Ensi kohtaaminen Karhukoirankanssa

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
hurja
Viestit: 119
Liittynyt: 11 Helmi 2010, 13:16

Ensi kohtaaminen Karhukoirankanssa

Viesti Kirjoittaja hurja » 23 Huhti 2010, 19:16

Itsellä tämä tapahtui 60 luvulla ollessani 3v ,sukulaismiehellä oli töpöhäntäinen karhukoira sanovat että oli äkäinen ihmisille, kettinki piti olla Sonninkestävä, koira oli kuulema ihan karhun näköinen, minä alta 4vuotias kersa olin päässyt livahtaan koiran tykö peuhannut aikani ja nukahtanut koiran kylkeä vasten, lähdön aika oli koittanut ja minua oli yritetty tulla hakemaan, silloin Lylyllä oli ylähuuli noussut mutta ääntä ei ollut kuulunut, aikansa yritettyä olin saanut nukkua rauhassa, itse herättyä olin kävellyt koiran estämättä pois, kyllä koira koiran tuntee oli sukulaismies tuumannut! :D

Verneter

Re: Ensi kohtaaminen Karhukoirankanssa

Viesti Kirjoittaja Verneter » 23 Huhti 2010, 20:38

-01 ukkivainaa laitto pystykorvien seuraks karhukoiran, kyllä se oli ihme pikkupojalle ku pentuna sen kanssa peuhattiin ja sitte reilu puolen vuoden jälkee näki seuraavan kerran koiran 'isona'. Viime syksynä ammuin ensimmäisen hirveni saman koiran haukkuun. Siitä se ajatus oman mustan laitosta sitten lähti :mrgreen:

Verne T

kylkisalo
Viestit: 15
Liittynyt: 14 Marras 2005, 10:21
Paikkakunta: ilmajoki

Re: Ensi kohtaaminen Karhukoirankanssa

Viesti Kirjoittaja kylkisalo » 25 Huhti 2010, 00:20

Itse olen kasvanut karhukoirien kanssa,mutta yksi juttu on jäänyt mieleen tosta kohtaamisesta Karhukoiran kanssa.Siitä taitaa olla 15 vuotta kun tää tapahtui.Naapurin tyttö oli silloin huomattavasti alle kouluikäinen,tää kaikki on tään tytön isän kertomaa, no kuitenkin meillä oli silloin oikein krouvin kokonen ja näkönen kolli karhukoira.No nämä kohtas tossa tiellä,likkaahan alako hirvittämään eiku huutamaan aivan hirveesti.Naapuri näki tämän kaiken ja kerto että koira yritti kaikella tavalla esittää että ei tässä ole mitään hätää ja lopuksi kuulemma oli laittanu tielle selälleen maate,jolloin likkakin oli rauhottunu.Kavereitahan niistä tuli kun opittiin tuntemaan.

Vastaa Viestiin