikahtanut kotikadun toiselle puolelle eikä ole meinannut kuunnella.

Pikkusen minua jämäkämpi kouluttaja olisi saanut tuon koiran kävelemään vaikka takajaloillaan häkistä pirttiin ja pyyhkimään vielä tassunsa porrasharjaan.

Niin, tervetuloa onnellisten (omituisten) otusten kerhoon.
[/quote]

Tää on ihan kuin meillä :) Ihmeen hyvin kyllä kulkee tarhan ja oven välin ilman hihnaa, nyt talvella innostuu kiertämään kehää lumessa juosten ja sit välillä "eksyy" kauemmas.

Vastaa Viestiin