Hesarista lainattua

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Hesarista lainattua

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 26 Helmi 2011, 09:05

Kyllä meitä vaaniin monenlaiset loiset :twisted:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ihmi ... 5264099332

Ehkei nyt ihan kannata paniikki nappia painaa ja koirahommia lopettaa.

norssi
Viestit: 193
Liittynyt: 24 Helmi 2006, 19:15

Re: Hesarista lainattua

Viesti Kirjoittaja norssi » 26 Helmi 2011, 20:46

Onpa pi-rullinen loinen , kun tarttuu ja tappaa .

Ollaanko me vesieläjät kojamo turvassa :cry:

karhumäki
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Marras 2008, 18:30

Re: Hesarista lainattua

Viesti Kirjoittaja karhumäki » 26 Helmi 2011, 21:13

En vaan tajunnu miten ne luonnonmarjat liitty tuohon...
se on ilmeisesti laitettava reilummin koskista puolukkamehuun. :D

Loismadon leviämistä Suomeen yritetään estää aiempaa tiukemmalla määräyksellä. Kaikilta ulkomailta saapuvilta metsästys- ja lemmikkikoirilta sekä kissoilta vaaditaan eläinlääkärin antama todistus ulkomailla annetusta heisimatokuurista.

Määräys tulee voimaan huhtikuun alussa, kertoo professori Antti Oksanen elintarviketurvallisuusvirasto Evirasta.

Madotusmääräys koskee myös kaikkia suomalaiskoiria ja kissoja, jotka palaavat Suomeen esimerkiksi näyttelyistä.



Tämä kannattaa muistaa myös, jos käyttää koiraansa Ruotsissa häissä :!: tai ketkä käy Ruotsissa linnustamassa :!:

MItenhän nämä Torniojokilaakson koirat, mitkä ramppaa rajan yli koko syksyn hirvien perässä?

viipurinkoirathan on tietty kaikki rokotettu... :evil:

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Hesarista lainattua

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 26 Helmi 2011, 22:12

norssi kirjoitti:Onpa pi-rullinen loinen , kun tarttuu ja tappaa .

Ollaanko me vesieläjät kojamo turvassa :cry:
Ei olla ystävä hyvä, ei olla. Oikiastaan suuremmassa vaarassa kun säännöllinen matolääke jääp nykyään ottamatta.

ROKKA
Viestit: 79
Liittynyt: 28 Marras 2009, 15:22

Re: Hesarista lainattua

Viesti Kirjoittaja ROKKA » 26 Helmi 2011, 22:25

Viipurin koirista ei niin haittaa,vaan svetogorskin koirat ramppaa aamu kusellakii suomessa,mut eiköhän niilläkin ole rokotukset kunnossa :evil:
Toni Tynkkynen

karhumäki
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Marras 2008, 18:30

Re: Hesarista lainattua

Viesti Kirjoittaja karhumäki » 26 Helmi 2011, 23:04

ROKKA kirjoitti:Viipurin koirista ei niin haittaa,vaan svetogorskin koirat ramppaa aamu kusellakii suomessa,mut eiköhän niilläkin ole rokotukset kunnossa :evil:
Tarkoitin myös nuita viipurinlöytökoiria, joita jotkun järjenjättiläiset roudaa suomeen... :twisted:
...kuseksiville koirille voi vaikka antaa vaimerokotuksen. :roll:

ROKKA
Viestit: 79
Liittynyt: 28 Marras 2009, 15:22

Re: Hesarista lainattua

Viesti Kirjoittaja ROKKA » 26 Helmi 2011, 23:42

Kysymys?Koira nro:1rek.nro:fin22278/01 ja isä fin23102/95 tarkastettu molemmat koirat ehtoon kynnyksellä.Mistä löytyy lähin silmäsairaus suvussa?
Toni Tynkkynen

ROKKA
Viestit: 79
Liittynyt: 28 Marras 2009, 15:22

Re: Hesarista lainattua

Viesti Kirjoittaja ROKKA » 26 Helmi 2011, 23:52

Meni väärään osioon ANTEEKSI kaikille.Terv.Toni tynkkynen Ruokolahti.PS.vastatkaa siellä toisella puolella.KIITOS.
Toni Tynkkynen

Tohtori
Viestit: 46
Liittynyt: 27 Helmi 2011, 11:26

Re: Hesarista lainattua

Viesti Kirjoittaja Tohtori » 27 Helmi 2011, 11:49

Muutamia kommentteja ajatellen myyräekinokokkia:

Hesarin artikkelissä tuotiin esiin tämä marjareittiä pitkin tuleva tartuntariski. Eli matoa kantavan eläimen (koira, kettu, supi, susi...) jätökset toimivat reittinä marjoihin ja siitä sitten ihmiseen. Muitakin ekinokkilajeja löytyy. Viime vuonna esimerkiksi Metsästäjä-lehdessä käsiteltiin poroon ja hirveen tarttuvaa ekinokokkia. Susi ja koira esimerkiksi voivat levittää eteen päin.

Vastuullista toimintaa on sopivin ajoin riskialueilla madottaa sopivin lääkkein koiransa, jos tautia alkaa Suomessa olla.

Vastuullisempaa asennetta ja käytöstä toivottavasti jatkossa löytyy niiltä, jotka esimerkiksi riskialueilta tuovat maahan ns. kulkukoiria ajatuksena pelastaa hyvyyttään yksi yksilö, mutta siinä samassa sitten unohtuu riskit, rokotukset, madotukset ym. asiaan ehdottomasti kuuluva.

Keijo Pitkämäki
Keijo Pitkämäki

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: Hesarista lainattua

Viesti Kirjoittaja eskoh » 27 Helmi 2011, 16:55

[quote="ROKKA"]Kysymys?Koira nro:1rek.nro:fin22278/01 ja isä fin23102/95 tarkastettu molemmat koirat ehtoon kynnyksellä.Mistä löytyy lähin silmäsairaus suvussa?[/quot

Harmi kuin ei tule hesaria että pysyis ajan tasalla.
Kertoisitko Seppo Toivonen mikä tässä tynkkysen koirassa on niin erikoista että välitit kuvatkin 03.12.2009 KKK : kuviafoorumille,muutakin kuin suumerkit.

eskoh

Seppo Toivonen
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Touko 2008, 17:26
Paikkakunta: Lieksa

Re: Hesarista lainattua

Viesti Kirjoittaja Seppo Toivonen » 27 Helmi 2011, 20:41

No niin Esko! Minä en tiedä mitä erikoista Tynkkysen koirassa on. Sen vain että on mustaa ja vähän valkoista. Minulle on tullut vuosien saatossa satoja kuvia koirista ja niihin liittyvästä harrastuksista erilaisilta ihmisiltä kautta koko suomen. Ja ulkomailtakin. Niissä minua on pyydetty mm. joko muokkaamaan kuvaa julkaisukelpoiseksi, tai välittämään eri rotujärjestöjen lehtiinkin, tai eri keskustelufoorumeille. Ja omaa kirjaanikin varten kuvia olen saanut . Ja kun minä vain olen omasta mielestäni niin hyväsydämminen että jelppaan mielelläni jos apua jossain pyydetään ja joku sitä pyytää. Niin tässäkin tapauksessa kävi(tynkkysen koira) ja laitoin kuvat foorumille. Ei sen kummempaa.

Terveisin: Seppo Toivonen

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: Hesarista lainattua

Viesti Kirjoittaja eskoh » 27 Helmi 2011, 21:33

Kiitos asiallisesta vastauksestasi.Minä jo ehdin ajatella että onko Lieksassa sittenkin useampia Toivosia, jatketaan samaan tyyliin.
Hitaasti Hyvää tulee.

TV Esko Halme.

Pentti Koskelo

Re: Hesarista lainattua

Viesti Kirjoittaja Pentti Koskelo » 27 Helmi 2011, 23:49

Seppo T. Jossakin muussa kohdassa kaipasit lupaamani pystykorvalehteä.Hankala liittyä kun ei oo isännän osoite tiedossa.Olen nykyään kovin kiireinen,että tehdään niinpäin että liity itse ja lähetä kuitti minulle ja tili numero.Maksan sen sinulle koska olen luvannut."Laitetaan firman piikkiin"Toivosesta leivotaan vielä ajan kanssa kunnon karhukoiramies. :lol:

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Hesarista lainattua

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 28 Helmi 2011, 09:43

Esko
Katto linkki, mikä oli ekaviestissä. Jos haluat muuton lukea niin netin kautta http://www.hs.fi.
Pentti oha se Seppo entinen kkk mies, miten lie hairahtunutu välillä. Kyllä Seppo vielä ruotuun palaa, hä ku oikeesti tykkää toimivista hirvi- ja karhukoirista, rotuun sukupuoleen ja väriin kattomatta. Toisin ku jokku :!:

eskoh
Viestit: 1598
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 21:09

Re: Hesarista lainattua

Viesti Kirjoittaja eskoh » 28 Helmi 2011, 11:40

[quote="ROKKA"]Meni väärään osioon ANTEEKSI kaikille.Terv.Toni tynkkynen Ruokolahti.PS.vastatkaa siellä toisella puolella.KIITOS.[/quote]

Oliko Toni Tynkkynen koirasi Fin 22278/01 myytävänä vai tarjotaan jalostukseen osastolla, siellä (Hesarissa).
Kerkesin kiinnostua koirastasi sen verran,katsoin sukutaulusta yksilömääriä,sukusiitoskertoimia ja silmätarkastuksia, käyttöpuolen tuloksia.
1. sukupolvi 128 yksilöä 17.35 % sukusiitoskerroin.
2. sukupolvi 76 yksilöä 24.87 % sukusiitoskerroin.
3. sukupolvi 16 yksilöä 26.94 % 4. polven mukaan 29.14 % 8. polven mukaan

Vai johtuiko tämä sittenkin siitä että joku oli kopeloinu mäyräkoiraa ennen lähetä napin painamista ? ? ?.

Vastaa Viestiin