uusi tutka

Tämän otsikon alla keskustellaan metsästyspystykorviin liittyvästä tekniikasta sekä aseista ja varusteista

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Mettänpeikko
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Elo 2004, 18:36

uusi tutka

Viesti Kirjoittaja Mettänpeikko » 10 Huhti 2007, 13:29

mulla on ollut käytössä tuommonen vanhanmallinen, luultavasti Luoman valmistama, koiratutka. Nyt se heitti piippaamasta ja tuli mieleen, että ensi syksyyn pitäisi saada uusi. Millaisia kokemuksia ihmisillä on nykyisistä ns. perinteisistä tutkista. En ehdottomasti ole kiinnostunut gps tutkasta, koska metsästän alueilla, jossa gps ei lähellekään aina kuulu.

karhukoira30
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Tammi 2007, 20:13

UUSI TUTKA

Viesti Kirjoittaja karhukoira30 » 10 Huhti 2007, 14:44

ITELLÄ ON OLLU TUO ULTRAP..TIN.ANTENNI MALLI PARI VUOTTA HYVÄ ON
OLLU,LÖYTYY HAUKUN ILMASIN JA PARI SATAA EKEE KILPAILIJOITA
HALVEMPI.

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: uusi tutka

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 10 Huhti 2007, 20:58

Mettänpeikko kirjoitti:mulla on ollut käytössä tuommonen vanhanmallinen, luultavasti Luoman valmistama, koiratutka. Nyt se heitti piippaamasta ja tuli mieleen, että ensi syksyyn pitäisi saada uusi. Millaisia kokemuksia ihmisillä on nykyisistä ns. perinteisistä tutkista. En ehdottomasti ole kiinnostunut gps tutkasta, koska metsästän alueilla, jossa gps ei lähellekään aina kuulu.
Itse mettästelen kans silloin tällöin maisemissa, missä gsm on painolastia. Minulla on ollut joskus GPS:n kaverina Pointerin (2000) joku malli, ihan hyvä peli (piiskat vaan tahtoi mennä mutkalle. Männä syksynä sitten investoin Trackerin Classic. Todella hyvä perinteinen härpäkkä, ehkä paras mitä ole käyttänyt. Ultrapointia on muutamilla tutuilla jäniskoira miehillä, kehuvat sitä hyväksi.

Mettänpeikko
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Elo 2004, 18:36

Viesti Kirjoittaja Mettänpeikko » 10 Huhti 2007, 23:19

Mitäs kojamon pentueelle kuuluu, joko ovat menneet kaikki?

Nelonen
Viestit: 56
Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Nelonen » 11 Huhti 2007, 11:11

Itsellä on ollut GPS:n kuulumattomissa myös lisäksi ehkä n. 10 vuotta vanha Pointteri (ei haukun ilmaisinta). Onko nykyiset tutkamallit paljon parantuneet niistä ajoista? Eli kannattaako vaihtaa uudempaan? GPS:n kuuluuvuus on tosi paljon kiinni operaattorista. Oltiin kaverin kanssa kolme päivää samoilla selkosilla. Kaverilla oli Elisa, eikä saanut edes koiraan yhteyksiä muusta puhumattakaan. Mulla Sonera pelas n. 70 % ajasta. Tekstiviestithän pelaa tosi huonossa kentässäkin.

ville
Viestit: 231
Liittynyt: 23 Elo 2004, 18:25
Paikkakunta: Kainuu

Tracker

Viesti Kirjoittaja ville » 15 Huhti 2007, 09:26

Kyllä Trackerin uusin versio uusilla taajuuksilla on "estepeli".
Tuskin koira juoksee niin pitkälle että ei tutka piippaa.
Itsellä vanhan mallin Tracker ( 9v ) ja sekin testattu monta kertaa ja vaikka vaaramaisemat niin 22km ja selvä singnaali. Uudet taajuudet vielä parempia.

Vastaa Viestiin