Rex

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Tuutikki

Re: Rex

Viesti Kirjoittaja Tuutikki » 17 Tammi 2012, 22:17

Tuo Raiku käy samoilla hirvimailla meikäkläisten kanssa eli samoja hirviä pyydetään.

japanderi
Viestit: 87
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 21:49

Re: Rex

Viesti Kirjoittaja japanderi » 17 Tammi 2012, 22:22

Verneetteri, Verneetteri, meillä ei tuota karhunhaukkutaipumusta välttämäti tarvi... Kummastuttaa, TAAS, miten ei karhunhaukkuja hirvikoetta saa läpite, vaikka sille niitä kuulutaan ampuvan.
Anteeksi, mutta asiaan! Niin, Tuutikki, käyttäsitkö Raikua omalle nartulles?
Jari Äijälä

hirvesteri
Viestit: 102
Liittynyt: 12 Marras 2009, 21:47

Re: Rex

Viesti Kirjoittaja hirvesteri » 17 Tammi 2012, 23:21

Verneter kirjoitti:Jehkillä on kuitenkin nuorena haukuttu taippari. Kyllä se on kovempi suoritus kuin yksikään pohjanmaan rehupaalihirvillä tehty käyttövalio :roll:

verne t

Kyllä niillä täälläpäin on aiva yhtä pihkät jalaat ku muuallakin suomes .... ja mitä tuohon taippariin tulee niin niissä skaala millä töillä se taippari on läpi mennyt on mielestä aika laaja eli karhu1 ei vielä kerro koirasta ulkopuoliselle paljoakaan..
Mika Rantamäki

japanderi
Viestit: 87
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 21:49

Re: Rex

Viesti Kirjoittaja japanderi » 17 Tammi 2012, 23:43

Komppaan Hirvesteriä. Ei meilläkään hirvillä tappijalakageeniä oo ja aika kepoosesti jotku koirat sen karhutaipparin läpäsee.
Jari Äijälä

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Rex

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 18 Tammi 2012, 09:13

Rauha, rauha :shock:

Täytyy kompata Verneteriä. Eroa on hätkeillä kairahirvillä ja kultturimaisema hirvillä. Toki molemmista löytyy pököpäitä ja juoksijoita, ei sillä.

Karhutaippari oli se millainen tahansa kertoo jotain koiran riistaveristä. Taipparin saa läpi toki perässä juoksemalla karhulla joka mennee karkuun. Mutta entäpä sitten kun se karhu oikeasti äkeytyy paikalleen ja laittaa painetta koiralle. Seppo osaa kertoa asiasta enemmän, kertoo jos tahtoo.

Alkuperäiseen asiaan. REX:n suomen suvut mielenkiintoiset, siis ne jotka eivät näy suomen tietokannasta.
Simo Sova

Seppo Toivonen
Viestit: 449
Liittynyt: 22 Touko 2008, 17:26
Paikkakunta: Lieksa

Re: Rex

Viesti Kirjoittaja Seppo Toivonen » 18 Tammi 2012, 12:55

Jehkistähän tiesi jo sillo 6-7 viikkosena että karhut on kusessa joku päivä. :wink:

Vellu
Viestit: 19
Liittynyt: 21 Marras 2010, 23:05

Re: Rex

Viesti Kirjoittaja Vellu » 18 Tammi 2012, 17:24

En yleensä kirjoittele tällä keskustelupalstalla muuten kuin asiapohjalla ja niin nytkin.
Mitä tulee tähän Rex:n jälkeläisiin Senjaan ja Jehkiin kerron tälle kaikkitietävälle Japanterille sen että tunnen nämä molemmat koirat erityisen hyvin koska nämä koirat omistaa minulle hyvin tuttu metsästäjä, joka viihtyy metsässä koirien kanssa keskivertometsästäjää enemmän, siis ei juuri halua käydä kokeissa, kun metsästys kiinnosttaa enemmän ja kun koiria on kolme pelaavaa niin eipä siinä yksi mies kerkiä muuta tekemäänkään vapaa aikoinaan.
On sulla Japanteri otsaa väittää että ettei Senja ja Jehki olisi pelaavia koiria ja että niitä olisi viety toisten koirien kaadoille ja vain siiillä perusteella ettei kyseisiä koiria ole käytetty hirvi kokeissa. Voi pyhä yksinkertaisuus Japanteri
Japanteri tuoppa ne sinun tessusi tänne Ilomantsin ja Värtsilän salomaille niin katsotaan miten ne sinun koirasi pelittää.
Me lupaamme vielä järjestää muutamaksi yöksi selän paikka.
Lopuksi vielä sen verran tästä pulinapalstasta että, ymmärrän hyvin sen että asioista pitää voida keskustella ja asioita pitää myöskin pystyä kyseenalaistamaan ja jopa kriittisestikin mutta, niin että pysytään totuudessa.
Tämä keskustelupalsta on ollut järjestön taholta jo muutaman kerran lakkautuslistalla sen takia ettei täällä keskustelu ole pysynyt asia pohjalla, vaan on menty asiattomuuksiin ym.
Kun olen seurannut tätä netti keskustelua niin täällä on hyviä keskustelun avauksia asiapohjala mutta kohta joku vesittää hyvän avauksen asiattomuuksilla ja ylettömällä viisastelulla.

Vesa Väänänen Joensuu
Vesa Väänänen

pitkätukka
Viestit: 139
Liittynyt: 24 Helmi 2005, 20:19

Re: Rex

Viesti Kirjoittaja pitkätukka » 18 Tammi 2012, 20:53

Pulinaa: Vellu nimimerkki hieman provosoitu Japanderin kirjotuksista.No ehkäpä se ei ollu tarkotus perimmäinen.Mutta hyvähän se on jos koirat pellaa ja pelittää.
Niin ne muuten tekee japanterillaki :wink: Olen saanu hältä lainaa KVA koiran ku oma sillonen (kva koira sehin)ei pelannu,sairas lomalla oli.. ja hyvin sille hirvi kaatu,haukusta :)
Ja jos tosiaan halutaan jollain lailla edistää tätä jalostusta,on todella sääli että sukutaustoiltaan hyvinki erilaisten koirien,toimivuus ja käyttöominaisuuksien tutkiminen on pelkästään metsästyksestä saaduissa tiedoissa.Meillä on koe systeemit ja muut sitä varten,vapaaehtosia koetuomareita löytyy(minä ainaski lähen jos on näistä ed.mainituista koirista kyse).Eikö tuo karhutaippari koe systeemiki oo sitte yhtä tyhjän kans?? :shock: jos kerta metästysmeriitit kertoo sen mitä tarvii...
Käytännön pyytökoirie on vähä siellä sun täälä,jalostukseen kaivattas veriä joissa ois hitunen poikkeavuutta(rex) ja ilman(koe) näyttöjä pelavuudesta ollaan hataralla pohjalla...
Tosiaan hatun nosto niille omistajille,jotka lähtee näistä oudommista aineksista olevista itelle jahti/KOEkoiraa kasvattaan :wink:
Ollaan vaan kovasti(pulisijat) kiinnostuneita näistä koiruuksista,ja oishan se mahtavaa ku saisivat meriitit paperille,tuskin se kva-arvo koiraa pilaa tai ketään nälässä pitää.. onhan nuot hirvet saatu ammuskeltua,paikoin liianki hyvin :mrgreen:
Teemu Hirvaskari

hirvesteri
Viestit: 102
Liittynyt: 12 Marras 2009, 21:47

Re: Rex

Viesti Kirjoittaja hirvesteri » 18 Tammi 2012, 23:39

+1
Mika Rantamäki

Harri.Sanaksenaho
Viestit: 405
Liittynyt: 07 Touko 2008, 10:19

Re: Rex

Viesti Kirjoittaja Harri.Sanaksenaho » 18 Tammi 2012, 23:54

Tuutikki kirjoitti:Tuo Raiku käy samoilla hirvimailla meikäkläisten kanssa eli samoja hirviä pyydetään.
"Tuutikille" omantunnon kysymys (uuvestaan) :arrow: Kun tiijät Heikkopeikon Raikun mettätöistä, niin antasitko H.Raikun hypätä oman hyvän KK. narttusi selekään HYVIEN pentujen toivosa :?: :?:

Ps. Raikuhan on ainoa ulukomaan tuontikoira REX:in jälkeläinen, jonka pellaavuutta ei tarvihe kyseenalaistaa= Koenäyttöjä em. nääs :thumbsup:
Ja hyvä emälinja takana :idea:

jupe
Viestit: 164
Liittynyt: 10 Maalis 2005, 11:09

Re: Rex

Viesti Kirjoittaja jupe » 19 Tammi 2012, 00:38

Minun nartun selkään päästäsin tuon Raikun mielellään. Mutta mutta, tuola minun nartulla ei tee mitään, lyhyt vetonen löytöpaikka haukkuja. Eikä ole työkiireiltä tullu vielä kokeissa käytyä. Ei etes avo1 tulosta ole tullu näpästyä.
Se kyllä ihmetyttää mikä näissä Rexiläississä häirittee joitain, eihän tässä ole meiltä keltään mitään pois ?

Harri.Sanaksenaho
Viestit: 405
Liittynyt: 07 Touko 2008, 10:19

Re: Rex

Viesti Kirjoittaja Harri.Sanaksenaho » 19 Tammi 2012, 00:58

jupe kirjoitti:Minun nartun selkään päästäsin tuon Raikun mielellään. Mutta mutta, tuola minun nartulla ei tee mitään, lyhyt vetonen löytöpaikka haukkuja. Eikä ole työkiireiltä tullu vielä kokeissa käytyä. Ei etes avo1 tulosta ole tullu näpästyä.
Se kyllä ihmetyttää mikä näissä Rexiläississä häirittee joitain, eihän tässä ole meiltä keltään mitään pois ?
Alot jussip sitte nyt välissä "tuutikillekin" "sihteeriköksi" :?:

Eipähän nuisa Rexiläisisä mikään häiritte, varsinkaan jos koetuloksettomia Rexiläisiä EI käytetä jalostushommeleisa :thumbsup:
Rotuammehan on käsittääkseni tarkotus viijä ETEENpäin ja siinä TOIMIVUUS on kaiken a/o terveyttä unohtamatta :thumbsup:

Jaa tai yks asia hieman on ainakin minua vaivannu :arrow: siis Rexiä kyllä viihtittiin käyttää Kuopiosa asti näyttelysä, mut Rexiä ei "viittitty" käyttää AVo-kokeesa sijoituspaikasaan Kuusamosa, vaan vietiin takas omistajalleen kesken meneillään olevan koekauven :?

sulppi
Viestit: 218
Liittynyt: 15 Touko 2005, 16:17

Re: Rex

Viesti Kirjoittaja sulppi » 20 Tammi 2012, 21:39

Hyvin Vellu ripitti osan porukasta, olisit saanut ripittää myös rehupaalihirvimiehen, sillä ei hänen kirjoituskaan ollut ihan asiallinen. Rehupaali hirvikin pitää löytää ja haukkua sitä, sekä myös seurata, ei silläkään ilmaiseksi tule tulosta. :roll: Olishan Rexin voinut käyttää rehupaalihirvellä jos niillä ilmaiseksi saa tuloksen. :D
Jollakin on varmaan tietoa minkätakia Jehkin työ on loppunut kesken, onko joku häiriö tullut???

HEIKKOPEIKON JEHKI (REX - HEIKKOPEIKON TÖPÖ) s. 12.03.2009
29.09.2011 Kontiolahti AVO3 53.5 p 01 yt. Pakkanen Kimmo

A/08:00 B/11:27 C/172 D/3.0 E/0.3 F/42 G/0.3 H/89 I/89
J/0 K/1 L/128 M/0.3 N/1 O/0.3 P/0.3 Q/1 R/0
S/69 T/1 U/0 V/13:35 W/1 X/1 Y/0 Z/13:35 ?/1
Pisteet (8.0, 6.0, 5.0, 4.0, 8.0, 4.0, 2.0, 6.0, 4.0, 8.0, 7.0, 6.0, 6.0) - ( 0.0, 0.0, 0.0, 0.0, 0.0)
Heikki Länsimäki

Tuutikki

Re: Rex

Viesti Kirjoittaja Tuutikki » 20 Tammi 2012, 22:16

Harri.Sanaksenaho kirjoitti:
jupe kirjoitti:Minun nartun selkään päästäsin tuon Raikun mielellään. Mutta mutta, tuola minun nartulla ei tee mitään, lyhyt vetonen löytöpaikka haukkuja. Eikä ole työkiireiltä tullu vielä kokeissa käytyä. Ei etes avo1 tulosta ole tullu näpästyä.
Se kyllä ihmetyttää mikä näissä Rexiläississä häirittee joitain, eihän tässä ole meiltä keltään mitään pois ?
Alot jussip sitte nyt välissä "tuutikillekin" "sihteeriköksi" :?:

Eipähän nuisa Rexiläisisä mikään häiritte, varsinkaan jos koetuloksettomia Rexiläisiä EI käytetä jalostushommeleisa :thumbsup:
Rotuammehan on käsittääkseni tarkotus viijä ETEENpäin ja siinä TOIMIVUUS on kaiken a/o terveyttä unohtamatta :thumbsup:

Jaa tai yks asia hieman on ainakin minua vaivannu :arrow: siis Rexiä kyllä viihtittiin käyttää Kuopiosa asti näyttelysä, mut Rexiä ei "viittitty" käyttää AVo-kokeesa sijoituspaikasaan Kuusamosa, vaan vietiin takas omistajalleen kesken meneillään olevan koekauven :?
Niii...n :!:

Harri.Sanaksenaho
Viestit: 405
Liittynyt: 07 Touko 2008, 10:19

Re: Rex

Viesti Kirjoittaja Harri.Sanaksenaho » 21 Tammi 2012, 00:02

Tuutikki kirjoitti:
Harri.Sanaksenaho kirjoitti:
jupe kirjoitti:Minun nartun selkään päästäsin tuon Raikun mielellään. Mutta mutta, tuola minun nartulla ei tee mitään, lyhyt vetonen löytöpaikka haukkuja. Eikä ole työkiireiltä tullu vielä kokeissa käytyä. Ei etes avo1 tulosta ole tullu näpästyä.
Se kyllä ihmetyttää mikä näissä Rexiläississä häirittee joitain, eihän tässä ole meiltä keltään mitään pois ?
Alot jussip sitte nyt välissä "tuutikillekin" "sihteeriköksi" :?:

Eipähän nuisa Rexiläisisä mikään häiritte, varsinkaan jos koetuloksettomia Rexiläisiä EI käytetä jalostushommeleisa :thumbsup:
Rotuammehan on käsittääkseni tarkotus viijä ETEENpäin ja siinä TOIMIVUUS on kaiken a/o terveyttä unohtamatta :thumbsup:

Jaa tai yks asia hieman on ainakin minua vaivannu :arrow: siis Rexiä kyllä viihtittiin käyttää Kuopiosa asti näyttelysä, mut Rexiä ei "viittitty" käyttää AVo-kokeesa sijoituspaikasaan Kuusamosa, vaan vietiin takas omistajalleen kesken meneillään olevan koekauven :?
Niii...n :!:
Asia/vastaus ymmärretty :wink:
Näinhän mä arvelinki em. :thumbsup:

Vastaa Viestiin