Vanhan koiran MEJÄ-koulutus

Tämän otsikon alla keskustellaan suomenpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Naspu
Viestit: 6
Liittynyt: 04 Kesä 2005, 14:34
Paikkakunta: Pudasjärvi

Vanhan koiran MEJÄ-koulutus

Viesti Kirjoittaja Naspu » 04 Kesä 2005, 14:44

Meillä on nyt aika tarkalleen 5½ vuotias suoppinarttu. Alkaa olla hiukan yksitoikkoista elämä, kun aina vain lenkkeilyä samoilla teillä, rämpimistä samoissa metsissä (muualle ei pääse) tai aina samassa koirapuistossa. Tai sitten tehdään jotain muuta, mitä tehdään hirveän usein. Koiran kanssa ei ole koskaan metsästetty, koska meiltä ei kukaan metsästä (tosin nyt olen hankkimassa korttia).

Haluaisin kuitenkin tehdä jotain muutakin koiran kanssa. Eihän tuo enää välttämättä paljon mitään uusia juttuja opi, mutta sen verran fiksu otus, että haluan ainakin yrittää. Lueskelin tuossa eilen MEJÄ-kokeista ja kuulosti todella kivalta. Onko järkevää alkaa enää edes kokeilemaan tuon ikäisen koiran kanssa, että olisiko siitä MEJÄän? Jotain helppoa tehtävää ajattelin ja ihan vain omaksi huviksi, ei välttämättä edes mihinkään oikeisiin kokeisiin.


Tiedän, että voi kuulostaa teidän oikeiden metsästäjien korvissa ihan hullulta ja tyhmältä (kun minä olen tällainen tietämätön pikkulikka), mutta kysyvä ei tieltä eksy. En oikein tiennyt, että mistä kysyisin neuvoa ja kun täällä on asiantuntevia pystykorva-ihmisiä, niin tämä tuntui fiksulta paikalta kysyä.

Näätä
Viestit: 143
Liittynyt: 04 Kesä 2005, 17:27

Viesti Kirjoittaja Näätä » 04 Kesä 2005, 17:33

Kyllä se vanha koirakin oppii, ei muuta kuin rohkeasti yrittämään.

Vastaa Viestiin