Hallituspaikka Mustat Pohjanlohko

SPJ:n yleiseen toimintaan liittyvät keskustelut käydään täällä !

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
Harri.Sanaksenaho
Viestit: 405
Liittynyt: 07 Touko 2008, 10:19

Hallituspaikka Mustat Pohjanlohko

Viesti Kirjoittaja Harri.Sanaksenaho » 06 Maalis 2016, 19:20

Hallituspaikka, mustat, pohjanlohko

Harri Sanaksenaho, Kuivaniemi.

Olen 51-vuotias metsätyömailla viihtyvä jo aikuisikään ehtineiden kaksostytön ja -pojan isä.
Lasteni äidin kanssa yhteistä taivalta tähän mennessä 32 vuotta.

Ensimmäinen Karjalankarhukoira tuli kotiini junan tuomana Uhtuan kennelistä Porvoosta vuonna 1977 täydentämään laumaa suomenpystykorvan ja suomenajokoiran lisänä. Lähitulevassa 2017 tulee 40 vuotta yhtäjaksoista taivalta karjalankarhukoiran parissa kohdallani täyteen, joten rodun tuntemukseni on hyvä, niin käyttöpuolella, ulkomuodon osalta että jalostuksen puolelta.
Tällä hetkellä tarhoissani heiluttelee häntäänsä 3 kpl karjalankarhukoiranarttua kolmessa Teilojalaisessa sukupolvessa, FI&SE KVA Teilojan Ewita, FI&SE KVA Teilojan Welho ja Teilojan Wiiru HIRV-1.

* Tavoitteeni SPJ:n karjalankarhukoira hallitusmandaattipaikalla ovat;

- Eheyttää laaja jäsen/harrastajakuntamme yhteistä hyvää tekeväksi järjestöksi.
-Asiat, mielipiteet voi riidellä muttei saa vaikuttaa tulehduttavasti henkilösuhteisiin.
-Harrastuksemme tulee olla KAIKILLE mukavaa toimintaa normiarjen vastapainoksi.
- Jaostojen koontitapa on syytä päivittää nykyaikaan, eli vapautuvat jaospaikat hyvissä ajoin avoimeen julkiseen hakuun. Tavoitteena saada parhaat, osaavimmat henkilöt seulottua esiin viemään kolmea hienoa rotuamme eteenpäin. Jaostojen tärkeimpiin tehtäviin kuuluu mm. toimia asiantuntijalausuntoja antavana toimielimenä hallituksen apuna.
- Karjalankarhukoiran osalta on tulossa 2017 päätettäväksi uusi JTO-ohjelma sekä PEVISA. Kasvattajana, liki 40 vuotta yhtäjaksoisesti rotua harrastaneena tunnen omaavani vahvan rodun tuntemuksen. Koen olevani osaava ”päältäkatsoja” päästäksemme parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen tulevan JTO:n ja PEVISAn osalta.
-Madaltaa kynnystä nuorten ja naisten mukaan saamiseen SPJn harrastustoimintaan oikeilla toimenpiteillä

*Saavutukseni käyttökokeissa

- Omistamillani karhukoirilla olen saavuttanut mm. Hirvenhaukut-ottelun, Kuningatar-ottelun ja kennelpiirin mestaruuksia , Tappisarvi-kisa menestys mukaan lukien.
- Hirvenhaukun palkintotuomarikortin hankin 1987 ja koetoimitsija pätevyyden 2007. Koestartteja sekä tuomarointeja on n. 200 kpl.
- Hirvenhaukkukokeita olen paikallisen metsästysseuramme nimissä järjestänyt useita ja viime vuosina toiminut em. tehtävässä Rantapohja-alueen hirvikoirayhdistys r.y:n alaisuudessa.

* Kasvattajana: kennelnimi Teilojan 1998, 16 Karjalankarhukoirapentuetta.

- Kasvattieni koeykkös % rodun kärkipäätä.
- Kasvattini ovat saavuttaneet n. 40 kpl KVA tai MVA valionarvoa, KARH-1 mukaanlukien.
- Kilpailleet Suomen ja Ruotsin valtakunnan mestaruushirvenhaukuissa, menestystäkin on tullut.
- SPJ:n kasvattajakilpailussa useamman kerran sijoitus 3 parhaan joukossa.
- SPJ:n päänäyttelyn kasvattajaryhmään olen joukkueellani osallistunut 1. kerran 2014 saavutuksena karjalankarhukoirissa kasvattajaryhmän voitto.
- SPJ:n Kultamerkki 2006
- SPJ:n ansiopalkinto nro:50 Teilojan kennel 2014
- Suomen kennelliiton Vuolasvirta kasvattajapalkinto 2014

* Yhdistys -ja järjestötoiminta, muutamia mainitakseni;

- Paikallisen metsästysseuramme perustajajäsen, puheenjohtajana 5 vuotta.
- Rantapohja-alueen hirvikoirayhdistys ry:tä olen ollut perustamassa ja ollut alusta saakka hallituksen jäsen, varapuheenjohtajana 4 vuotta. Nyt olen toista vuotta toiminut yhdistyksen puheenjohtajana ja saanut mm. useamman taantumavuoden jälkeen jäsenmäärämme voimakkaaseen kasvuun.
- Iin seudun riistanhoitoyhdistys ry hallituksen jäsen 6 vuotta
- SRVA ( suurriistavirka-apu ) toiminnassa mukana yli 20 vuotta

-Hallitusten jäsenenä, puheenjohtajuuksia.
- Lautakuntien, jaostojen , neuvoston jäsenenä.
-Piiritasolla n. 30 paikallisyhdistyksen piirihallituksen ja piirin varapuheenjohtajana.

Yhtäjaksoisesti olen toiminut erilaisissa yhdistys-ja järjestötehtävissä sekä luottamustoimissa liki 30 vuotta. Näin kokoustekninen rutiini ja osaaminen kokousten sujuvaan läpivientiin on hallinnassa.


* Mitäkö lupaan vastuunalaiselle hallituspaikalle valituksi tultuani edellä mainittujen tavoitteiden lisäksi;

- Tehdä parhaani järjestön toimintojen avoimuuden, läpinäkyvyyden lisäämiseksi.
- Tehostaa vuorovaikutteista tiedonkulkua.
- Kohdella jokaista jäsentä tasapuolisesti.

Olen helposti lähestyttävä, avoin, keskusteleva, ratkaisuhakuinen/keskeinen , suorapuheinen ja hyvät neuvottelutaidot erilaisissa luottamustehtävissä oppinut henkilö. Katson omaavani erinomaiset edellytykset hallituspaikkaa täytettäessä edellä mainitut ansiot huomioon ottaen.


Kuivaniemellä 6.3.2016

Yhteistyöterveisin

Harri Sanaksenaho
email: harrisanaksenaho@gmail.com
GSM: 0400-373 623

timi
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Touko 2006, 23:13

Re: Hallituspaikka Mustat Pohjanlohko

Viesti Kirjoittaja timi » 16 Maalis 2016, 22:29

Tervehdys!

Olen Timo Tiiro ja olen pohjanlohkolta ehdolla Suomen Pystykorvajärjestön hallitukseen mustavalkeiden koirien edustajan paikalle.
Olen 54 -vuotias kahden aikuisen lapsen isä. Asun vaimoni, ranskanbulldogin ja kolmen karhukoiran taloutta.
Ammatiltani olen vanginvartija ja ollut "vankilassa" kohta 34 vuotta. Toimin myös työpaikkani työsuojeluvaltuutettuna.

Karhukoiraan sain ensimmäisen kontaktin jo ennen kouluikää pureman muodossa.
Vakavasti otettava harrastus siitä tuli hankittuani ensimmäisen karhukoiran vuonna 1987 Pelurin kennelistä. Siitä lähtien pihassamme on karhukoiran häntä heilunut yhtäjaksoisesti.

Koetoiminnan aloitin vuonna 1986 saatuani hirvenhaukkukokeiden tuomaripätevyyden. Vuonna 1996 kurssitin itseni myös linnunhaukkukokeiden tuomariksi. 2012 sain hirvenhaukkukokeiden ylituomarioikeudet. Koekäyntejä on näillä pätevyyksillä piisannut joka syksylle ihan mukava määrä.
Koetoimitsijan pätevyyden sain vuonna 2000. Kokeita olen ollut järjestämässä siitä lähtien joka syksy. Koetoimikunnan puheenjohtajana olen ollut Pohjanlohkon valintakisassa sekä Tappisarvikisassa. Viime syksynä olin ystävyysottelun koetoimikunnassa.

Yhdistystoiminnassa olen ollut mukana täysi-ikäiseksi tultuani. Tällä hetkellä olen Pohjois Pohjanmaan kennelpiirin hallituksessa ja kennelpiirin varapuheenjohtaja.
Lisäksi olen kennelpiirin pystykorvajaoston jäsen sekä hirvikoirayhdistyksen hallituksen jäsen.

Hallituspaikasta olen kilvoittelemassa tosimielellä ja toki ymmärrän, että olen hallituksen yksi jäsen, jonka vaikutusmahdollisuudet ovat rajalliset. Kuitenkin uskon että, jos tulen valituksi, niin pyrin eheyttämään järjestökenttäämme olemalla enemmän rauhanrakentaja kuin riidankylväjä. Asioista saa ja pitää olla jokaisella oma mielipiteet, mutta henkilökohtaisiin suhteisiin ne eivät saa vaikuttaa.

Harri.Sanaksenaho
Viestit: 405
Liittynyt: 07 Touko 2008, 10:19

Re: Hallituspaikka Mustat Pohjanlohko

Viesti Kirjoittaja Harri.Sanaksenaho » 17 Maalis 2016, 23:40

Harri.Sanaksenaho kirjoitti:Hallituspaikka, mustat, pohjanlohko

Harri Sanaksenaho, Kuivaniemi.

Olen 51-vuotias metsätyömailla viihtyvä jo aikuisikään ehtineiden kaksostytön ja -pojan isä.
Lasteni äidin kanssa yhteistä taivalta tähän mennessä 32 vuotta.

Ensimmäinen Karjalankarhukoira tuli kotiini junan tuomana Uhtuan kennelistä Porvoosta vuonna 1977 täydentämään laumaa suomenpystykorvan ja suomenajokoiran lisänä. Lähitulevassa 2017 tulee 40 vuotta yhtäjaksoista taivalta karjalankarhukoiran parissa kohdallani täyteen, joten rodun tuntemukseni on hyvä, niin käyttöpuolella, ulkomuodon osalta että jalostuksen puolelta.
Tällä hetkellä tarhoissani heiluttelee häntäänsä 3 kpl karjalankarhukoiranarttua kolmessa Teilojalaisessa sukupolvessa, FI&SE KVA Teilojan Ewita, FI&SE KVA Teilojan Welho ja Teilojan Wiiru HIRV-1.

* Tavoitteeni SPJ:n karjalankarhukoira hallitusmandaattipaikalla ovat;

- Eheyttää laaja jäsen/harrastajakuntamme yhteistä hyvää tekeväksi järjestöksi.
-Asiat, mielipiteet voi riidellä muttei saa vaikuttaa tulehduttavasti henkilösuhteisiin.
-Harrastuksemme tulee olla KAIKILLE mukavaa toimintaa normiarjen vastapainoksi.
- Jaostojen koontitapa on syytä päivittää nykyaikaan, eli vapautuvat jaospaikat hyvissä ajoin avoimeen julkiseen hakuun. Tavoitteena saada parhaat, osaavimmat henkilöt seulottua esiin viemään kolmea hienoa rotuamme eteenpäin. Jaostojen tärkeimpiin tehtäviin kuuluu mm. toimia asiantuntijalausuntoja antavana toimielimenä hallituksen apuna.
- Karjalankarhukoiran osalta on tulossa 2017 päätettäväksi uusi JTO-ohjelma sekä PEVISA. Kasvattajana, liki 40 vuotta yhtäjaksoisesti rotua harrastaneena tunnen omaavani vahvan rodun tuntemuksen. Koen olevani osaava ”päältäkatsoja” päästäksemme parhaaseen mahdolliseen lopputulokseen tulevan JTO:n ja PEVISAn osalta.
-Madaltaa kynnystä nuorten ja naisten mukaan saamiseen SPJn harrastustoimintaan oikeilla toimenpiteillä

*Saavutukseni käyttökokeissa

- Omistamillani karhukoirilla olen saavuttanut mm. Hirvenhaukut-ottelun, Kuningatar-ottelun ja kennelpiirin mestaruuksia , Tappisarvi-kisa menestys mukaan lukien.
- Hirvenhaukun palkintotuomarikortin hankin 1987 ja koetoimitsija pätevyyden 2007. Koestartteja sekä tuomarointeja on n. 200 kpl.
- Hirvenhaukkukokeita olen paikallisen metsästysseuramme nimissä järjestänyt useita ja viime vuosina toiminut em. tehtävässä Rantapohja-alueen hirvikoirayhdistys r.y:n alaisuudessa.

* Kasvattajana: kennelnimi Teilojan 1998, 16 Karjalankarhukoirapentuetta.

- Kasvattieni koeykkös % rodun kärkipäätä.
- Kasvattini ovat saavuttaneet n. 40 kpl KVA tai MVA valionarvoa, KARH-1 mukaanlukien.
- Kilpailleet Suomen ja Ruotsin valtakunnan mestaruushirvenhaukuissa, menestystäkin on tullut.
- SPJ:n kasvattajakilpailussa useamman kerran sijoitus 3 parhaan joukossa.
- SPJ:n päänäyttelyn kasvattajaryhmään olen joukkueellani osallistunut 1. kerran 2014 saavutuksena karjalankarhukoirissa kasvattajaryhmän voitto.
- SPJ:n Kultamerkki 2006
- SPJ:n ansiopalkinto nro:50 Teilojan kennel 2014
- Suomen kennelliiton Vuolasvirta kasvattajapalkinto 2014

* Yhdistys -ja järjestötoiminta, muutamia mainitakseni;

- Paikallisen metsästysseuramme perustajajäsen, puheenjohtajana 5 vuotta.
- Rantapohja-alueen hirvikoirayhdistys ry:tä olen ollut perustamassa ja ollut alusta saakka hallituksen jäsen, varapuheenjohtajana 4 vuotta. Nyt olen toista vuotta toiminut yhdistyksen puheenjohtajana ja saanut mm. useamman taantumavuoden jälkeen jäsenmäärämme voimakkaaseen kasvuun.
- Iin seudun riistanhoitoyhdistys ry hallituksen jäsen 6 vuotta
- SRVA ( suurriistavirka-apu ) toiminnassa mukana yli 20 vuotta

-Hallitusten jäsenenä, puheenjohtajuuksia.
- Lautakuntien, jaostojen , neuvoston jäsenenä.
-Piiritasolla n. 30 paikallisyhdistyksen piirihallituksen ja piirin varapuheenjohtajana.

Yhtäjaksoisesti olen toiminut erilaisissa yhdistys-ja järjestötehtävissä sekä luottamustoimissa liki 30 vuotta. Näin kokoustekninen rutiini ja osaaminen kokousten sujuvaan läpivientiin on hallinnassa.


* Mitäkö lupaan vastuunalaiselle hallituspaikalle valituksi tultuani edellä mainittujen tavoitteiden lisäksi;

- Tehdä parhaani järjestön toimintojen avoimuuden, läpinäkyvyyden lisäämiseksi.
- Tehostaa vuorovaikutteista tiedonkulkua.
- Kohdella jokaista jäsentä tasapuolisesti.

Olen helposti lähestyttävä, avoin, keskusteleva, ratkaisuhakuinen/keskeinen , suorapuheinen ja hyvät neuvottelutaidot erilaisissa luottamustehtävissä oppinut henkilö. Katson omaavani erinomaiset edellytykset hallituspaikkaa täytettäessä edellä mainitut ansiot huomioon ottaen.


Kuivaniemellä 6.3.2016

Yhteistyöterveisin

Harri Sanaksenaho
email: harrisanaksenaho@gmail.com
GSM: 0400-373 623

MORO!

Olen tavattavissa PE 19.3.-16 klo:19.00 "Keno" eli Keijo Pekkarisen järjestämässä yleisluontoisessa keskustelutilaisuudessa Rantasipi airport hotellin kokoustilassa. Tervetuloa jututtamaan. :)
Toivon mukaan Norvegianin lentoaikataulutus pitää tällä kertaa. ( Koputin puuta ) . ;)

Vastaa Viestiin