Rockyn ja Nanan jälkeläiset

Tämän otsikon alla keskustellaan pohjanpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
heidim
Viestit: 49
Liittynyt: 07 Syys 2004, 10:11
Paikkakunta: pyhäjoki

Rockyn ja Nanan jälkeläiset

Viesti Kirjoittaja heidim » 10 Marras 2009, 23:11

Mahtaako Rockyn ja Nanan jälkeläisten omistajia surffailla näillä sivuilla, olisi kiva kuulla mitä pennuille kuuluu ja kuinka syksy on mennyt ja fotot ois kans kivoja :)
Heidi Mämmelä
http://luhtavillankennel.nettisivu.org/

pablo
Viestit: 3
Liittynyt: 13 Marras 2009, 22:53

Re: Rockyn ja Nanan jälkeläiset

Viesti Kirjoittaja pablo » 15 Marras 2009, 19:25

Moro heidim!

Rockyn ja Nanan pahnueen ainoa narttu, Mimmi, löytyy Pielavedeltä. Rekisteristä neiti löytyy toisella nimellä, mutta käytössä on tuo Mimmi. Sain pennun toukokuun loppupuolella ja kotiutuminen meille onnistui tosi hyvin. Asumme sen verran "metän keskellä", että koira sai juoksennella vapaana pihassa aina tuonne puolivuotiaaksi.
Mimmi on ns. "saanut metsää" heti pienestä pitäen ja linnustusaikaan ei montaa päivää ollut, etteikö edes pientä lenkkiä olis käyty metsällä. Alkuun tietysti kaikki vähäkään lentävä sai osakseen pennun täyden mielenkiinnon, mutta muutamalla "ei ne meitä kiinnosta"-toteamuksella rastaat ja tintit jäivät melko mukavasti pois.
Eka teerihaukku saatiin heinäkuun lopussa ja voit varmaan kuvitella miten mukavalta se minusta kuulosti! Lintuja löytyi heti alusta pitäen sen verran hyvin, että pieniä haukkuja oli joka reissulle.
Metsälinnustuksen alkupäivinä Mimmi sitten löysi teeripoikueen, josta yksi poikalintu nousi sopivasti minun hollille vajaan parinkymmenen metrin päähän. Mimmi kerkesi merkata teertä kolmella haukahduksella, kun minun sinni petti ja pudotin linnun. Olo oli melkoisen euforinen!

Tuo jäikin sitten syksyn ainoaksi saaliiksi, jos mukaan ei lasketa kahta Mimmin maastosta eri reissuilla löytämää kuollutta pyytä, mitkä se kiikutti kuuliaisesti minulle. Pikku haukkuja kyllä saatiin ihan mukavasti, mutta linnut oli sen verran arkoja etteivät pitkään haukuissa viihtyneet, enkä kehdannut enää muutaman sekunnin merkkaukseen lintuja ammuskella.

Jäniksiä on myös löytynyt miltei joka reissulla ja aina ei kiellot ole menneet Mimmin "kuulevaan" korvaan, vaan kirkasääninen jänisajo on pärähtänyt käyntiin isännän huudoista huolimatta. Onneksi ajot on lyhyitä ja Mimmi tulee nopeasti pois jäljiltä.
Pari kertaa on törmätty myös hirviin ja rohkeasti koira on antanut niille ääntä. Olen kuitenkin kutsunut Mimmin pois hirvitysten luota, koska ainakaan vielä ei ole meininki tehdä siitä hirvikoiraa. Eikös muuten Rocky ole melkoisen hirviverinen? Muistelen Mimmin kasvattajan jutelleen siihen malliin.

Mimmi on minun ensimmäinen oma koira ja näin yhden syksyn metsästyskokemusten perusteella olen ollut siihen tosi tyytyväinen.
Toki se on järjestänyt pieniä kolttosia silloin tällöin, mutta ei mitään ihmeempää. Lapsetkin on pikku hiljaa (lue:kantapään kautta!) oppineet, ettei leluja ole hyvä jättää pitkin lattioita lojumaan terävähampaisen termiitin möyhennettäväksi, vaan ne säilyy paljon paremmin kaapeissa omilla paikoillaan.

Mukavaa talven odotusta sinne rannan tuntumaan! Koetan laitella kuvia jossain välissä!

Maahinen
Viestit: 53
Liittynyt: 16 Elo 2004, 18:24

Re: Rockyn ja Nanan jälkeläiset

Viesti Kirjoittaja Maahinen » 16 Marras 2009, 17:07

Terkut toiseltakin Mimmiltä, joka on Rockyn pentu. Piilokorven Mimmi on meidän oma kasvatti. Nyt 7kk.

heidim
Viestit: 49
Liittynyt: 07 Syys 2004, 10:11
Paikkakunta: pyhäjoki

Re: Rockyn ja Nanan jälkeläiset

Viesti Kirjoittaja heidim » 17 Marras 2009, 19:04

moikka pablo.
olipa todella kiva kuulla Mimmistä ja onnittelut pudotuksesta se varmasti pisti hymyn korviin saakka :D
Rockya on nyt alkusyksystä erityisesti kiinnostanut linnut ja hirvet ovat saaneet olla rauhassa niin käytettiin sitten kaksissa lintukokeissa ja kohtalaisilla tuloksilla avo2 ja avo3, syksyn edetessä ja lumen tullessa maahan alkoi hirven jäljet/hajut kiinnostamaan ja pari kertaa on nyt jahdattu pimeään asti että on saatu poika pois haukulta kun ei ole ampumatilaisuutta tullut, äänikin on sitten ollut melkoisen käheänä useamman päivän :) mutta toivottavasti tällekkin syksylle saataisiin rockylle hirvi kaadettua vaikka alkavatkin uhkaavasti vähentyä. jänistä rockykin mielellään vielä viime syksynä ajoi takaa mutta nyt on tänä syksynä ne olla rauhassa kun on niitä kehotettu olla ajamatta.

tapahtuma rikasta syksyä teillekkin :)
Heidi Mämmelä
http://luhtavillankennel.nettisivu.org/

Vastaa Viestiin