nuori pystykorva

Tämän otsikon alla keskustellaan suomenpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
nalle
Viestit: 1
Liittynyt: 25 Syys 2012, 10:58

nuori pystykorva

Viesti Kirjoittaja nalle » 25 Syys 2012, 11:30

Minulla on nuori pystykorva toista syksyä metsässä.Täytyy sanoa että ne ajat jotka olen sen kanssa viettänyt ovat olleet hienoa aikaa. Molemmat ovat oppineet toisiltaan metsässä kulkemisen taitoa. Viime syksy jo näytti että koiran riistaveret ovat sakeat.Otin lomaa 3vk jotta saisin kulkea rauhassa ja nauttia hiljaisuudesta . Vasta sitä vanhemmiten tajuaa että kiire ja hoppu ei ole hyväksi. Meilläpäin linnut ovat olleet arkoja ja kanta on ollut aika huono.
Olen omistanut monta hyvää hirvikoiraa ja tiedän ettei se ole niin rentouttavaa kuin kulkeminen rauhassa metsässä, ja keittää nokipannukahvit ,tulistella ja syödä yhdessä makkaraa.Pystäri on luotu tälläseem vaelteluun sen geeneissä on nämä asiat,isäntäuskollisuus ja riistavietti.
Eilen unelma suuresta linnusta täyttyi kun sain pudotettua rihlalla suurten kairojen homenokan.Haukku kesti yli 10min.
voi sitä riemua joka tuli osaksemme.Neuvoksi voin sanoa muille pyytäjille : nauttikaa hiljaisuudesta, vapauden tunteesta
kyllä hyvä tulee aikanaan . :wink:
ei ole nälästä kysymys
Jorma Kestilä

erämies
Viestit: 125
Liittynyt: 16 Touko 2005, 15:17

Re: nuori pystykorva

Viesti Kirjoittaja erämies » 26 Syys 2012, 15:39

Hienosti kiteytetty pystykorvan kanssa kulkemista, samoilla linjoilla olen. Onnittelut myös nuoren koiran ensi saaliista! uskompa että homenokka tulee olemaan ykkösriistaa tästä eteenpäin

kiireettömiä kahvituokioita toivottaen,
Teemu Huhtaniska, Ensilumen Mielikki

Roippakoipi
Viestit: 84
Liittynyt: 09 Tammi 2011, 14:08

Re: nuori pystykorva

Viesti Kirjoittaja Roippakoipi » 26 Syys 2012, 20:13

Onnea hienosta suorituksesta. Ei se meton saanti ole mikään helppo juttu. ite oman koiran kanssa kulkenu kolme syksyä tai kohta neljä. Mehtoa se on haukkunu joka vuos vaan en oo vielä saanu. Sitä ite kun on niin onneton, että ei oo osannu jallittaa sitä siihen puuhun oikein. Tänään oli kuiteski tipahtanu koiran eka mehto isä ukon ampumana. :D
ja olihan tuo hillerinkin nitistäny kun aikasa oli rohkeutta keränny :mrgreen: Nyt se sai kuulemma "vasta" mehtökoiran tittelin, vaikka minun mielestä se on aina ollu hyvä koira kun onhan se minun ensimmäinen pikinokka.
Aina ei mene onnenlahjat tasan.
Kati Romppanen

Vastaa Viestiin