karhulle pelaavat urokset ja nartut

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Seppo Toivonen
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Touko 2008, 17:26
Paikkakunta: Lieksa

Re: karhulle pelaavat urokset ja nartut

Viesti Kirjoittaja Seppo Toivonen » 22 Tammi 2012, 13:43

Tuutikki kirjoitti:No, olen oppinut jo koirahommissa että ei kannata noteerata tyhjänpäiväisyyksiä/ tyhjänpäiväisiä :D, koska niitä :roll: sitä riittää tässä maailmassa.
Taitaa tuutikki nuo sinun karhuhommasi olla tyhjänpäiväistä toiveajattelua. En olisi uskonut että kehtaat höpötellä tuollaisia tuolla kokemuksella. luulin oikeaksi karhunpyytäjäksi. Jos nyt rupesi ahistamaan niin mulla on vino pino niitä kaadettuja ja vielä vinonpi jos kaikki erauksetkin olisin ampunut, Ja kaikki kaatamani on koiranhaukkuun. Karhukoirinkin kanssa metsästänyt ja karhuja on nyljettykin. Näkyy riittävän näitä tässä maailmassa, siinä olet oikeassa.

Tuutikki

Re: karhulle pelaavat urokset ja nartut

Viesti Kirjoittaja Tuutikki » 22 Tammi 2012, 13:53

Minulla ei ole Seppo yhtään niin huonoa koiraa että niitä tarvitsisi keskustelupalstoilla kehua. Olen minä Seppo sinun satujasi nähnyt palstalla ja toisella :wink:

Mutta asiaan. Posiolla ammuttiin ( tuolla suonnankylän puolella) toissa syksynä karhu karhukoiralle ja samalle karhukoiralle taidettiin ampua toinenkin karhu Kuusamossa samana syksynä ? Koiran nimeä vaan en tiedä mutta alan karhukoira väki varmaan tietää minkä nimiselle koiralle Jarkko sen karhun ampui.

Seppo Toivonen
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Touko 2008, 17:26
Paikkakunta: Lieksa

Re: karhulle pelaavat urokset ja nartut

Viesti Kirjoittaja Seppo Toivonen » 22 Tammi 2012, 14:05

Tuutikki kirjoitti:Minulla ei ole Seppo yhtään niin huonoa koiraa että niitä tarvitsisi keskustelupalstoilla kehua. Olen minä Seppo sinun satujasi nähnyt palstalla ja toisella :wink:

Mutta asiaan. Posiolla ammuttiin ( tuolla suonnankylän puolella) toissa syksynä karhu karhukoiralle ja samalle karhukoiralle taidettiin ampua toinenkin karhu Kuusamossa samana syksynä ? Koiran nimeä vaan en tiedä mutta alan karhukoira väki varmaan tietää minkä nimiselle koiralle Jarkko sen karhun ampui.
Ammuttiin. Etkö sinä ampunut? Miksi? On minunkin koiralle ammuttu neljäkin karhua samana syksynä, enkä tuostakaan tätä ennen sanallakaan missä kirjoitanut.Ei sulla kyllä taija olla kummasia tessuja kun muiden ampumisia täällä kirjoittelet. Lopetan äkkinäisen kanssa kirjoittelun tästä aiheesta tähän. Kuulemiin!

koilliskaira
Viestit: 147
Liittynyt: 13 Loka 2009, 11:45

Re: karhulle pelaavat urokset ja nartut

Viesti Kirjoittaja koilliskaira » 22 Tammi 2012, 14:20

Falco kirjoitti:Pitääkö sitä nykyisin ottaa kynä ja vihko mukaan kun lähtee karhujahtiin koiran kanssa?Niin ja tietysti kamera ja ottaa samalla kuvia kun esim yrittää ampua sitä nallea!Kuten varmasti kaikki tietää että olen myynyt pentujani Ruotsiin ja Norjaan jossa ei ole tätä "taipumuuskoetta"karh 1.tulemmeko hullua hurskaamaksi siitä jos tuolla tietokannassa lukee se karh 1??No toisille se on elämää suurempi asia.Kuvia meillä on mutta niitä en ala laittamaan tänne foorumille.
Tänään kasvattimme Oprah Hirvikärpänen saavutti Ruotsin käyttövalio arvon ikää koiralle 16 kk 26 päivää ja toimii myös Karhulle.Koira tulee yhdistelmästä joka nostatti monen forumilaisen karvat pystyyn!

Tiina
Ei missään nimessä mitään pahaa verta, vaan ihan mielenkiinnosta. Karhunhaukkujat kun itseäni eniten kiinnostaa. Hyviä hirvikoiria maa pullollaan, mutta kunnolla karhua haukkuvat kuitenkin harvemmassa...

Ois mukava kuulla miten on kaadot suoritettu nuille mainituilla koirille, tai jos ei kaatoja niin millaisia työskentelyitä. Varmasti ne kuitenkin omassa muistissa on vaikkei paperille olekaan kirjattu.

Sinänsä kiintoisaa kun äkkikatsomalla huomaa että teillä ei taida kennelissä muita kuin karhua haukkuvia viihtyä...Se on aikamoisen kova suoritus.

Tarhaan kun tässä laajennusta tekemässä niin kyllä nimenomaan ne karhunhaukkujat kiinnostaa.... ;)
"Korpi soittaa kuolinkellot heikkojen"

-Tuomas Väänänen-

Pentti Koskelo

Re: karhulle pelaavat urokset ja nartut

Viesti Kirjoittaja Pentti Koskelo » 22 Tammi 2012, 17:52

Tuutikki kirjoitti:
Seppo Toivonen kirjoitti:Ei kiinnosta tulla. Minun koirat elävät ilman suoliasi. Saavat hirvenlihaa ja laaturuokaa mutenkin ja karhunlihaa väliin. Ja luulen että karhuhaukutkin ihan eri luokkaa.
Kun Koskelon Penttikin laittaa aina jonkun asiaa sivuavan jutun, niin laitanpa minäkin tähän. Meillä ei täällä ole juuri suolia ainakaan alkusyksystä. Thaimaalaiset marjanpomijat kerää ne, pesevät ja paistavat iltanuotiolla.

Vähän ristiriitainen ja ei oikein uskottava kirjoitus Tuutikilta,jonka muutkin tarkkaavaiset lukijat ovat huomanneet.Marjastuskausi päättyy yleensä syyskuun puolivälissä ja Thaimaalaiset palailevat kotimaahansa,mutta hirvenmetsästys alkaa lokakuun alussa.Karhun suoliako syöneet? :lol:

Falco
Viestit: 176
Liittynyt: 10 Huhti 2008, 08:14
Viesti:

Re: karhulle pelaavat urokset ja nartut

Viesti Kirjoittaja Falco » 22 Tammi 2012, 18:07

Koiliskairalle eihän nuo kaikki koirat omassa tarhassa asu! Kyllä kaikki on tarkassa muistisssa ja jotkut ovat myös päässyt filmille/kuvaan :D


Tiina
Tiina Loimupalo ja mailman kauneimmat Karjalankarhukoirat

Tuutikki

Re: karhulle pelaavat urokset ja nartut

Viesti Kirjoittaja Tuutikki » 22 Tammi 2012, 18:26

Kyllä nuo niin kauan nykyisin ovat kun puolukoita on saatavilla ja aikaisemmin tulevat. Toissa syksynäkin oli useasti pipopäitä pyyntialueessa kun hirviä pyydettiin. Noita majapaikkojahan kun on tässä meillä kahden puolen pyyntialueen rajaa. Ukrainalaiset päälle. Tarkkaavainen lukija ( omakohtaisia kokemuksia) asian kyllä huomanneet. Viime syksynä ei onneksi tullut marjoja. Ihmeellisistä asioista pitääkin joillain tingata.

Pentti ei taida tietää että puolukoita on iät ajat pomittu vielä pitkälle lokakuun lopulle. Ostajatkin ostaa niin kauan kuin marjat pysyy hyvinä. :D Nyt varsinkin kun on nämä sopimuspoimijat. Puolukkahan kypsyy vasta pakkasten myötä.
Eikä se karhukaan sylje lokakuulla vielä puolukka mättääseen. :wink:,

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: karhulle pelaavat urokset ja nartut

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 22 Tammi 2012, 18:29

Pentti Koskelo kirjoitti:
Tuutikki kirjoitti: Kun Koskelon Penttikin laittaa aina jonkun asiaa sivuavan jutun, niin laitanpa minäkin tähän. Meillä ei täällä ole juuri suolia ainakaan alkusyksystä. Thaimaalaiset marjanpomijat kerää ne, pesevät ja paistavat iltanuotiolla.
Vähän ristiriitainen ja ei oikein uskottava kirjoitus Tuutikilta,jonka muutkin tarkkaavaiset lukijat ovat huomanneet.Marjastuskausi päättyy yleensä syyskuun puolivälissä ja Thaimaalaiset palailevat kotimaahansa,mutta hirvenmetsästys alkaa lokakuun alussa.Karhun suoliako syöneet? :lol:
Ei tuutikki omiaan puhu. Kyllä nuita kylymissää pyörii vielä lokakuussa siellä sun täällä puolukoita ettimässä.
Simo Sova

Pentti Koskelo

Re: karhulle pelaavat urokset ja nartut

Viesti Kirjoittaja Pentti Koskelo » 22 Tammi 2012, 21:21

Eikait kukaan Tuutikin kanssa kiukaan tosissaan tinkaa.Viime syksynä kotopulella naapuri koki kivan yllätyksen. Oli löytänyt hyvän puolukkamarikon,jota kypsytteli vielä ennen poimimista.Sitten kun oli aika poimia niin Thaimaalaiset olivat poimineet marjat.Ei siinä mitään,Suomihan on vapaa maa.Kaveri oli kiertänyt entisen marikon niin poimijat olivat palkaksi miinoittaneet koko alueen.Jätöksiä joka paikka täynnä.

RipeH
Viestit: 28
Liittynyt: 01 Loka 2010, 10:14

Re: karhulle pelaavat urokset ja nartut

Viesti Kirjoittaja RipeH » 22 Tammi 2012, 22:17

On se kyllä sinänsä vaan harmi, että yks vänkääjätuutikki sai tämänki aiheen käännettyä loppujen lopuksi -piip-*en. Kohta täällä aletaan varmaan jalostamaan nopeampi kätisiä taemaalaesia, että orjamarjafirmat saa enempi tulosta pohjattoman taskun pohjalle.
Ei se pitemmän päälle kannata sotkea jokaista aihetta kyseenalaistamalla besserwisserinä! Moni muukin on sitä näköjään vihjaillut mutta eipä näytä älyävän niin ei.
Tuon T:n kommenteista on erittäin helppo provosoitua ja sitä se varmaan hakeekin. Mutta jos siihen kelkkaan ei mukaan lähdettäisi, niin olisi paljon parempi palsta lueskella.
Ja anteeksi aiheen ohi ja pahasti mennyt jutustelu, mutta asialinjaista keskustelua olisi niin mukava lukea tästäkin aiheesta.
Risto Huotari

Tuutikki

Re: karhulle pelaavat urokset ja nartut

Viesti Kirjoittaja Tuutikki » 22 Tammi 2012, 22:52

Toistetaanpa sitten tuo aiheeseen liittyvä kysymys. Varmaan koiralle nimikin löytyy RipeH:lta. Aiheessahan näitä nimiä haittiin.

Mutta asiaan. Posiolla ammuttiin ( tuolla suonnankylän puolella) toissa syksynä karhu karhukoiralle ja samalle karhukoiralle taidettiin ampua toinenkin karhu Kuusamossa samana syksynä ? Koiran nimeä vaan en tiedä mutta alan karhukoira väki varmaan tietää minkä nimiselle koiralle Jarkko sen karhun ampui.

Rami
Viestit: 83
Liittynyt: 31 Joulu 2005, 14:29

Re: karhulle pelaavat urokset ja nartut

Viesti Kirjoittaja Rami » 23 Tammi 2012, 01:52

Taisi siinä Sepon kuvassa olla pelurin ipi joka taitaa näkyä muutamassa karhua haukkuvan sukutaulussa.
Rami Myllynen

Seppo Toivonen
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Touko 2008, 17:26
Paikkakunta: Lieksa

Re: karhulle pelaavat urokset ja nartut

Viesti Kirjoittaja Seppo Toivonen » 23 Tammi 2012, 10:33

Tuutikki kirjoitti:Minulla ei ole Seppo yhtään niin huonoa koiraa että niitä tarvitsisi keskustelupalstoilla kehua. Olen minä Seppo sinun satujasi nähnyt palstalla ja toisella :wink:

Mutta asiaan. Posiolla ammuttiin ( tuolla suonnankylän puolella) toissa syksynä karhu karhukoiralle ja samalle karhukoiralle taidettiin ampua toinenkin karhu Kuusamossa samana syksynä ? Koiran nimeä vaan en tiedä mutta alan karhukoira väki varmaan tietää minkä nimiselle koiralle Jarkko sen karhun ampui.
Seuramme mailta kaadettu kaikkiaan 47 karhua ja muuallakin on karhuja joku nyljetty. Kaikille roduille on kaatoja kasapäin. Ei vissiin tarvitse oppia tulla posiolta hakemaan. Tuutikille linkki jos marjanpoiminnalta jää aikaa. http://vuonislahdenera.site90.com/. Meillä ja koirillamme on mustaakin valkoisella. Kyllä se Rami Ipi oli kuvassa.

Tuutikki

Re: karhulle pelaavat urokset ja nartut

Viesti Kirjoittaja Tuutikki » 23 Tammi 2012, 11:04

Seppo Toivonen kirjoitti:
Tuutikki kirjoitti:Minulla ei ole Seppo yhtään niin huonoa koiraa että niitä tarvitsisi keskustelupalstoilla kehua. Olen minä Seppo sinun satujasi nähnyt palstalla ja toisella :wink:

Mutta asiaan. Posiolla ammuttiin ( tuolla suonnankylän puolella) toissa syksynä karhu karhukoiralle ja samalle karhukoiralle taidettiin ampua toinenkin karhu Kuusamossa samana syksynä ? Koiran nimeä vaan en tiedä mutta alan karhukoira väki varmaan tietää minkä nimiselle koiralle Jarkko sen karhun ampui.
Seuramme mailta kaadettu kaikkiaan 47 karhua ja muuallakin on karhuja joku nyljetty. Kaikille roduille on kaatoja kasapäin. Ei vissiin tarvitse oppia tulla posiolta hakemaan. Tuutikille linkki jos marjanpoiminnalta jää aikaa. http://vuonislahdenera.site90.com/. Meillä ja koirillamme on mustaakin valkoisella. Kyllä se Rami Ipi oli kuvassa.
Minähän sanoinkin että siellä niitä karhuja on kuin meillä poroja. Paljosta kun on helppo ottaa. Posiolta on muistaakseni koskaan ammuttu koiran haukkuun vain kaksi karhua ja toinen niistäkin meidän koiralle ja toinen nyt toissa syksynä tuolle karhukoiralle, jonka nimeä jostakin syystä kukaan ei halua kertoa :D . Ilman koiraakin niin ne karhun kaadot jääneet Posiolla erittäin harvoiksi ja niistä taitaa olla jo todella kauan aikaa. Poroja saisi vaikka joka päivä. :wink: niitä kun on nimittäin paljon. Siksi sanoinkin sinulle Seppo että tule vaan tänne pyytämään, kun joka kaurapeltoon ei johdakkaan jäljet ja sata ukkoa ympärillä passissa.

Tiedoksi vielä että me emme ole koskaan ampuneet edes hirviä peltoon/ riistapeltoon tai välittömään läheisyyteen.

Seppo Toivonen
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Touko 2008, 17:26
Paikkakunta: Lieksa

Re: karhulle pelaavat urokset ja nartut

Viesti Kirjoittaja Seppo Toivonen » 23 Tammi 2012, 11:17

Ei niitä kaurapeltoihin ammuta. Ja tiedoksi että: kateuttahan ei saa...se on ansaittava.

Vastaa Viestiin