"Aikuisena" tullut spk

Tämän otsikon alla keskustellaan suomenpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Kukkoaho
Viestit: 751
Liittynyt: 11 Marras 2007, 19:02

Re: "Aikuisena" tullut spk

Viesti Kirjoittaja Kukkoaho » 02 Loka 2012, 09:04

Jalmari Kolu kirjoitti:Jukuripäisyyttä alkaa löytymään, ei enää metsästä autoon kauniilla puheella, eikä suoralla kehotuksellakaan. Sitten tuli,kun liikautin pirssiä muutaman kymmenen metriä. En osaa sanoa yhdistikö koira auto kotiin lähtöön, vaiko olettiko että vielä mennään jonnekin uudelle lenkille..
Omalla kohdalla tuo meni aikoinaan niin, että koira alkoi hangotella vastaan autoon tulemista. Kokeneempi kaveri tiesi metkut tutuiksi ja ajoimme noin 200m jonka jälkeen kutsuin koiraa. Tuli autoon helposti! Tämän jälkeen kaveri piti äärettömän tärkeänä laskea koira vielä uudelleen metsään hetkeksi, jottei se auto aina lopeta hauskaa.
Eero Honka
Helsinki

Artsi
Viestit: 509
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 19:56
Viesti:

Re: "Aikuisena" tullut spk

Viesti Kirjoittaja Artsi » 02 Loka 2012, 10:10

Pekkis kirjoitti:Kehu joka kerta kun koira käy luona. Anna vaikka jokaisella kontaktikerralla pikkuinen makupala.
Tuokin on varsin koirakohtaista kannattaako noin tehdä. Olen jollut jonkin kerran tuomarina koirille jotka aina hakulenkiltä tullessa ruinasi makupalaa ja/tai hyppi taskulle. Itse en ainakaan pidä tuollaisesta.
Mutta jokainen tuntee oman koiransa parhaiten ja yksi juttu toimii toiselle, toiselle taas ei alkuunkaan :roll:
Arto Sikiö

Pekkis
Viestit: 197
Liittynyt: 17 Elo 2004, 21:19
Paikkakunta: Laukaa

Re: "Aikuisena" tullut spk

Viesti Kirjoittaja Pekkis » 02 Loka 2012, 10:12

Artsi kirjoitti:
Pekkis kirjoitti:Kehu joka kerta kun koira käy luona. Anna vaikka jokaisella kontaktikerralla pikkuinen makupala.
Tuokin on varsin koirakohtaista kannattaako noin tehdä. Olen jollut jonkin kerran tuomarina koirille jotka aina hakulenkiltä tullessa ruinasi makupalaa ja/tai hyppi taskulle. Itse en ainakaan pidä tuollaisesta.
Mutta jokainen tuntee oman koiransa parhaiten ja yksi juttu toimii toiselle, toiselle taas ei alkuunkaan :roll:
Juu ei tuo kaikille koirille käy. Mutta siinä vaiheessa kun koiralle opetetaan hakua ja kontaktia niin tuo on ihan hyvä keino. Varsinkin jos koira on huono tulemaan luokse ja antamaan kiinni.

Makupaloja kerjäävän koiraa saa kyllä kiinni :D
Pekka Kumpukallio
Retki-Rekun kennel

Jalmari Kolu
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Syys 2012, 20:11

Re: "Aikuisena" tullut spk

Viesti Kirjoittaja Jalmari Kolu » 02 Loka 2012, 22:47

Pekkis kirjoitti:Kehu joka kerta kun koira käy luona. Anna vaikka jokaisella kontaktikerralla pikkuinen makupala.
Eivät kelpaa, silloin kun ollaan toiminnassa. Luulen että tuo autojuttu voi johtua väsymyksestä tms.
Jallu vaan

Jalmari Kolu
Viestit: 16
Liittynyt: 10 Syys 2012, 20:11

Re: "Aikuisena" tullut spk

Viesti Kirjoittaja Jalmari Kolu » 18 Loka 2013, 16:29

Joo-o. Hyvä makuujälkien haukkuja tullut koirasta. Ei viitsi lähteä lentoon nousevan linnun perään, eikä malta haukkua, jos ei heti saa ampumatilannetta. Maanpinta kiinnostaa enemmän kuin puut ja niissä olevat linnut..
Jallu vaan

JKo
Viestit: 193
Liittynyt: 09 Elo 2004, 11:49
Paikkakunta: Multia
Viesti:

Re: "Aikuisena" tullut spk

Viesti Kirjoittaja JKo » 28 Loka 2013, 21:02

Onkos koira muuten kunnossa, anaalivaivoja, nenäpunkki häädetty jne..?
Multian Mustista Metsistä, Janne Koppelomäki

Vastaa Viestiin