Kasvattajista

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

körde

Viesti Kirjoittaja körde » 16 Joulu 2005, 23:17

Minkälaisen takuun Tara antaa kasvateilleen?

körde

Viesti Kirjoittaja körde » 16 Joulu 2005, 23:18

Millaisen takuun Tara annat kasvateilles?

körde

Viesti Kirjoittaja körde » 16 Joulu 2005, 23:19

Sori, tuli tuplat!

tara4632
Viestit: 727
Liittynyt: 29 Tammi 2005, 15:13

Viesti Kirjoittaja tara4632 » 16 Joulu 2005, 23:21

sieltähän se takuu löytyy kotisivuilta, jos viittii sen sieltä etsiä(karhukoirille sama)
Kuva

körde

Viesti Kirjoittaja körde » 17 Joulu 2005, 21:03

Elikä vain terveystakuun, ei minkäänlaista "toiminta" takuuta. Näyttää tuo rotuvalikoima olevan aika laaja, ei noita varmaan kaikkia kokeisiin yhen syksyn aikana ehdi viedä.
Muuten monennellako omistajalla tuo Kemilän Raita lienee? Äkkiä tulee jo kolmas mieleen, yks Pattijoella, toinen Posiolla ja kolmas olet sinä. Puuttuuko joku?
Kova kampehan tuo vaikuttaa olevan avo 1 ja kova avo 2 haukuttuna.
Kova kakkonen parempi ku huono ykkönen....

Kojamo
Viestit: 1781
Liittynyt: 05 Elo 2004, 22:59
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Kojamo » 17 Joulu 2005, 21:28

körde kirjoitti:Elikä vain terveystakuun, ei minkäänlaista "toiminta" takuuta. Näyttää tuo rotuvalikoima olevan aika laaja, ei noita varmaan kaikkia kokeisiin yhen syksyn aikana ehdi viedä.
Muuten monennellako omistajalla tuo Kemilän Raita lienee? Äkkiä tulee jo kolmas mieleen, yks Pattijoella, toinen Posiolla ja kolmas olet sinä. Puuttuuko joku?
Kova kampehan tuo vaikuttaa olevan avo 1 ja kova avo 2 haukuttuna.
Kova kakkonen parempi ku huono ykkönen....
Ei kukan voi takuta antaa, takuuvarmasti. Koiran hyvyys on kuitenkin isännästä kiinni. Tara tee hyvää työtä.

tara4632
Viestit: 727
Liittynyt: 29 Tammi 2005, 15:13

Viesti Kirjoittaja tara4632 » 17 Joulu 2005, 21:38

tietojeni mukaan voisin olla jopa 4 omistaja.
Taisimpa jo jossakin keskustelussa mainita näistä ´´väheksyjistä´´, joten antaapi olla. Selittelemättä paras. Mukavia joulun odotuksia kaikille keskustelupalstaa lukeville.

ps. kaksi kennelin koiraa on miesystävän omistuksessa(ei ole kasvattamieni rotujen kennelnimellä) ja jos hän haluaa niillä pentuja teettää ja käyttää kokeissa se on hänen asiansa ja niihin en minä puutu. Ovatpahan kuitenkin sivuilla kun samaa perhettä kuitenkin ollaan.
Kuva

tara4632
Viestit: 727
Liittynyt: 29 Tammi 2005, 15:13

Viesti Kirjoittaja tara4632 » 17 Joulu 2005, 22:02

körde kirjoitti:Muuten monennellako omistajalla tuo Kemilän Raita lienee? Äkkiä tulee jo kolmas mieleen, yks Pattijoella, toinen Posiolla ja kolmas olet sinä. Puuttuuko joku?
....
Toivottavasti et ole joku Raidan entinen omistaja(kuulin muutaman jutun ja enpä oikein arvosta sellaisia ihmisiä) Nyt on kovia kokenut koira päässyt ansaitsemaansa kotiin vanhuuden päiviä viettämään.
Kuva

körde

Viesti Kirjoittaja körde » 17 Joulu 2005, 22:38

No en tosiaan ole! Eipä ois tainnu Raita meikäläiseltä "jalostuskoiraksi" lähteä...
Tosin jos ois ainesta ollu vois olla voi ykkösiäki, miksei valiokin. On aikaa/kiinnostusta tuohon koe puoleen.

kossi

Viesti Kirjoittaja kossi » 17 Joulu 2005, 22:48

tara4632 kirjoitti:
körde kirjoitti:Muuten monennellako omistajalla tuo Kemilän Raita lienee? Äkkiä tulee jo kolmas mieleen, yks Pattijoella, toinen Posiolla ja kolmas olet sinä. Puuttuuko joku?
....
Toivottavasti et ole joku Raidan entinen omistaja(kuulin muutaman jutun ja enpä oikein arvosta sellaisia ihmisiä) Nyt on kovia kokenut koira päässyt ansaitsemaansa kotiin vanhuuden päiviä viettämään.
eiköhän tuo tara ole jo neljäs raitan omistaja, mutta ainoa joka on kai saanut raitaan sijoittamansa eurot takaisin ja"korkojen" kanssa pennutuksien muodossa, vaikka viime pennutus ei nyt mennytkään aivan niinkuin piti. mukava kuulla, jotta raitaa ei aijota enää laittaa "kiertopalkinnoksi" . siitä toisten koiramiesten arvostamisesta, jotta taraa täytyy tosiaan "arvostaa", sillä on ainoa raitan omistajista, joka on onnistunut pennut siitä saamaan. muillakin edellisillä omistajilla on ollut totista yritystä, mutta eivät ole onnistuneet ko. astutuksissaan.

HIRVIMIES74
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Joulu 2005, 22:47

Viesti Kirjoittaja HIRVIMIES74 » 17 Joulu 2005, 22:59

OLEN OLLUT KOIRAN(RAIDAN) HIRVITYÖSKENTELYÄ SEURAAMASSA USEITA KERTOJA ,EIKÄ SIINÄ OLE OLLUT MITÄÄN MOITITTAVAA.

VIE HYVÄNEN AIKA RAITA KOKEISIIN,JOTTA TÄMÄ NARINA LOPPUU!!(AINESTA ON)

kossi

Viesti Kirjoittaja kossi » 17 Joulu 2005, 23:04

Kojamo kirjoitti:
körde kirjoitti:Elikä vain terveystakuun, ei minkäänlaista "toiminta" takuuta. Näyttää tuo rotuvalikoima olevan aika laaja, ei noita varmaan kaikkia kokeisiin yhen syksyn aikana ehdi viedä.
Muuten monennellako omistajalla tuo Kemilän Raita lienee? Äkkiä tulee jo kolmas mieleen, yks Pattijoella, toinen Posiolla ja kolmas olet sinä. Puuttuuko joku?
Kova kampehan tuo vaikuttaa olevan avo 1 ja kova avo 2 haukuttuna.
Kova kakkonen parempi ku huono ykkönen....
Ei kukan voi takuta antaa, takuuvarmasti. Koiran hyvyys on kuitenkin isännästä kiinni. Tara tee hyvää työtä.
miksei voi? ite olen ollut niin uskalias, jotta olen pentuni haukkutakuulla myynyt ja tiedän karhukoira puolelta monia muitakin kasvattajia, jotka antavat ko. haukkutakuun myymilleen pennuille, eiköhän se ole kaiken a ja o, jotta itsekin LUOTTAA siitoskoira valintoihinsa senverran, jotta ko. takuun uskaltaa myymilleen pennuilleen antaa? kaipa olen onnistunut tuosa myymieni pentujen uusissa "isäntävalinnoissa", koska eivät ole olleet "jonossa" vaatimassa uutta pentua haukkumattoman tilalle takuuseen. mene ja tiedä???

tara4632
Viestit: 727
Liittynyt: 29 Tammi 2005, 15:13

Viesti Kirjoittaja tara4632 » 18 Joulu 2005, 10:04

körde kirjoitti:No en tosiaan ole! Eipä ois tainnu Raita meikäläiseltä "jalostuskoiraksi" lähteä....
Tuoltahan ne jalostuskoiran valintaan ohjeet löytyy(rotujärjestön sivuilta)
´´
Jalostukseen käytettävät koirat valitaan:

koe- ja näyttelytoiminnan kautta
koiralla vähintään AVO1/VOI1 palkinto hirvenhaukkukokeissa tai hyväksytty karhunhaukkutaipumuskoe
koiralla vähintään 2. palkinto näyttelystä
terveistä pevisa-tarkastettuista koirista
ensimmäisen pentueen jälkeen
tietoisella valinnalla mahdollisimman pieni virhegeenien toistumismahdollisuus
riittävän vierassukuisista linjoista
syntyvien pentujen sukulaisuusaste alle 10 %

siten, että

koiran jälkeläismäärä on enintään 4 % viiden vuoden rekisteröintien perustella lasketusta koirakannasta, jonka jälkeen koiraa ei suositella jalostukseen ``

Niinhän se on että mitäpä sitä narttua kokeissa käyttämään käyttövalioksi, jos siitä ei pentuja saa aikaiseksi(toiset omistajat).
Ei millään pahalla, mutta mistähän moinen katkeruus joillakin johtuu.
Ei kai tämä palsta mikään toisten koirien haukkumisseen tarkoitettu ole.
Itse arvostan asiallisia keskusteluja, jonka takia olen täällä käynyt, mutta taitaa vähentyä :(
Kuva

Pyssymies

Viesti Kirjoittaja Pyssymies » 18 Joulu 2005, 10:19

kossi kirjoitti:ite olen ollut niin uskalias, jotta olen pentuni haukkutakuulla myynyt ja tiedän karhukoira puolelta monia muitakin kasvattajia, jotka antavat ko. haukkutakuun myymilleen pennuille, eiköhän se ole kaiken a ja o, jotta itsekin LUOTTAA siitoskoira valintoihinsa senverran, jotta ko. takuun uskaltaa myymilleen pennuilleen antaa?
Ihan uteliaisuuttani kysyn jotta minkälainen tuo antamasi takuu tarkalleen on? Paljonko on aikaa "testata" pentua? Saako rahat takaisin jos/ kun palauttaa pennun?

kossi

Viesti Kirjoittaja kossi » 18 Joulu 2005, 15:49

Pyssymies kirjoitti:
kossi kirjoitti:ite olen ollut niin uskalias, jotta olen pentuni haukkutakuulla myynyt ja tiedän karhukoira puolelta monia muitakin kasvattajia, jotka antavat ko. haukkutakuun myymilleen pennuille, eiköhän se ole kaiken a ja o, jotta itsekin LUOTTAA siitoskoira valintoihinsa senverran, jotta ko. takuun uskaltaa myymilleen pennuilleen antaa?
Ihan uteliaisuuttani kysyn jotta minkälainen tuo antamasi takuu tarkalleen on? Paljonko on aikaa "testata" pentua? Saako rahat takaisin jos/ kun palauttaa pennun?
kaksi syksyä on aikaa testata pentuansa ja jos se ei pelitä siihen malliin, jotta sillä "hirvenlihasa" pysyy, niin saa halutessaan uuden pennun tilalle.

Vastaa Viestiin