Pohjis alistuu kutsuttaessa..

Tämän otsikon alla keskustellaan pohjanpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Aallontie

Re: Pohjis alistuu kutsuttaessa..

Viesti Kirjoittaja Aallontie » 08 Kesä 2010, 17:41

Pysähtyy, käpälöi taluttimennarua ja ottaa sen pannan lähellä olevan leveämmän kohdan hampaisiinsa ja pudistelee narua,
Kokeileppa valjailla,olisko panta nykässyt jossain vaiheessa ilkeästi.

Termos
Viestit: 11
Liittynyt: 08 Tammi 2010, 00:28

Re: Pohjis alistuu kutsuttaessa..

Viesti Kirjoittaja Termos » 08 Kesä 2010, 22:50

Keskustelu on ollut asiallista ja positiivista ja on hyvä, että nousee laajemminkin asioita koiran yllättävään käyttäytymiseen liittyen. Näitä kun lueskelee, niin yleensä siinä vaiheessa ne erilaiset toisten kokemukset nousee esiin, kun oman koiran kanssa tulee tenkkapoo, asiasta josta on muillakin ollut jo kokemusta. Annetaan keskustelun jatkua asiasta ja asian vierestä.

sepedeus
Viestit: 370
Liittynyt: 05 Heinä 2006, 21:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pohjis alistuu kutsuttaessa..

Viesti Kirjoittaja sepedeus » 09 Kesä 2010, 08:37

Termos kirjoitti:Annetaan keskustelun jatkua asiasta ja asian vierestä
Hyvä.

No niin, hanskajippo kokeiltiin eilen.
Kun ilmakaan ei ollut niin lämmin, laitoin hanskat käteen kun lähdettiin lenkille.
Kotiin palatessa pudotin toisen hanskan tielle, Lordi nappasi sen hampaisiinsa ja lähti juoksemaan ja minä perässä.
Koira oli tietysti kytkettynä. Hanska hampaissa se juoksi häkkinsä ovelle, minä avasin oven ja vähän leikittiin.

Parempi noin kuin remmirähjäys.

Sitten illemmalla kun tehtiin pidempi reissu ja juostiin suurin osa matkasta ja vieläpä lujaa (liian lujaa minulle).
Kaitpa tuo purki liiat energiat, eikä koira kotiin palatessa yrittänytkään aloittaa remmijuttua.

Selvästi se on kiinni lenkin vaativuudesta, jos se jää kevyeksi, koiralle riittämättömäksi, niin muuta touhua yrittää vielä viimetingassa.
"Hurtta martta sopuli kopuli pystykorva jyskyleuka..."

Teukka
Viestit: 147
Liittynyt: 26 Huhti 2007, 15:52

Re: Pohjis alistuu kutsuttaessa..

Viesti Kirjoittaja Teukka » 10 Kesä 2010, 20:04

Ei meillä ainakaan ole hihnan repiminen lenkin pituudesta kiinni tai sitte sillä on kova kunto:
Olen joskus juoksuttanu pyörällä 30km ja kotia lähestyttäessä se ottaa hihnan suuhun ja lähtee pinkomaan täysillä.
Eipä tuosta haittaa ole kun se kuitenkin lopettaa kun sille sanoo notta lopettaa tuommoset pelleilyt.. Eilen olin kaatua pyörän kanssa kun 17km juoksun kälkeen lähti pyy tien vierestä lentoon ja Mosku ampu perään kuin viritetty jousi. Mentii melko haipakkaa hetken matkaa kun pyy lenti tien yllä :D
Teemu Niemi

lehkari
Viestit: 180
Liittynyt: 18 Syys 2006, 14:23
Paikkakunta: Tampere

Re: Pohjis alistuu kutsuttaessa..

Viesti Kirjoittaja lehkari » 10 Kesä 2010, 21:48

Kyllä niin tuntuu tutulta moni asia tässä ketjussa. Tuo remmin kanssa rähjääminen tapahtuu lähes joka kerta lenkille lähtiessä. Ottaa fleksinarun paksusta osasta kiinni ja yrittää tappaa sen ravistamalla. Eikä oikein auta mikään. Kestää n. puoli minuuttia ja sitten alkaa hajut kiinnostamaan ja lenkki jatkuu normaalisti. Välillä meinaa mennä hermot, mutta yleensä ei. Nuorempana lenkillä tuli yleensä alkuriehunta,väliriehunta ja loppuriehunta. Olen kyllä pitänyt tätä ihan vaarattomana ylimääräisen energian purkamisena.Virtaa on koirassa kyllä riittävästi.
Luoksetulossakin on välillä vähän samanlaisia ongelmia. Unna ei alistu, mutta juonii. Jos se aavistelee tarhaan pistämistä, se ei heti tule luokse. Syksyllä oli metsälläkin samanlaista vaivaa kiinnisaamisen kanssa, mutta kun itse opin, että se antaa kyllä kiinni ,kun sille sopii, niin alettiin pärjätä. Yritellään pikkuhiljaa reenailla luoksetuloa, ettei siitä pääse muodostumaan ongelmaa jatkossa. Pillin kanssa olen opettanut ihan pienestä asti ja normaalioloissa luoksetulo on ihan varmaa. Paitsi, kun se aavistelee jotain... Jotenkin tuntuu, että pohjis on niin fiksu, ettei siihen normi saksanseisojakoulutus tepsi ollenkaan.
Kari Lehtinen

sepedeus
Viestit: 370
Liittynyt: 05 Heinä 2006, 21:14
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Pohjis alistuu kutsuttaessa..

Viesti Kirjoittaja sepedeus » 11 Kesä 2010, 10:46

lehkari kirjoitti:Jotenkin tuntuu, että pohjis on niin fiksu, ettei siihen normi saksanseisojakoulutus tepsi ollenkaan
En osaa sanoa saksanseisojan fiksuudesta, kun ei ole kokemusta, tottelevaisia ja toimivia seisojia olen kyllä tavannut.

Mutta pohjis on fiksu, se on selvää. Tai ainakin jos vaan huomioi sen käyttäytymistä, niin se on melko moni-ilmeistä, kuten toisessa langassa kirjoitinkin joskus.
Harmi, ettei se osaa puhua sitä kieltä, jota itse ymmärrän paremmin, joskus ei meinaa heti mennä perille mitä asiaa sillä on. Vika on tietysti minun.
"Hurtta martta sopuli kopuli pystykorva jyskyleuka..."

ellutii
Viestit: 282
Liittynyt: 30 Marras 2006, 21:22

Re: Pohjis alistuu kutsuttaessa..

Viesti Kirjoittaja ellutii » 11 Kesä 2010, 21:20

Allekirjoitan 8)
Raija Tiilikainen

Vastaa Viestiin