Latvalinnustus

Tämän otsikon alla keskustellaan kaikista kotimaisilla metsästyspystykorvilla metsästämiseen liittyvistä asioista

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Lukittu
lehkari
Viestit: 180
Liittynyt: 18 Syys 2006, 14:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Latvalinnustus

Viesti Kirjoittaja lehkari » 27 Marras 2011, 20:10

Kytösavu kirjoitti: Ota suomenpystykorva ja laita koipea toisen eteen jos usko horjuu:)
Eikö kytö ole vielä oivaltanut, että Irmalla on jo tuutikki-niminen pohjanpystykorva. Se haukkuu lintua ihan samalla tavalla kuin suomenpystykorvakin ja on vielä saman rotujärjestön alainenkin. Sinä saatat joutua niitä kokeissa tuomaroimaan ja minusta on alkanut pikkuhiljaa tuntua, että taidan toivoa ettei niin oman pohjiksen kohdalla kävisi... mistähän moinen tunne johtuu...
Kari Lehtinen

Avatar
enp
Viestit: 998
Liittynyt: 02 Elo 2004, 18:47
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Latvalinnustus

Viesti Kirjoittaja enp » 27 Marras 2011, 22:39

... eipä tämä keskustelu tästä edisty ja ensi vuoden alussa kerran tätä latvalinnustusta ei ole niin ...
Kuva
Lähes joka vuosi tämä olisi Lapissa lokakuulla pari viikkoa mahdollista mutta useinmiten se on ollut esityksen tekijöiden toimesta kiellettyä ?
Lopulta kyse on kuitenkin aina vain valinnoista. Niistä joita me teemme tai jätämme tekemättä.
Eero Niku-Paavo
http://www.rovapystis.net/

lehkari
Viestit: 180
Liittynyt: 18 Syys 2006, 14:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Latvalinnustus

Viesti Kirjoittaja lehkari » 28 Marras 2011, 00:02

Kuva

Joskus etelässäkin. 30.10.2007
Kari Lehtinen

Tuutikki

Re: Latvalinnustus

Viesti Kirjoittaja Tuutikki » 28 Marras 2011, 21:19

enp kirjoitti:
... eipä tämä keskustelu tästä edisty ja ensi vuoden alussa kerran tätä latvalinnustusta ei ole niin ...
Kuva
Lähes joka vuosi tämä olisi Lapissa lokakuulla pari viikkoa mahdollista mutta useinmiten se on ollut esityksen tekijöiden toimesta kiellettyä ?
Niin, aina joku :wink: suhtautuu esityksiin kielteisesti, vaikka mitään aihettakaan ei olisi. Siitä kärsii sitten kaikki.

Jos nyt olisi hyväksytty latvalinnustus, niin sehän olisi ollut pelkästään viesti päättäjille että lintukanta kestää täysiaikaisen metsästyksen ja vielä lisänä latvalinnustus kauden päälle. Jatkossakin nämä täysiaikaiset ajat olisi ollut helpompi perustella eli nyt tehtiin vaan karhunpalvelus tulevia kausia ajtellen kun jotkut alkoi kateilemaan.

Avatar
enp
Viestit: 998
Liittynyt: 02 Elo 2004, 18:47
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Latvalinnustus

Viesti Kirjoittaja enp » 28 Marras 2011, 22:45

Tuutikki kirjoitti: ...eli nyt tehtiin vaan karhunpalvelus tulevia kausia ajtellen kun jotkut alkoi kateilemaan.
:D :thumbsup:
Lopulta kyse on kuitenkin aina vain valinnoista. Niistä joita me teemme tai jätämme tekemättä.
Eero Niku-Paavo
http://www.rovapystis.net/

Tuutikki

Re: Latvalinnustus

Viesti Kirjoittaja Tuutikki » 28 Marras 2011, 22:58

enp kirjoitti:
Tuutikki kirjoitti: ...eli nyt tehtiin vaan karhunpalvelus tulevia kausia ajtellen kun jotkut alkoi kateilemaan.
:D :thumbsup:
Joo, jospa herra varjeleis ettei koirat menisi koskaan niin lahjattomiksi sentään että joutuu ruottiin lähtemään harjoittelemaan :roll: Eikö se mietaa sanonut jossakin yhteydessä että lahjattomat ne harjoittelee :wink:

Artsi
Viestit: 509
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 19:56
Viesti:

Re: Latvalinnustus

Viesti Kirjoittaja Artsi » 29 Marras 2011, 08:14

Tuutikki kirjoitti:Niin, aina joku :wink: suhtautuu esityksiin kielteisesti, vaikka mitään aihettakaan ei olisi. Siitä kärsii sitten kaikki.
Käsittääkseni Suomessa on mielipiteenvapaus mitä et näemmä ymmärrä. Kuten et myös sitäkään että normaalissa keskustelussa esitetään perusteluja omalle mielipiteelle, inttäminen ei ole keskustelua. Sinun mielipiteesi on tullut selväksi jo aikaa sitten eli voit jo lopettaa.
Itse latvalinnustus ei suurempia tunteita minussa herätä, saan rämpiä lumessa pienpetojen perässä tarpeeksi :? Ja jos tapaa latvalinnun tai koira ottaa haukun sellaisesta niin se riittää, ei aina tarvitse olla ampumassa. Jos on niin lahjaton koira että sille pitää tammikuussakin saada pudotuksia niin eihän sellaisella mitään tee... :roll:
Arto Sikiö

Tuutikki

Re: Latvalinnustus

Viesti Kirjoittaja Tuutikki » 29 Marras 2011, 09:28

Nythän on ENP:n ja PM:n toimesta syytetty hirvenmetsästäjiä, riistahoitoyhdistyksiä, riistanhoitopiiriä ja metsästäjäliittoa siitä että linnun metsästysaikoja lyhennetään hirvenmetsästäjien suosimiseksi. Nyt olisi ollut mahdollisuus saada hirvenmetsästyksestä vapaa linnunmetsästyskausi, mutta se ei vaan kelvannut ja minä en olen tietääkseni esittänyt eniten perusteluj, enkä ole puhunut etenkään ilman mandaattia toisten suulla tai syyttänyt muita instansseja.

Asiahan on niin että kukapa se kissan hännän nostaa ellei kissa itse, että jos linnunmetsästys harrastusta ja lintukoiraharrastusta halutaan kehittää niin kyllä se on tehtävä itse eikä huudettava EU:ta myöten apuja " kulttuurille", ( henkilökohtaisesti sanasta kulttuuri tulee minulla mieleen järjetön määrä hukkaan heitettyä rahaa) eikä myöskään syyttää muita ( hirvikoira puoli) jotka on ehkä hommansa ja omien harrastajiensa asiat osanneet hoitaa paremmin. Tämä latvalinnustus episodi on hyvä esimerkki hukkaan heitetystä mahdollisuudesta nostaa linnunmetsästystä ja puuhun haukkuvaa lintukoiraa tapetille.

Olen samaa mieltä että lahjaton tarvitsee pudotuksia tammikuussa, mutta se tarvitsee niitä myös alkusyksystä ennen meikäläisen metsästyksen alkua ja niitähän saa molempina aikoina ruotsista :wink: Veikkaanpa että pahimmat latvalinnustuksen vastustajat käyttävät halukkaasti näitä ruotsin antamia metsästysmahdollisuuksia hyväkseen, myös sitä tammikuista. :wink:

PM
Viestit: 200
Liittynyt: 09 Elo 2004, 21:39

Re: Latvalinnustus

Viesti Kirjoittaja PM » 02 Joulu 2011, 19:54

Kerrohan tuutikki, mitä olet tehnyt linnunmetsästysharrastuksen ja lintukoiraharrastuksen puolesta.

Jätetään itse kukin pois tästä luettelosta omalla koiralla itse ampujana toimien tehdyt metsästysretket pois, sekä omalla koiralla kokeisiin osallistuminen.

Mitä silloin sinulla jää jäljelle ?
Päiviö Myllymäki

Tuutikki

Re: Latvalinnustus

Viesti Kirjoittaja Tuutikki » 02 Joulu 2011, 20:56

Ehkä jopa historiaa. Ensimmäinen suomessa lintutuloksen haukkunut itälaika on ollut omassa pihassa. Ensimmäinen lintutuloksilla valionarvon saavuttanut itälaika on ollut omassa pihassa. Laikojen ensimmäiset linnunhaukun mestaruuskilpailut olivat meidän aikaansaannosta.

Linnunmetsästysharrastus ei ole sidoksissa lintua haukkuvan koiran omistamiseen ja lintukoiraharrastus ei ole sidottu rotuun. Oikeus linnunmetsästykseen on jokaisella metsästyskortin ja alueelle metsästysluvan omaavalle henkilölle ja jokaisella on tasapuolinen oikeus myös vaikuttaa metsästysaikoihin.

Asiahan olisi aivan sama jos joku " ryhmä" ajaisi pelkästään karhukoiran oikeutta hirven/karhunmetsästykseen ja suomenajokoiran oikeutta jänis/kettu metsästykseen ja päättää ko. asioista esim. metsästysajoista. Onhan karhukoiralla, suomenajokoiralla ja lapinkoirilla myös kotimaisuus eli SUOMI status, mutta jostakin syystä ne jäävät tässä kotimaisuus ja kulttuuri asetelmassa täysin pystykorvan varjoon myös suomalaisessa kennelorganisaatiossa.

Tiedän kyllä että sekä ENP että PM ovat linnunhaukkukokeiden ylituomareita, mutta näillä mielipiteilläni kyllä tiedostan asian mahdollisten kielteisten asianhaarojen vaikutuksen tulevia kokeita ajatellen omassa pohjanpystykorva harrastuksessani. Olen kuitenkin metsästäjien asialla tässä latvalinnustus asiassa, en sidosryhmien.

Avatar
enp
Viestit: 998
Liittynyt: 02 Elo 2004, 18:47
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Latvalinnustus

Viesti Kirjoittaja enp » 03 Joulu 2011, 14:15

Tuutikki kirjoitti:.. Olen kuitenkin metsästäjien asialla tässä latvalinnustus asiassa, en sidosryhmien.
Vastauksesi PM:n kyselyyn toi varmasti kaikille selväksi sen, että vain itsensä kehuminen ei ole kummoinen saavutus lintukoiraharrastus puolella.

Koitat jatkuvasti markkinoida itseäsi jonkinlaisena koirapuolen "Zorrona", joka taistelee muka "kostonhimoisia" ylituomareita ja "pahoja" jalostusneuvojia vastaan. Olet muka metsästäjien etujen asialla. Näinhän et kuitenkaan tee vaan ajat mielestäni tässäkin keskustelussa vain omia hämäriä itressejäsi. On myös naurettavaa väittää, että lintukoiraharrastajat olisivat omimassa linnunmetsästyksen itselleen. Myös järjestäytyneillä koiraharrastajilla on täysi oikeus ajaa omia etujaan, koska muut eivät sitä todistetusti tee.
Lopulta kyse on kuitenkin aina vain valinnoista. Niistä joita me teemme tai jätämme tekemättä.
Eero Niku-Paavo
http://www.rovapystis.net/

Tuutikki

Re: Latvalinnustus

Viesti Kirjoittaja Tuutikki » 03 Joulu 2011, 15:20

Vastaukseni PM: n kysymykseen oli juuri se mitä hän halusi tietää. Kaikille varmasti tuli selväksi ettei kannata kysyä ellei ole valmis myös kuulemaan vastausta.

Olen esittänyt aloitetta asiasta vuosikokoukseen jolloin varmasti kaikki uskaltaa mielipiteensä ilmaista lippuäänestyksessä ja asia saa siltä osin ainakin demokraattisen päätöksen ja tämä tyhjänpäiväinen jauhanta voi loppua.

Lukittu