Pentupörssi vai entinen malli keskustelupalstalla.

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

tl

Pentupörssi vai entinen malli keskustelupalstalla.

Viesti Kirjoittaja tl » 05 Touko 2011, 19:47

Ei käy kateeksi niitä karhukoirien kasvattajia joilla on tälläkin hetkellä pennut myynnissä. En tiedä onko sillä loppupelissä pentujen varaamisen kanssa mitään tekemistä, mutta ainakin muussa kaupankäynnissä tämä nykyinen pentupörssi olisi kuopattu jo aikaa sitten ja palattu takaisin vanhaan hyvään aikaan kenties joittenkin muutoksien kera. Eli takaisin tänne keskustelupalstalle.

Muutama kysymys niille jotka tämän ketjun lukee. Olisi mukava jos vastaisitte. Ehkä se herättää meidän päättäjät.

Montako kertaa viikossa tai kuukaudessa luette nykyisen pentupörssin. Itse luen sen ehkä kerran viikossa tai harvemmin.

Montako kertaa viikossa luitte pentu- ja astutuspalstan entisessä systeemissä eli täällä keskustelupalstalla. Itse luin sen tuolloin päivittäin.

Pitäisikö pentuvälitys olla siellä missä se nykyään on vai pitäisikö palauttaa takaisin keskutelupalstan yhteyteen. Minun mielestä keskustelupalstalle takaisin.

Verneter

Re: Pentupörssi vai entinen malli keskustelupalstalla.

Viesti Kirjoittaja Verneter » 05 Touko 2011, 19:59

tl kirjoitti:Ei käy kateeksi niitä karhukoirien kasvattajia joilla on tälläkin hetkellä pennut myynnissä. En tiedä onko sillä loppupelissä pentujen varaamisen kanssa mitään tekemistä, mutta ainakin muussa kaupankäynnissä tämä nykyinen pentupörssi olisi kuopattu jo aikaa sitten ja palattu takaisin vanhaan hyvään aikaan kenties joittenkin muutoksien kera. Eli takaisin tänne keskustelupalstalle.

Muutama kysymys niille jotka tämän ketjun lukee. Olisi mukava jos vastaisitte. Ehkä se herättää meidän päättäjät.

Montako kertaa viikossa tai kuukaudessa luette nykyisen pentupörssin. Itse luen sen ehkä kerran viikossa tai harvemmin.

Montako kertaa viikossa luitte pentu- ja astutuspalstan entisessä systeemissä eli täällä keskustelupalstalla. Itse luin sen tuolloin päivittäin.

Pitäisikö pentuvälitys olla siellä missä se nykyään on vai pitäisikö palauttaa takaisin keskutelupalstan yhteyteen. Minun mielestä keskustelupalstalle takaisin.
Nykyisen harvemmin kuin kerran viikossa, vanhan päivittäin. Systeemiä ei olisi pitänyt muuttaa alunperinkään, koska se oli toimiva.

mustankoiranmies
Viestit: 201
Liittynyt: 08 Elo 2004, 14:26

Re: Pentupörssi vai entinen malli keskustelupalstalla.

Viesti Kirjoittaja mustankoiranmies » 05 Touko 2011, 20:19

-Aikaisempaa tuli katseltua päivittäin, nykyistä harvemmin.
-Nykyistä pitäisi vain muokata järkevämmäksi; erikseen selkeästi roduttain astutus- ja pentuepalsta, ja sitä FONTTIKOKOA SELLAISEKSI ETTÄ EI TARVI SUURENNUSLASIA KÄYTTÄÄ!!!
(tämä fonttikoko koskee uusia sivuja kokonaisuudessaan, hienot sivut mutta ei haittais vaikka tekisi niistä täydelliset)
Jorma Tahkola

Tuutikki

Re: Pentupörssi vai entinen malli keskustelupalstalla.

Viesti Kirjoittaja Tuutikki » 05 Touko 2011, 20:28

Samat asiat tuli mieleen mustankoiranmiehen kanssa kun kävin katsomassa( vaikka asia ei minulle mitenkään kuulukkaan) että tuo häiritsee kun rodut ovat sekaisin ja astutus-syntyneet pennut myös. Totta on myös että tuon fonttikoko on pienenlainen.

sumu
Viestit: 722
Liittynyt: 18 Helmi 2010, 21:43

Re: Pentupörssi vai entinen malli keskustelupalstalla.

Viesti Kirjoittaja sumu » 05 Touko 2011, 21:39

Omia tarpeita palvelisi järjestely että näiltä keskustelu sivuilta olisi linkki pentuilmoituksiin,se järjestämistä ei taida estää kuin haluttomuus :(
Sauli Ojatalo

kärppä81
Viestit: 150
Liittynyt: 27 Loka 2009, 17:59
Paikkakunta: kivitaipale

Re: Pentupörssi vai entinen malli keskustelupalstalla.

Viesti Kirjoittaja kärppä81 » 05 Touko 2011, 21:56

entinen malli melkein päivittäin, uudet ehkä kerran kuukaudessa.
ylipäätään sivustolla ei tule ahkerasti vierailtua sen "raskauden" takia, hitaalla yhteydellä kestää toivottoman kauan saaha sivut aukeamaan...
metsästäjä ilman koiraa on kuin mies ilman munia...

Mika Kämäräinen

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pentupörssi vai entinen malli keskustelupalstalla.

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 05 Touko 2011, 23:11

Entisellä pentupörssillä päivittäin jos oli uusia ilmoituksia :thumbsup: , nykyään olisiko kerran pari kuussa :thumbsdown: .
Hankala seurata tätä uutta sivustoa. Mustankoiranmiehen kanssa sama huomio, olisiko meihin iskeny tuo ikänäkö :?:
Meillä on onneksi kunnon yhteydet niin uudet sivutkin latautuu ja päivittyy tosi noppeesti. Sen puoleen ongelmaa, ymmärrän kyllä muita hitaamman yhteyden päässä olevia.

mikko uusipaikka
Viestit: 110
Liittynyt: 18 Joulu 2008, 01:47

Re: Pentupörssi vai entinen malli keskustelupalstalla.

Viesti Kirjoittaja mikko uusipaikka » 06 Touko 2011, 07:26

On aika sekava ainakin se pentupörssi ja tosiaankin pienellä fontilla. Se vaihtuva kuva on mielestäni liian vallitseva, rodut vois tuoda suuremmin esille ja ylimpänä Suomen Pystykorvajärjestö sais olla isommalla. Ei uusilla sivuilla niin usein tule vierailtua ja kyllä pentupörssinkin löytää kun tietää mistä hakea. Näillä sivuilla sentään sattuu ja tapahtuu ilmeisesti lähes päivittäin. Ei muutako palautetta antamaan onhan siellä sellainen mahdollisuus.

PerttiP
Viestit: 5
Liittynyt: 06 Elo 2004, 15:55
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Pentupörssi vai entinen malli keskustelupalstalla.

Viesti Kirjoittaja PerttiP » 06 Touko 2011, 09:44

Pentupörssiä tulee katseltua noin kaksi kertaa kuukaudessa mutta jostain syystä ei jaksa käydä yhdistelmiä läpi vaikka on nopea yhteys!
Fonttikoko tosiaan liian pieni. Spj:n uusille sivuille oikeastaan harvoin asiaa. "Meni maku asiasta"
Pertti Päätalo

etujyvä

Re: Pentupörssi vai entinen malli keskustelupalstalla.

Viesti Kirjoittaja etujyvä » 06 Touko 2011, 11:30

Pakinoitsija "tl" avasi asiallisen aiheen.
Itse wanha malli tuli käytyä läpi aina,kaikkineen aiheineen.
Ja mielestäni kokonaisuus OLI verran kätevä.Samalla avauksella.
Uusi versio ast/pentu palstasta,jää harvaksi.
Jospa niitä pitäisi ilmoitella täällä pulinapalstalla "rivien välissä",kyllähän etsivä tien löytää.
Ja mikä parasta,me SPJ:n jäsenet maksamme.....
Laskekoot joku pitkänmatikan poika mikä on puolesta/vastaan suhde%.

kimmokel
Viestit: 87
Liittynyt: 31 Loka 2010, 13:53

Re: Pentupörssi vai entinen malli keskustelupalstalla.

Viesti Kirjoittaja kimmokel » 06 Touko 2011, 12:22

Vanhaa tuli seurattua päivittäin, tätä nykyistä ehkä kerran viikossa. Tuossa nykyisessä ei tiedä mitä on tapahtunut ja milloin on tullut uusia, ja tosiaan aivan liian pienellä. Vanha takas...
Kimmo Keltamäki

Kukkoaho
Viestit: 751
Liittynyt: 11 Marras 2007, 19:02

Re: Pentupörssi vai entinen malli keskustelupalstalla.

Viesti Kirjoittaja Kukkoaho » 06 Touko 2011, 12:41

tl kirjoitti:Muutama kysymys niille jotka tämän ketjun lukee. Olisi mukava jos vastaisitte. Ehkä se herättää meidän päättäjät.
Vastaan vaikkakin keskustelen paljon tuolla punaisten puolella, sallittaneen silti?

tl kirjoitti:Montako kertaa viikossa tai kuukaudessa luette nykyisen pentupörssin. Itse luen sen ehkä kerran viikossa tai harvemmin.
Kerran olen katsonut, siinä se.
Montako kertaa viikossa luitte pentu- ja astutuspalstan entisessä systeemissä eli täällä keskustelupalstalla.
Liki päivittäin, eli aina käydessä tuli vilkuiltua ja jopa kavereiden kanssa noista pentueista "spekuloitiin" kulisseissa.
Pitäisikö pentuvälitys olla siellä missä se nykyään on vai pitäisikö palauttaa takaisin keskutelupalstan yhteyteen.
Ilman muuta! Ei ole nykypäiväistä toimintaa rotujärjestönä se, että yritetään sulkea sosiaalinen media ja keskustelut järjestön ulkopuolelle.
Eero Honka
Helsinki

Kytösavu
Viestit: 1805
Liittynyt: 15 Elo 2004, 18:38
Paikkakunta: Lapua
Viesti:

Re: Pentupörssi vai entinen malli keskustelupalstalla.

Viesti Kirjoittaja Kytösavu » 06 Touko 2011, 13:07

Muutama kysymys niille jotka tämän ketjun lukee. Olisi mukava jos vastaisitte. Ehkä se herättää meidän päättäjät.

Hyvä avaus, tietoa vaan eteenpäin!

Montako kertaa viikossa tai kuukaudessa luette nykyisen pentupörssin. Itse luen sen ehkä kerran viikossa tai harvemmin.

Korkeintaan parin viikon välein jos sitäkään, sivut aukeevat hitaasti, tuskin paljon käyntikertoja verrattuna näihin.

Montako kertaa viikossa luitte pentu- ja astutuspalstan entisessä systeemissä eli täällä keskustelupalstalla. Itse luin sen tuolloin päivittäin.

Joka päivä. Oli mielenkiintoista seurata minne rotujemme kanssa ollaan menossa.

Pitäisikö pentuvälitys olla siellä missä se nykyään on vai pitäisikö palauttaa takaisin keskutelupalstan yhteyteen. Minun mielestä keskustelupalstalle takaisin.

Palauttaa takaisin tänne, käytön helppouden takia.

Mikäli rotujärjestön on tarkoitus tavoittaa mahdollisimman monta rotujemme harrastajaa tai niistä kiinnostuneita on nettisivu uudistus askel 15 vuotta taaksepäin. Nyt hukkaamme mahdollisuuden tiedonkulkuun ja kadotamme loputkin asiastamme kiinnostuneet metsästäjät koirineen jotka kuitenkin ovat laajan erisukuisen ja metsässä pelaavan terveen koirakantamme perus edellytys. Linkki tänne keskusteluosioon näkyvään paikkaan "virallisille" sivuille.
Rähkyyttä suunnitellessa kannattaa miettiä, vaikuttaako se muiden elämään ja jättää tekemättä.
pekka.salomaki(at)gmail.com

Rami
Viestit: 83
Liittynyt: 31 Joulu 2005, 14:29

Re: Pentupörssi vai entinen malli keskustelupalstalla.

Viesti Kirjoittaja Rami » 06 Touko 2011, 14:25

kärppä81 kirjoitti:entinen malli melkein päivittäin, uudet ehkä kerran kuukaudessa.
ylipäätään sivustolla ei tule ahkerasti vierailtua sen "raskauden" takia, hitaalla yhteydellä kestää toivottoman kauan saaha sivut aukeamaan...
Sama täällä ei kehtaa käydä kuin parinviikon välein katsomassa. Aikasemmin näki heti jos oli uusia yhdistelmiä.

Tuohon fonttikokoon pieni helpotus kun ootte sivulla painatte ctrl näppäintä ja samalla + niin paranee ja vähän pienenee toi turha kehys samaten -:sella pienenee
Rami Myllynen

lamsa79
Viestit: 9
Liittynyt: 04 Marras 2009, 00:05

Re: Pentupörssi vai entinen malli keskustelupalstalla.

Viesti Kirjoittaja lamsa79 » 06 Touko 2011, 15:08

Paluu entiseen olis paras juttu pitkään aikaan näillä sivustoilla :thumbsup:
Mikko Lämsä

Vastaa Viestiin