PPK-JAOSTON PUHEENJOHTAJA VAIHTUI – UUSI PUHEENJOHTAJA ESITTÄYTYY

Tämän otsikon alla keskustellaan pohjanpystykorviin liittyvistä asioista.

Valvojat: Valvoja6, Valvoja5, Valvoja2, Valvoja4, Valvoja8, Valvoja9, Valvoja3, Valvoja7, Valvoja1

Vastaa Viestiin
pohjoispohjalainen
Viestit: 18
Liittynyt: 17 Tammi 2018, 20:06

PPK-JAOSTON PUHEENJOHTAJA VAIHTUI – UUSI PUHEENJOHTAJA ESITTÄYTYY

Viesti Kirjoittaja pohjoispohjalainen » 27 Maalis 2018, 22:54

Tervehdys pohjis-harrastajille!

Rokuan viikonlopulla minut valittiin ppk-jaoston uudeksi puheenjohtajaksi. On siis syytä kertoa hieman itsestäni:

Olen 54-vuotias evp-opistoupseeri Janakkalasta (Turenki). Virkaurallani palvelin Vaasassa, Kokkolassa, Hämeenlinnassa, Helsingissä, Lahdessa ja Tampereella. Lisäksi olen palvellut kriisinhallintatehtävissä Libanonissa ja Kosovossa. Valtaosan palvelusurastani olen työskennellyt hallinnon eri tehtävissä.

Olen kotoisin Pohjois-Pohjanmaalta Nivalasta. Perheeseeni kuuluu vaimo, omassa taloudessaan asuva aikuinen poika ja kaksi pohjis-urosta. Metsästys- ja koiraharrastuksen lisäksi aikaani vie keilailu, mökkeily, veneily, kalastus ja monen moinen vapaa-ajan liikunta. Lisäksi olen toiminut tukihenkilönä kolmelle pojalle. Jääkiekossa tunnustan oranssia väriä (HPK), mutta kyllä Kärpät saa myös sydämen sykkimään.

Koiraharrastukseni alkoi ollessani 12-vuotias. Noudin ilman edesmenneiden vanhempieni lupaa luokkakaverin kotoa suomenpystykorvan pennun. Kaikkiaan minulla oli kolme suomenpystykorvaa, mutta valitettavasti yksikään heistä ei saanut elää kovin pitkää elämää; ensimmäinen kuoli jonkinmoiseen myrkytykseen lääkityksestä huolimatta, toinen pystykorva menehtyi salaman iskettyä kotini pihapiirissä ja kolmas pystykorva päätti ottaa yhteen lumiauran kanssa häviten ottelun. Jokainen meistä tietää, että menettämisen tuska oli aina hirvittävä.

Opintojen ja ammatinvalinnan takia meni pitkä aika ilman metsästyskaveria ja metsästysharrastuskin jäi vähemmälle. Siirtyessäni reserviin oli aika uudelleen hankkia metsästyskaveri ja päädyin pohjanpystykorvaan. Viimeiset pari vuotta olen toiminut jaostossa kesäpäivävastaavana ja se on tuonut mukanaan paljon oppia, kokemuksia sekä mielettömän määrän hienoja ystäviä. Suorittamani LINT-palkintotuomarikurssi ja käyttökokeiden tuomaroinnit ovat myös opettanut paljon.

Koiraharrastajana olen varsin kokematon, mutta jokainen viikko tuo mukanaan uusia kokemuksia ja tietoa. Luotan ammattitaitoiseen jaostoomme ja Teihin, hyvät pohjis-harrastajat! Hyvällä yhteistyöllä ja positiivisella asenteella toimimme rotumme parhaaksi. Yhteistyö ei saa jäädä pelkästään edustamamme rotumme sisäiseksi asiaksi - tarvitsemme yhteistyötä järjestömme kaikkien rotujen kesken unohtamatta pohjoismaista yhteistyötä.

Kiitos edeltäjälleni Hannu Hämäläiselle ja jaostossa toimineille henkilöille saamastani opista ja ohjauksesta! Hannu ja moni muu edellisestä jaostosta toki jatkaa uudessakin jaostossa, joten jatkuvuus toiminnassamme on turvattu hienon rotumme parhaaksi.

Iloista ilmettä kevääseen ja tavataan kesäpäivillä Himmerkissä!

Matti Kaarto
050-331 5299
matti.kaarto@gmail.com

Vastaa Viestiin