Blaser bbf95 rihlakko

Tämän otsikon alla keskustellaan metsästyspystykorviin liittyvästä tekniikasta sekä aseista ja varusteista

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
recon
Viestit: 59
Liittynyt: 09 Syys 2006, 00:07

Blaser bbf95 rihlakko

Viesti Kirjoittaja recon » 22 Syys 2012, 21:22

Voisittako kertoa kokemuksia kyseisestä aseesta? Lähinnä kiinnostaa haulipiipun laatu eli löytyykö osumaltaan hyviä paukkuja helposti. Mitä panoksia suosittelette?
Markus Huuki

Avatar
enp
Viestit: 998
Liittynyt: 02 Elo 2004, 18:47
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Blaser bbf95 rihlakko

Viesti Kirjoittaja enp » 02 Loka 2012, 20:02

Omat kokemukset pelkästään positiivisia. Luotipiipun kaliberi kannattaa valita harkiten. Erinomainen laukaisu ja siten erittäin tarkka oikealla luodilla. Ei muuta osumapistettä monenkaan laukaisun tai pikajalan irroituksen välillä. Kiikarin tulee myös olla laadukas eli 42-50mm etulinssillä varustettu eurooppalinen.

Maailma on täynnä hyviä luoti ja haulipatruunoita, joita tällaisessa aseessa tulee käyttää. Jokainen ase on silti yksilö ja useampaa patruunaa voi joutua hyvän kuvion tai peiton löytääkseen kokeilemaan. Haulikooksi linnuille suosittelen 3mm. Muuta asetta ei pystykorvahenkilö tällaisen hankinnan jälkeen ole näyttänyt kantelevankaan :)
Lopulta kyse on kuitenkin aina vain valinnoista. Niistä joita me teemme tai jätämme tekemättä.
Eero Niku-Paavo
http://www.rovapystis.net/

pohjanmaanpoika
Viestit: 329
Liittynyt: 09 Loka 2005, 20:53

Re: Blaser bbf95 rihlakko

Viesti Kirjoittaja pohjanmaanpoika » 05 Loka 2012, 12:06

Pelkästään hyvää sanottavaa kyseisestä aseesta myös allekirjoittaneella. Kohtuullisen pienellä vaivalla löytyi hyvin pelaavat haulipatruunat (haulikoot 3mm.-3,5mm.) ja luotipiipun käynnistä ja laukaisusta vain hyvää kerrottavaa :)
Aseen on tosin itsellä korvannut saman tehtaan D99 drillinki, mutta se on jo toinen tarina...
Kyllä bbf95:en tohtii huoletta hankkia, laaturaudassa ei tällaisen persaukisen turistinkaan vähät roposet ole hukassa :thumbsup:
Petri "Pete" Siironen

HTHT
Viestit: 43
Liittynyt: 08 Heinä 2008, 10:54

Re: Blaser bbf95 rihlakko

Viesti Kirjoittaja HTHT » 09 Loka 2012, 17:12

Itselläni Blaser drillinki 20/7x57R, erinomainen liipaisu, ja muutenkin tappavat haulipiiput ja tarkka luotipiippu.
Aseen toimituksessa suuria ongelmia.
Ensin oikeakätisenä, tilattu vasurina, sitten vääränlainen etutukki. Asetta ei käytetty vuottakaan
niin etutukki murtui poikki. Asettani olen pitänyt kuin kukkaa kämmenellä.
Arvatkaa mitä sanoi maahantuoja All Optics?
Aseen puilla ei ole minkäänlaista takuuta. Selitys puu on elävä materiaali.
No eipä tuo kuitenkaan ole oksia kasvattanut. Mutta minä ihmettelen voiko jotain myydä EU-maassa ilman
tuotevastuuta/takuuta. Ase viitosluokan puilla ja hintakin kohtuu korkea.
HTHT
Hannu Talvi

iiroS
Viestit: 23
Liittynyt: 07 Tammi 2008, 18:57

Re: Blaser bbf95 rihlakko

Viesti Kirjoittaja iiroS » 16 Loka 2012, 15:39

Mullakin on tuo BBF95 käytössä, reikinä on 12/7X65. Haulipiippuun sattui Rottweil magnum no 3 haulilla, samoin sama merkki ja haulikoko 12/70. Myös RC50 kävi tasaiseen no 2 ja 3 hauleilla. Berettaan erittäin sopiva B&P:n mythos valle ei käynyt lainkaan Blaseriin, mutta muilla kokeilluilla oli aika auttavaa jälkeä.
Haulipiippu on kohdistettu B&P:n täyteiselle ja käy 50 metriin samaan kuin luotipiippu.

Luotipiippu on pikkasen hankala paukkujen suhteen ja melkein joutuu itse paukut lataamaan, Sellieri ei käynyt yhtään, Norma tekee sellaista alle 30 mm:n kasaa. Itse lataan kaikki paukut itse, joten tuossa ei sellaista vaikeutta ole ja käytän samaa asetta linnulle, peuralle ja villisiallekin.
Kiikareina on Zeissin 1,5-6X42 ja 3-12X56 Victoryt ja toiminnassa ei ole ollut moittimista niidenkään suhteen, tuo pienempi riittää pystärihommiin oikein hyvin ja on huomattavasti keposampi kannella. Suosittelen myös kunnollista sakua kiikariksi...

Paketin ostaminen kirpaisi ihan jonkin aikaa, mutta oikein tyytyväinen olen tuohon ollut ja onhan se silmäänkin melko nätti peli :D
Sami Immonen

-Aika menee arvellessa, päivä päätä käännellessä-

punakone
Viestit: 145
Liittynyt: 29 Elo 2006, 22:09

Re: Blaser bbf95 rihlakko

Viesti Kirjoittaja punakone » 11 Marras 2012, 09:55

Saako Blaserin pikajalkaa tuuman putkelle ? En äkkiseltään löytänyt netistä kuin 30mm...
Esko Taivalkoski

pohjanmaanpoika
Viestit: 329
Liittynyt: 09 Loka 2005, 20:53

Re: Blaser bbf95 rihlakko

Viesti Kirjoittaja pohjanmaanpoika » 11 Marras 2012, 12:22

Kyllä saa tuuman putkelle. Siis pikajalkaa..
Petri "Pete" Siironen

Noita
Viestit: 3
Liittynyt: 09 Joulu 2014, 14:10

Re: Blaser bbf95 rihlakko

Viesti Kirjoittaja Noita » 08 Tammi 2015, 13:34

Olipa kiva löytää tämä keskustelu. Kyseistä asetta pääsin viime viikonloppuna testaamaan, ja jos nais-ihminen voi pyssyyn rakastua kertalaakista, niin näin pääsi käymään. Laadukkaan oloinen ase, keveys pelkkää plussaa, ja virittäminenkin onnistuu ilman, että kahta kättä tarvitsee käyttää. Suosittelen lämpimästi erityisesti naismetsästäjille tätä asetta.

Ensi syksynä toivottavasti pääsee omakasvattamalle pennulle pudotuksen tekemään, jos lykky käy. Sitä ennen pyssykauppaan, ja Blazer se minun valintani ehdottomasti on.
Mirja Ylivaara - Kolholaen kennel

Vastaa Viestiin