Mitä syötätte?

Tämän otsikon alla keskustellaan karjalankarhukoiriin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja1, Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7

Vastaa Viestiin
korvenkiertäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 14:53

Viesti Kirjoittaja korvenkiertäjä » 12 Elo 2007, 16:27

ite oon syöttäny friskies nappuloita omalle penikalle.koira nyt reilu 6kk ja oon syöttäny jo jonkin aikaa aikuisen nappulaa.nappuloitten kanssa joka päivä kotiruokaa ja/tai jauhelihhaa tai hirvenlihhaa.välillä kaloja sekaan.näyttäs maistuva ja on koira hyvässä kunnossa.rustoluita oon syöttäny myös ihan pennusta asti,on rasvaa ja lihhaa ja pysyy maha kunnossa.

juho_a_t
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Kesä 2007, 11:31

Viesti Kirjoittaja juho_a_t » 12 Elo 2007, 17:03

mistäpäin orvenkiertäjäl on koira

juho_a_t
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Kesä 2007, 11:31

Viesti Kirjoittaja juho_a_t » 12 Elo 2007, 17:03

korvenkieräjäl

kokelas
Viestit: 14
Liittynyt: 02 Syys 2006, 13:51

Viesti Kirjoittaja kokelas » 12 Elo 2007, 19:47

ite syötän luppaa ja kotiruokaa mitä lapsilta jää ja syksyllä pikkusen sekaan rasvaa ja kyllä o jaksanu koirat hyvin laukkoa. ruuan annan aina illala :)

tikkakoski
Viestit: 561
Liittynyt: 26 Loka 2004, 23:55

Viesti Kirjoittaja tikkakoski » 13 Elo 2007, 14:28

Koirahan pystyy juuri rasvasta hyödyntämään tutkimusten mukaan jopa 80 % joten kovassa rasituksessa rasvainen liha tekee hyvää.

korvenkiertäjä
Viestit: 29
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 14:53

Viesti Kirjoittaja korvenkiertäjä » 13 Elo 2007, 16:45

saiko se juho_a_t sen viestin?

juho_a_t
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Kesä 2007, 11:31

Viesti Kirjoittaja juho_a_t » 13 Elo 2007, 19:25

en ole saanut viestiä

Mettänpeikko
Viestit: 339
Liittynyt: 11 Elo 2004, 18:36

Viesti Kirjoittaja Mettänpeikko » 13 Elo 2007, 23:28

en halua mainostaa, mutta nuo kennel reikon rehut on kyllä hyviä ja ei ole kilohinta hirveä eikä poroa. Lisäksi Virtanen muutaman kymmenen vuoden kokemuksella tietää kyllä mitä tekee. Siis, www.reikon.net ja sieltä etusivulta neu frau ja syksyksi hevi neuta ja muulloin alt-neuta...

Vittasuo
Viestit: 10
Liittynyt: 12 Heinä 2007, 19:27

Viesti Kirjoittaja Vittasuo » 14 Elo 2007, 20:42

Ite oon syöttänyt Pro Performance palikkaa ja kotiruuan jämiä. Ruoka maistuu ja turkki kiiltää.

ekamusta
Viestit: 14
Liittynyt: 16 Loka 2006, 07:28

Viesti Kirjoittaja ekamusta » 28 Elo 2007, 23:03

Syötin pentuaikana (n. eka vuoden) koiralleni raakaruokaa eli raakaa jauhelihaa ja kaurapuuroa + rkl rypsiöljyä päivässä. Lisäksi annoin Teräsrekku -jauhetta ohjeen mukaan varmistaakseni vitamiinien ja hivenaineiden saannin. Tietysti oli myös tuoreita rusto- ja putkiluita pureksittavana. Näillä koira kasvoi hyvin ja turkki kiilsi, mutta koira ei oikein jaksanut laukata pitkään metsässä viime syksynä. Syy tietysti täällä hihnan toisessa päässä; en tajunnut oikein vielä sen läskin tärkeyttä riittävän energian takaamiseksi. Aloin sitten viime joulukuussa syöttämään energiapitoista nappulaa (Davies), jonka vaikutuksen huomasi heti koiran vauhdissa ja jaksamisessa. Olisi varmaan tuo parffauskin ollut ihan ok, jos olis jaukelihan lisäksi antanut vielä kunnon läskiä.
Davies oli kuitenkin postimyyntikamaa ja rahtikulut nostivat turhaa hintaa. Seuraavaksi ostin Eaglen poweria säkin. Koira jaksoi hyvin pyörälenkeillä kevään sen voimilla, mutta jotenkin tuntui , että se ei oikein sopinut koiralle, kun karvanvaihto kesti kesällä tosi pitkään :?:
Nyt syötän (aloitin tuossa heinäkuussa) koiralle Musch High Energyä, jota saa mm. kennelrehun autosta. Maksaa 38€ 20 kg säkki ja valmistetaan Ruotsissa. Musch on kananliha-riisi pohjainen. Annostusohje on sen verran suurempi Eaglen Poweriin verrattuna, että periaatteessa 20 kg säkki Musch:ia kestää yhtä pitkään 15 kg Eagle säkin kanssa. Mielestäni koira on nyt parhaimmassa kunnossa kuin koskaan ja virtaa riittää.
Nappulan lisäksi olen antanut vielä lihaista rasvaa köntin n. puoli vuorokautta ennen mettäreissua.

Onkos muilla jo kenties pitempää kokemusta Musch ruuasta?

hulivili
Viestit: 27
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 07:22

Viesti Kirjoittaja hulivili » 23 Helmi 2008, 22:39

Olen syöttänyt pennusta lähtien paljon raakaa lihaa,luita, kotiruuan jämiä ja vähän nappuloita. Hyvin on näillä eväillä koira jaksanut ja karva kiiltänyt. Sen olen lihan syöttämisessä huomannut että kun antaa yhtäaikaa sian lihaa ja hirven lihaa poikkeuksetta sika lähtee ensin ja jos on antanut sian jauhelihaa ja palkkää rasvaa (keittämällä sulatettu nahasta ja kaadettu maitopurkkiin kovettumaan) niin rasva kelpaa paremmin. Kaksi päiväisissä kokeissa olen antanut heti kun olen saanut koiran metsästä palautumisjuomaa (ihmisille tarkoitettua) ja ilalla kourallisen jauhelihaa ja parin sentin siivun tuota maitopurkki tavaraa. Hyvin on jaksanut molemmat päivät. Tuota vitamiini ja kivennäisaine jne. puolta olen miettinyt että saakohan noista eväistä sitä tarpeeksi mutta en ole ainakaan koirasta ulospäin huomannut mitään poikkeavaa. Määrällisesti vuodessa menee lihaa n100 kg , 3-4 säkkiä nappuloita ja luita pari kottikärryllistä+ruuan loput (ei hetikään joka päivä)

kk mosku
Viestit: 77
Liittynyt: 09 Joulu 2007, 20:42
Paikkakunta: Järviseutu

Viesti Kirjoittaja kk mosku » 23 Helmi 2008, 23:49

Syötän koiralle 200 kg nuorta possua ja jahtivahti nappulaa, karva kiiltää ja on kokoa ja näköä. Koiramiehet saapi minulta iliman tai halavalla possunlihaa, olen itse tuottaja.

hulivili
Viestit: 27
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 07:22

Viesti Kirjoittaja hulivili » 24 Helmi 2008, 09:47

oletko Mosku antanut mitään lisä ravinnetta noiden pöperöiden lisäksi ? Ja jauhatko siat kokonaisina (luineen ja nahkoineen)?

kk mosku
Viestit: 77
Liittynyt: 09 Joulu 2007, 20:42
Paikkakunta: Järviseutu

Viesti Kirjoittaja kk mosku » 24 Helmi 2008, 10:23

Paloina tai kokonaisena nahkoneen iliman suolia, koiralla on itellään jauhelihamylly. Jahtivahtia 3 säkkiä eikä muuta. Syksyllä 07 oli anaalirauhas vaivaa vaikka uloste oli kovaa, koira ei koskaan vetelällä.

hola
Viestit: 4
Liittynyt: 21 Heinä 2008, 13:16

Re: Mitä syötätte?

Viesti Kirjoittaja hola » 30 Huhti 2009, 10:41

Mainostan täällä jälleenmyymääni uutta muonaa aktiivisille koirille (ylläpito poistaa jos ei luvallista..)
Dogstars Speed & Power 29/19 on edullinen ja laadukas täysravinto harrastus-, kilpa- ja työkoirille. Kana-riisipohjainen; lihaa 38%, sisältää lohiöljyä. Ei vehnää. Euroopalaisista raaka-aineista tehty. Suomalainen valmistuttaja.
Lisätietoa http://www.dogstars.fi
Myyn muonaa Keski-Suomessa hintaan 38e/20kg
puh: 044-5181468 Jaana

Vastaa Viestiin