Rankkaa elämää

Tämän otsikon alla keskustellaan suomenpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
erjan
Viestit: 251
Liittynyt: 07 Touko 2006, 08:01

Rankkaa elämää

Viesti Kirjoittaja erjan » 16 Marras 2012, 23:30

Suustani pursuaa sellaisia sanoja, etten tiennyt osaavanikaan. Kun talossa asuu kaksi juoksuaikaista narttua ja yksi hulluksi muuttunut uros, on minunkin kielenkäyttöni suomalaistunut. Portit ovat tehty rikottavaksi, ruoka ei maistu, pissalle pitää päästä tunnin välein.
Onhan pihassa tarha, mutta on myös naapureita. Olen tehnyt heistä varmaan alkoholisteja, eihän tuota ulvontaa jaksa montaa tuntia kuunnella selvinpäin. Eihän se Mörkö siellä ole muuta kuin sen ajan, kun on pakko olla pois kotoa, mutta eiköhän se riitä.
Meille, perheen ihmisille tekee hyvää nuo tuplaantuneet, pitkät lenkit, nekin tosin vuorotellen.
Kun narttu toisessa huoneessa liikahtaa, nousee uros toisessa huoneessa pystyyn ulvoo ja itkee. Sitten niitä narttujakaan ei voi pitää yhdessä, nuorempi kun astuu vanhempaa ja sillä eivät jalat kestä. Meiltä loppuvat huoneet.
Ronja, Mörkön äiti on poikaansa viksumpi. Vaikka sillä on parhaat päivät, ei päästä poikaansa lähelle, kaikki muut urokset kelpaisivat kyllä. Ei en minä tuohon luota, eivät saa olla yhdessä ilman pöksyjä ja tiukkaa valvontaa.
Mutta olen minä onnellinen, kun tämä kolme viikkoinen on lusittu ja saan taas oman pystispoikani takaisin ja se inhokkiuros on taas poissa, -seuraavaan juoksuun asti. :twisted:
Erja Niemi

Samm
Viestit: 85
Liittynyt: 19 Huhti 2011, 13:41

Re: Rankkaa elämää

Viesti Kirjoittaja Samm » 17 Marras 2012, 13:12

Minulle myös nuo juoksut on yksiä kauhun viikkoja vaikka ei urosta olekaan - paitsi naapurilla ois aika komia laika... :lol: Kolme narttua pihassa ja kun yhdellä alkaa juoksut niin toiset seuraavat perässä vähän viiveellä, eli joku viisi viikkoa noihin kuluu. Onneksi ovat vaan kerran vuoteen juoksussa ja yleensä keväisin... Keskimmäisestä tulee tuhat kertaa arkiduracelia pahempi, räksyttää vanhimmalle, leikkii, astuu, riehuu, huutaa ja kiusaa. Samaan aikaan ei voi pitää sisällä, ellei keskimmäistä johonkin hihnalla köytä kiinni, ja silloinkin mekkala on melkoinen. Sikäli varmaan uroksen oloinen kun parkuminen on lähes samanmoista. :D Naapurit viime keväänä menetti yöunensa meidän narttujen juoksujen takia enkä edes muistanut asiasta informoida. Heidän uros kuulemma vonkui ja ulvoi, lopetti syömisen ja hyvä että edes joi, öisinkin parin tunnin välein ulos (pitävät yöt sisällä ja päivät ulkona), ruikki sisälle jnejne. Käyttivät ellillä kun ajattelivat että onko sillä pusseissa taas tulehdusta, ja oli ell tuumannu että teillä vaan taitaa olla kiimasia narttuja jossain naapuritalossa. :lol: Kun olisi edes oma se uros huutamassa, mutta nolottaahan se kun meidän naiskopla aiheuttaa naapurin herrasmieskoiralle tommosia oireita ja naapureiden yöunet menee. :D

Pitäis vissiin videoida sitä keskimmäisen duracelointia... Ens kevättä odotellessa. (;
Salla Kettunen
"The best kind of friend is the kind you can sit on a porch swing with, never say a word,
then walk away feeling like it was the best conversation that you ever had."

erjan
Viestit: 251
Liittynyt: 07 Touko 2006, 08:01

Re: Rankkaa elämää

Viesti Kirjoittaja erjan » 18 Marras 2012, 10:38

Ihanaa (sitaateissa) että toisetkin kärvistelevät. Edellisyö oli niin rankka, että Esa päätti mennä asunnolleen Sheltti-Saran kanssa. Vaikka Ronjan kiimat ovat täydellisiä, Saralla on joku extra haju joka saa naapureidenkin urokset sekaisin, omasta uroksesta puhumattakaan. Minulla oli täysi työ pitää urosta polviklinkussa, kun sheltti otettiin olohuoneesta, silti se pääsi näykkäämään narttua. Ja se rauha, Mörkö ulvoi kolme tuntia yhteen mittaan ulko-ovella, kunnes tuli sängyn alle nukkumaan. Kun Sara ja Esa tulivat aamusella, en ole koskaan nähnyt urosta niin kiihtyneenä, jos olisi isompi koira en uskaltaisi elää sellaisen kanssa. Koira tärisi kauttaaltaan ja keräsi kolmen kertaiset voimat, Mörköhän on oikean korkuinen, mutta hyvin romuluinen äijä ja jopa parhaat päivät kiimassa oleva narttukin pelkäsi Mörköä, oli työ, että saatiin sisälle ja turvaan aitojen taa. Ensiviikolla meillä alkaa Joulurauha ja kestää taas noin vuoden. Sitä odotellessa, kaikkea hyvää kaikille koira perheille.
Erja Niemi

erjan
Viestit: 251
Liittynyt: 07 Touko 2006, 08:01

Re: Rankkaa elämää

Viesti Kirjoittaja erjan » 20 Marras 2012, 17:52

Kaik`on niin hiljaa mun ympärilläin.......Eino Leino.
Eikä Mörkönkään nimeä enää lausuta Pe...le.
Ronjalla loppui ja Sara lähti viikoksi Raumalle.
Erja Niemi

mmisery
Viestit: 7
Liittynyt: 20 Touko 2012, 19:23

Re: Rankkaa elämää

Viesti Kirjoittaja mmisery » 07 Tammi 2013, 17:46

Meillä on kanssa yhtä hullunmyllyä nuo juoksuajat.. Vesikoirat kun on juoksuissa, niin parhailla päivillä yrittävät tyrkyttää itseänsä tuolle 11v leikatulle pystäriurokselle. Se käy kierroksilla, vaikka leikkauksesta on seitsemän vuotta aikaa ja yrittää kovasti astua.
Susanna Kauranen & pystärit Veera ja Väinö

Vastaa Viestiin